torsdag 19. juni 2008

Where eagles dare

Dette bildet har jeg tatt fra altanen en fin sommerkveld for noen dager siden. Med det været som er nå (øs pøs), så virker det som en evighet siden. En ørn svevde over tretoppen. Jeg kunne kalle bildet "Ørn i solnegang"???
This shot was taken from my balcony a few days ago. It was a beautiful evening and I could call the shot "Eagel in sunset" ???
If you want to see more Sky Watch Friday pictures go to Tom's blog.


Eagel in sunset

.
Vel, jeg skal ikke lyge.
I'm not going to lie to you!
.
P1180437
.
Jeg tok dette bildet av solnedgangen. Det er helt sant!
Yes, I took this shot of the sunset, that is true.
.
images[1]
.
Så Googlet jeg på bilder av siluett + ørn og fant dette bildet her . Så speilvendte jeg ørnen og limte den inn og redigerte det ved hjelp av Photshop.
Then I Google for pictures of eagles + silhuoette and found this one here Then I revesered the eagle picture and used Photoshop to fix my original photo.

101 kommentarer:

Ida sa...

Hehe. Artig! ;)
Du koser deg med Photoshop ser jeg. Stilig!
Det er uante muligheter der, skjønner jeg. Må ha det ja... ;)
Også er det gøy å leke seg litt. Det liker vi kreative damene.
Utgangsbildet er jo vakkert da.
Jeg poster min siste Sky Watch før ferie og sommer i kveld. Snart, tenker jeg.
Skal på Sartor og kjøpe gave til Malins lærer etterpå.
Så, får jeg kommentere til langt på natt etterpå. Hehe og gjesp. ;)
Vi har noen kraftige byger her ute også nå om dagene ja.
Og jeg liker det. Sommeren kommer nok tilbake. Men, vinden liker jeg ikke....
Som kjent, så kan man ikke få både i pose og sekk...
Håper at du er helt frisk igjen.
Fin fin Sky Watch kveld til deg, min venn. :)

Ida sa...

Nå har jeg postet også. ;)
Men, verten er ikke klar.
Må kjøre innover uansett.
Hvis du vil og kan, så blir jeg veldig glad om du kan legge meg til lista hans. :)
Klem fra "Tytamaso", som de sier det her på Sotra. ;)

GundaM sa...

Du asså!!! Nesten så jeg trodde deg ja. Må vel photoshoppe jeg og snart, en blir jo aldri for gammel;)
Ha en flott fredag og håper formen er bedre;)

Mokomoko sa...

Bra gjort, ble litt forundret at den hadde flydd forbi hos deg.
God helg.

Anemone sa...

Så flott Petunia, elsker ærlige folk !! "Elg i solnedgang" bel jo veldig populært det også, til tross for at ikke alle var like ekte.

Men "ekte" det er du, og det er derfor jeg liker deg så godt også !!

Klem herfra.

Berit sa...

Flott var det uansett!!!
Mye spennende på det programmet;o)
Ha en fin kveld.

naturglede sa...

Du din luring! Jeg forsøker å lære meg litt av det samme, men hjernen vil ikke forstå all den engelsken!Jeg skal forsøke igjen, men det er ikke så gøy når jeg ikke får til. Vil jo helst være utlært med det samme. Flott ble bildet ditt da:)

RuneE sa...

Skitt au - bedre enn elg i solnedgang!

PS Bildet er et utsnitt av et foto tatt mens jeg var ute og gikk en gang. Flyet var under innflygning til Flesland.

Old Wom Tigley sa...

Thank you for being a part of Sky Watch this week, your post and comments are much appreciated.
Tom ;O)

I do like the picture on the side bar.. :O)

Max-e sa...

Talk about being in the right place at the right time. Great shot Petunia

Berit sa...

Takk for tipset ;o)

Ida sa...

