tirsdag 17. juni 2008

V is for

Vacation

Om noen få dager er det sommerferie for skolebarna i huset. Det var vært nedtelling til det siden påske omtrent. Vi voksne må jobbe noen uker til, men så er også vi klar for det søte ferieliv.

På bildet har min mann funnet roen i hengekøyen mellom epletrærne på landet. Det er tatt i 1999 og er ikke av verdens beste kvalitet, men det illustrerer så god et spansk ordtak jeg kom over, og dessuten, det passer perfekt på min mann:

"Hvor herlig det er å ikke gjøre noe og så hvile seg etter på!"

We are starting our summer vacation in a few weeks and we are looking forward to have some lovely days at our holiday cottage near by the sea. On the picture you can see my hubby relax in the hammock under the appletrees. It is from our vacation in 1999. And this Spanish saying is very descriptive for the photo and my husband too:

"How beautiful it is to do nothing, and then to rest afterward."

If you want to see more ABC Wednesday photos, please go to Mrs. Nesbitt's place

Hvor herlig...

47 kommentarer:

Anemone sa...

Så fristet en blir til bare å ta en alder så liten *vipp* på den køya :-))

Måtte bare fortelle deg at Jorunn har begynt å gått på fotosafari..

http://jorunnslilleverden.blogg.no/

Går som ild i tørt gress dette. Arti ja !!

Berit sa...

Avslappende dette, men snart gjort å trille rundt....

Lurte litt på den fotosafarien som du har startet... hva går det ut på egentlig?? Har sett rundt om og har ikkke funne noe tema? eller...

imac sa...

Looks very happy and relaxed, hope you brought your hubby a pint too.lol.

GundaM sa...

Herlige timer i køya der ja skjønner jeg;)

Håper formen er bedre enn igår, vet ikke om neslesupper hjelper for vond hals men den hjelper på tom mage;) Og dessuten er ikke du en halvgammel kjerring som du skriver i innlegget under, du er jo like ung som meg jo;)))Hihi lille venn.Har jo Metallica inne i kattebloggen min, nydelig melodi.

Og den katten...Gi den litt godis innimellom ja...Gamlekatten her i huset går på spesialfor, ikke spesielt stas i begynnelsen men har gått seg til nå;)

GundaM sa...

Ops, sorry.halvgammel dame var det du skrev...

Aileni sa...

Very laid back...
happy holiday.

naturglede sa...

Herlig med ferie. Heldigvis ikke så lenge til nå. Ser ut til at han koser seg i hengekøya. Deilig med late dager innimellom. Ha en fin dag:)

Dragonstar sa...

Lovely relaxed picture, and that saying sounds perfect for a vacation.

HildeS. sa...

Det osar sommarferie av bilete ditt i dag:) Herleg.
Eg skulle så gjerne hatt ei hengekøye mellom to trær, men me har ikkje eit einaste lite tre på tomta vår ennå. Så skal eg få det til så får eg vente til eg er pensjonist, eller plante digre trær:)
Ha ein fin onsdag, og ei fin resten av denne veka også.

ellen b sa...

Oh I love that saying!! Vacation is perfect for V. Enjoy yours...

aPe sa...

Hei Petunia! Herlig innlegget ditt om fotball, ja. Bra tips! Herlig bilde av mannen i hengekøya også. Ser deilig ut å slappe av og kanskje hvile seg litt etterpå. Nattakos til deg!

9na sa...

Hmm, skjønner ham godt jeg... Jeg bare får det ikke til, å koble sånn helt av... Skal prøve om noen uker! Har lagt ut nytt fotosafriinnlegg jeg!!!

Kjerstis Hjørne sa...

En slik har jeg også, på varandaen når det er sommervarme, jeg pleier å kalle det hengekøyevær.. Artig valg for V.

leslie sa...

Oh I LOVE that saying! Fits a vacation to a tee. Your hubby certainly does look relaxed in that hammock! Can he get in and out easily? ;D

andrée sa...

