mandag 9. juni 2008

Tjukken må slanke seg....

Vi har vært på det årlige besøket hos dyrlegen der Jølle, Silver og Todd får en sjekk av dyrlegen og blir vaksinert. Jølle synes dette er kjempekjekt og er overivrig og lettere stresset. Redd for å gå glipp av noe spennende eller ikke få hilse på alle hundene på venterommet. Kattene er ikke i like godt humør. De har hylt tostemt i bilen hele veien opp og skuffelsen er til å ta og føle på da de blir tatt ut av buret på undersøkelsesrommet og det går opp for dem at bilturen ikke gikk til hytten denne gangen heller. Jølle er frisk og tidig og får vaksinen sin. Silver er rolig og begynner å male når dyrlegen skal lytte så vi får ikke hørt skikkelig på hjertet. Også han får han vaksinen sin.
Så kommer Todd sin tur....
-Oj, er alt dyrlegen sier...
Jeg vet hva som kommer. Jeg har sett det en stund nå.
- Han er vel litt godt i stand, kommer det forsiktig fra dyrlegen. Hun har nok erfaring med hvor hårsår folk er når det gjelder kritikk av kjæledyrene sine. Her er det best å trø varsomt.
- Å, det er nå mye pels da, prøver min mann seg med.
Jeg mistenker han for å være litt redd for å få kjeft for alle godbitene han sniker i dyrene våre når han er på kjøkkenet. De elsker å være med når han han lager mat.
Vel, jeg vet at hengebuken definitivt ikke er pels og at katten godt kunne være et kilo og to lettere. (3??) Det må nok reduseres på fórmengden. M2 metoden må til. (Mindre Mat).
M4 (Mindre Mat og Mer Mosjon) er litt vanskelig på en katt. Spesielt på Todd som ikke er så glad i utelivet. Han liker best å gå ut inngangsdøren og inn altandøren. Det tar ca 45 sekunder. Kanskje opp mot ett minutt hvis han blir litt distrahert. Ellers ligger han så lang han er midt på spisebordet hvis det ikke er et fang ledig for øyeblikket.
Nei, nå ma skjeen taes i en annen hånd.
Så du min kjære Todd, du får nyte denne kvelden. I morgen er det salatblader og knekkebrød på deg....
.
This is our cat Todd. Our fat cat, Todd. The vet said he had to lose some weight.
.
Todd .
Todd ligger midt på spisebordet og koser seg og aner fred og ingen farer for hva som skjer i morgen.
Og for dere som lurer på hvordan det går med slankingen til min mann, så kan jeg bare si at det går kjempebra. Han har snart slanket bort en hel "Bulle" i følge Bulle selv. Han nærmer seg 30 kilo og det står det virkelig repekt av.

15 kommentarer:

GundaM sa...

Å du for et herlig bilde av Todd;)

Og her får kattene kremfløte... Huff, må vel være litt forsiktig ja men det er viktig å kose seg innimellom og da;)

Saat og knekkebrød du lissom;) Hihi, mjau:0)

Nilla sa...

Å så flott han er:)
Soooom jeg ønsker meg ei katt. Men her er di to eldste gutan allergiske. Men når di forlater redet SÅ blir det katt på meg.
Vokste opp med katt og savner det masse....

Frk.Badegakk sa...

Neimen dakal...!!! Slanking er kjedelig...

Dyrlegen jah...
Ser an om vi må dit en tur snart også. Jeg hadde jo i utgangspunktet tenkt meg dit for en liten sjekkopp av gamlegutt. Men i dag røyk Bobo og Nero sammen i jakten på en kongle, så nå har han to sår etter Bobos tenner, og halter stygt...
Bobo er en ilter jævel når han først blir hissig, så han reiv og sleit i beinet til Nero. Jeg antar Nero har fått strekt det, og at dyrlegen antakeligvis kan gjøre svært lite. Vi får se det an til i morgen... Det er no ordentlig dritt. Er så redd for han... =(
Men han selv logrer og kommer sikkert til å insistere på å bli halvveis bært opp trappa til 2.etg der vi sover...

Mmmarianne sa...

Min dypeste tjukke medfølelse til Todd. ;-)

SiiiljeN sa...

Hehe, heter han Endre så har jeg gått på både barneskolen, ungdskolen og på Fana med han. Å på Fana hadde jeg faktisk samf.kunnskap med han..!!

Jaa, var det jeg tenkte og. Er greit å dele litt med dem hvordan jeg har det nede i solen=) Vil tro pappa blir en ivrig leser, lille prinsessen hans skal jo langt bort. Gleder meg utrolig mye til å reise, vurderer allerede å dra ned til høsten igjen!

Horsoon sa...

What a furry fella! It's a cat, right? LOL!

Anemone sa...

Stakkar, og skulle til å si "liten"..., mne det er vel det som er problemet :-(((

Du har foresten glemt Arne på listen din over fotosafari gjengen.

Hønehuset sa...

hihi, elsker dine betraktninger om dyr og hverdagsliv

ArneA sa...

30 kg katt?????
da er ikke engang salatblader nyttig
stakkars dyr

HildeS. sa...

Så nydeleg og flott han godeste Todd er:)
Det er ikkje greit når dyra vert for tjukke, for slanking er ikkje kjekt.Det går jo an å vere strog flott også da:)
Stakkars Rasmus pusen har motsatt problem for tida, han er for tynn. Må nok til med enda ein makkekur.
Ha ei fin veke.

GAWO sa...

Godt å late seg litt innimellom. Men ikke hele tiden :-)
Nå må du passe på så ikke mannen din slanker seg helt bort.

Jeg har vært ute og småtrimmet litt. Tatt meg en liten Fotosafarirunde. Du finner fangsten min på fotobloggen

RuneE sa...

Jeg tror noen og enhver av oss burde prøve både M2, M4 og M6. Jeg kan ikke engang skylde på mye pels på toppen lenger (kanskje jeg skulle ta av meg skjegget før neste kontroll?)!

Nydelig bilde!

Marita sa...

Det er nå godt når pus er litt god å ta i - mye å være glad i. En ordentlig søtnos du har av en katt, synes jeg.

Ida sa...

Hehe. En sjarmør jo! ;)
Litt sånn som Pusur......
Jeg er glad for at fastlegen min ikke er så direkte! ;)))
Gratulerer til din mann med ett fantastisk resultat. Tar av meg hatten (men, hvor ble det nå av den hatten da ;).
BRA JOBBA!!! :)))

Tash sa...

Todd is just adorable! Lovely picture.