Takk til deg! :)
Sartor og Lagunen er omtrent det samme. Kjedelige greier....! ;)
Vi fant iallefall pakke til læreren. Og fordelen var at vi visste hva vi skulle ha.
Han er fantastisk! Tror han må være verdens snilleste lærer.
Dessverre så har vi av den andre typen her også.... Men, det skal jeg ikke utdype her.
En god lærer er viktig for ungene.
Nå er fetteren til jentene ankommet øya her.
Og jeg må få dem i seng.
Han var ferdig på skolen i dag. De har ÈN dag igjen.
Og morgendagen blir nok en begivenhetsrik dag ja.
Med skoleslutt og besøk.
Herlig! ;)

Marie sa...

Kreativt! Flott resultat! Dette må da gå an så lenge ein er ærleg og open om det :)

Dewdrop sa...

So majestic... phenomenal capture, Petunia. The colors, the bird of prey... spectacular SWF shot!!!

Dina sa...

Nice combination work you did.
Beautiful sky and eagle too.

imac sa...

Good thinking here, great photo and idea for SW.

pop and see mine from the back garden.

SandyCarlson sa...

That is a beautiful image of the bird! What a moment.

Carole sa...

Clever!

John sa...

Hehe.. jeg kunne fint ha gått på den. Bilde var meget meget flott det, både med og uten ørn.

Bildene er tatt ytterst i Drammensfjorden og den ender opp Oslofjorden så det kan vel ikke kalles uttaskjærs selv om det kan se sånn ut.

'JoAnn's-D-Eyes'NL sa...

petuniam this is very welldone i like your honestly, good sky, have a good weekend

joann

Diane Vogel Ferri sa...

You didnt have to tell! But it's lovely.

Nilla sa...

Jeg vil gjerne være med på fotosafarien din:)

Daniel J Santos sa...

wonderful colors.

Fugazi sa...

Photoshop er veldig morsomt... skjønner godt at du falt for å lage bildet sånn... men du verden så flott orginalen var også:)

Louis la Vache sa...

Oh WOW, Petunia! Fabulous!

For Sky Watch over at San Francisco Bay Daily Photo, we have a dance between the moon and the fog at midnight.

esnorway sa...

fine begge to synes nå jeg dA

Pretty Life Online sa...

Fantastic one! We had the sky up there, all speckled with stars, and we used to lay on our backs and look up at them, and discuss about whether they was made or only just happened... mine's up too hope you can drop by. Happy SWF!

Sherry sa...

Both shots are pretty, and together they are beautiful!

cocabixinhos sa...

And you did a wonderful composition! great :)

uma por dia sa...

Wonderful! I never used photoshop but I will someday :)

Mental P Mama sa...

Ha! You completely had me there! A beautiful shot with or without an eagle!

Sandpiper sa...

Very, very pretty!

Rose sa...

Words fail me on this photo...it is stunning.

Kathiesbirds sa...

Very clever! Thanks for telling us the truth. Photography is art, is it not? You just proved that.

Lilli & Nevada sa...

very clever, nice job

alicesg sa...

Very beautiful photo for SWF. The colours of the sky is amazing. Have a nice weekend.

archiearchive sa...

A great image. The sky by itself is superb but adding the eagle makes it special.

Island Rambles Blog sa...

I think that is one of our Canadian eagles flying there...just joking!!! Nice Sky Watch! I enjoyed your photos and thanks for sharing,
have a happy day, cheers.

Gary sa...

Very clever. Love the sky - so warm.

Nice eagle shot too!

Gary
Bodge's Bulletin

auringonkukka sa...

beautiful!!
happy weekend!!

9na sa...

Kjempefint.. Hadde du ikke sagt det var juks ville jeg trodd det var ørn og Bergen og tittet opp bekymret hele tiden neste gang jeg kommer.

fishing guy sa...

Petunia: What a gret job of editing for your SWF photo.

evlahos sa...

wonderful idea, excellent composition and colors

Blue sa...

Naughty but nice!
I wonder if I'd have been that honest if I'd such clever photo editing skill?
But, it's a brillant sunset.

Nilla sa...