Neat! My summer vacation started today! One of the best V words!

photowannabe sa...

I love that saying. It sounds like the best kind of vacation. To do nothing resting from doing nothing..

Neva sa...

What a great choice for :V:! Hope your vacation is wonderful.!
mine is up here

ArneA sa...

Hvil deg kropp - du fortjener det.
Ha en fin ferie

mrsnesbitt sa...

Yes! Loved the pose.
vacations are wonderful, I can say that having just returned from one, another is just a week away. Shorter than the Isle of Man but still a break!

Ida sa...

Ja. Det er godt det du! ;)))
Riktig fokus og en perfekt ferie blir det da, om man følger dette rådet. ;)

Ida sa...

Hvordan går det med helsa forresten?
Leste på en blogg at du er blitt forkjøla.
Prosit og god bedring! :)

Miss_Yves sa...

Vacation ...is not "doing nothing "!
Perfect picture of holidays !
Miss Yves

Judy sa...

That's where we are heading today....on VACATION. I love your V choice.

Gordon sa...

Enjoy your relaxing vacation.

Louis la Vache sa...

Very good choice for "V"-Wednesday!

Over at San Francisco Bay Daily Photo, we have Visions of Hell!

mylittlephotonook sa...

Det var den bästa slogan jag någonsin läst! Att ingenting göra och sedan vila.....det ska jag praktisera på min semester. Tack för tipset!

RuneE sa...

Høyaktuell V. Han må bare ikke glemme sov-i-roen når du skal høre på Metallica!

AnneKa sa...

Eg vil gjerne være med på fotosafarien, hvis det er greit for deg. Hilsen Anne

Liz sa...

I like those sort of vacations!

John sa...

Det så ikke ille ut :-)

Marie sa...

Viktig å finne roa når ferien endeleg er her :)

Eg har vore på fotosafari eg også :) Har brukt logoen din!

(((klem)))

Dina sa...

Have a restful vacation doing nothing. (Nothing like work.)

Katney sa...

My summer vacation from school has started and I think I will need a vacation to rest up after it.

Rose sa...

Great quote--that describes the perfect vacation! Enjoy!

Kim sa...

Ah vacations, what fun. We leave for ours next week, although it is not going to be all that relaxing (New York City).

TSannie sa...

Perfect "V" and I love the quote. It reminds me of a
Douglas Adams quote: "The problem with doing nothing is you never know when you're done!"

Powell River Books sa...

Thank you for visiting my site. Have a wonderful holiday and enjoy your vacation. - Margy

Tash sa...

What a fun "V" post. I'm ready to follow and relax too.

Jerez sa...

I'm so jealous!! A hammock!
I have one, but no place to hang it.
Better plant trees, right?

CaBaCuRl sa...

Enjoy your vacation....sure looks like your husband is enjoying himself!

AnneKa sa...

Hei hei!
Da har jeg lagt inn mitt første fotosafaribilde. Så nå får jeg gå ut på fotojakt å finne spennende ting å bidra med. Hilsen Anne

becky voyles sa...

Hi Petunia! I read your comment on my blog. Did you try clicking on the x? Sometimes I can view the photos that way. If not, I don't know what else to tell you since I am not so computer savy. Sorry. Liked your choice of vacation.

swile67 sa...

enjoy your vacation....I am off to Northern Ireland on JUne 29 for 3w weeks to visit cousins!! Can't wait! I Love your pic as I love hanging in hammocks in summer

Mental P Mama sa...

A nice vacation, indeed!

Marvin sa...

Have a great vacation. I hope your husband is practicing the art of napping and relaxing now so that he will be fully competent at those skills when your vacation time arrives.

Marvin @ Hodgepodgery

Alan sa...

Vacation is a great choice. I do like that saying as well. Another is "Nothing beats doing nothing." :)

kml sa...

Enjoy your vacation and the sea!