Etikett er fixa:)

Angie sa...

Your photos arte absolutely superb!

Inkivääri, Finland sa...

Dramatic feeling and beautiful pic.

gaz sa...

lovely shot. i'd never have known...

me ann my camera sa...

A beautiful evening sky with so many shades and hues. Lovely composition in total.
varying seasons

nonizamboni sa...

These are lovely views, enhanced or otherwise. Thanks for sharing your talent!

~TAMY 3 Sides of Crazy~ sa...

Nice capture - I love how he soars through the pink hues of the clouds.

AnneKa sa...

Tøft, der lurte du meg godt. Men bilde ditt er vakkert med el uten ørn. Men det er utrolig hva man kan gjøre i Photoshop, tror eg må få sønnen min til å gi meg et kurs i det. Ha en fin fin helg!
Hilsen AnneKa

ellen b sa...

Beautiful sky and how creative of you and photoshop!!

Alan sa...

Because the picture is nice, no points off for the photoshopping. :)

pts sa...

very nice work!

Monika sa...

Heia
Du kor artig :-)
Dette hadde vert artig å prøve ein gang - God helg
Smil fra monika

bredis sa...

Mycket vacker bild. Siluetten av fågel är vacker. Fina färger också. Bra kompensation
MVH KB

ArneA sa...

Jeg ble imponert, og lurt.
Godt å se at man må lese hele posten før kommentrene skrives.
Alt for mange som bare kopierer "Nice"

GAWO sa...

Med det bilde kan du lure de fleste. Riktig bra utført. Ganske stilig må jeg si. Du lurte glatt meg! Du har fått dreisen på PhotoShop. Og når det øs pøser sånn ute er det gøy å holde på inne.

Catherine sa...

Even without eagle, the picture is wonderful, that's true that your photoshop is a good job! You just embellish a little with technology. Thanks for your honesty (I would have believed you).

Naturegirl sa...

You could have fooled me!
Great job! A newby to Sky Watch..mine are of stormy Canadian skies. Nice to meet you!

granmal sa...

I'm not so good with photoshop, but you have apparently mastered it. Great picture.

Fugazi sa...

Tusen takk for at du slang innom hos meg.... du har seriøst det kuleste profilbildet her inne, og jeg skjønner den kattegreia di... jeg har en voksen hunnkatt her og 2 av hennes barn..nå ettåringer.. og en bitteliten pus,og ikke nok med det, men gamlemor skal ha kattunger igjen hun en av de nærmeste dagene, så da kommer det brått flere pusebilder hos meg tenker jeg:)) Kom gjerne innom å bli fristet.

Aileni sa...

Very skillfully done. Result is very lovely.

Dragonstar sa...

I love your sunset.
You were very clever with Photoshop, I wish I could do as well.

Mrs. Darcy sa...

He, he! Din luring!!
Stilig bilde som vanlig, selv om ørna ikke var på det opprinnelige bildet :)!
Ja, i dag har jeg tilbrakt mesteparten av tiden ute i sola. Best å nyte de fine dagene. For ikke mange dagene siden hadde minstemann strømpebukse på i bhg...

God helg!!

Cherie sa...

BEAUTIFUL!!!!

One of my favorite sights - birds of prey at sunset. Thanks for sharing this, Petunia!

Craver Vii sa...

Nice work; that's a beautiful result!

Pat - An Arkansas Stamper sa...

hahaha! Shame on you; you had me fooled at first! However, the result was nice.

DigitalShutterMania sa...

Wonderful sky watch : )

Luke Wiley sa...

great eagle!

thanks for coming to My Photoblog

Kay sa...

Well, I'm not going to lie to you. Your photos are magnificent.

Nita sa...

Those are beautiful shots! Thanks for sharing! My very "first" entry is up as well. Hope to see you there!

Cheers,
Nita's Random Thoughts
Nita's Corner
Thomas Web Links
Thomas Travel Tales
Great Finds and Deals
Bohol Paradise

flolipo62 sa...

génial... bravo

Mike sa...

What a brilliant capture!

Lea sa...

Oh, that was clever!

Thank you for the comment on my first SWF photo.

You have a lovely blog.

Leah

babooshka sa...

Spectacular images. Beautiful colous.
Iam doing a viking norse week on my isle of man blog about the connection they have. Feel free to let me know of any.

Leigh sa...

Gorgeous pictures. Souring Eagles are so magistic. Thanks for stopping by my blog!

Here is mine (Thanks for visiting)

www.lbratina.blogspot.com

Sylvia sa...

Kjempestilig bilde, selv om det er juks! det er jo det som er så fint med data. Hvorfor ikke lage et UFO bilde også, så kan du lure noen og enhver, vettu!
Metallica-konserten skulle jeg også gjerne vært på. Du vet at trommisen er Dansk?
Har du sjekket ut Foo Fighters? My fauvorite! Jeg klarte tilogmed å sovne da jeg lyttet til musikken!
Ha en fin helg!

reader Wil sa...

This is so great and clever of you! You're a real great photographer!

Ida sa...

Heisann. Nå tar jeg en bloggpause. Måtte bare innom deg for å ønske deg og dine en riktig GOD SOMMER! :)

Thiên sa...

Very beautiful Petunia! :) Have a wonderful weekend.

mirage2g sa...

Both fotos are lovely but amazing when put together! Great job, happy skywatching!

Kahshe Cottager sa...

That was clever of you! The sunset is gorgeous and I think the eagle looks perfect sailing across the sky!

Thank you for visiting my SkyWatch!

CherryPie sa...

So very beautiful :-)

Andrea sa...

esome shots.

Tere {Blessings in Life} sa...

Beautiful sunset shot! Wow great to have captured a shot of the eagle!

Nita sa...

Beautiful sunset and shots of course. Thanks for dropping by at my blog. Yup, it was my first entry at SWF. I'm looking for next week!

Cheers,
Nita's Random Thoughts
Nita's Corner
Thomas Web Links
Thomas Travel Tales
Great Finds and Deals
Bohol Paradise

Luiz Ramos sa...

Thanks for visiting and comment. I am glad to meet all you on Web.
You are Stars on my Weekly Sky.
Luiz Ramos
Rio de Janeiro, June 21, 2008

Sandy's Notes sa...

Absolutely beautiful shot Petunia. I love the cuts below it too! Sometimes the right timing is all we need. Hope your skywatch Friday was wonderful!

sunshineleneforlife sa...

it's a beautiful shot! Looks really original and again i love sunsets! :)

thanks for the visit and comment dropped at my entry.

Mustang Mike sa...

Very nice capture. Love the eagle, even if it was imported! Keep up the good photography and thanks for sharing!! I enjoyed all of your blog. I love the dog!
Mustang Mike

Indrani sa...

Very smartly done, gives me ideas.

Steven (Cavite Daily Photo) sa...

Petunia, You really really did a great job here! It's my first time here at your blog and I love it!

Thanks so much also for visiting Cavite Daily Photo and leaving a very kind comment! Hope to see you soon again!

God bLess ang Mabuhay!

Steven (Philippines)^^

Anonymous sa...

OOOH WOW most excellent with the Eagle!!!

sam sa...

hehe, I would never have guessed if you hadn't been so honest!

Pearl Maple sa...

Beautiful sunset and cool addition of the eagle, it is amazing the things we can do with technology these days.

Horsoon sa...

I'd still say it's a nice work!

Jim sa...

Hi Petunia,

I came here from Rune's blog as a shortcut to see your SWF.

I don't care whether your image is a composite or not. It is stunning. Your sunset is beautiful--I love the colors and light that you've captured.

Thanks for visiting my SWF and for your comments. I will return.

Jim

lissa sa...

Nice job on combining the two images, I didn't even think the eagle was not there

thanks for your visit

Cláudia sa...

Very well done! And congratulations for the original photo, too!

See ya!