mandag 14. juli 2008

Pyramiden i Engevik


I veikanten i nærheten av hytten vår kan vi finne denne spesielle steinen. Det skal ikke mye fantasi til for å se hva den ligner på.
.
Pyramide 1
.
Det spesielle her er kanskje det at man kan så tydelig se hvor denne steinen har ramlet ned fra. Man får liksom lyst til å putte den på plass igjen i fjellveggen bak.
.
Pyramide 2
.
Pyramiden var mer synlig før veien ble hevet og det skal ikke mange årene til nå før denne også er helt skjult av busker og trær. (Hva jeg mener om det, kan du lese her)
Men fortsatt er den så pass stor at den gir litt utfordring for en 10- åring med høydeskrekk!
.
Pyramide 3
.
Bulle på toppen av Pyramiden i Engevik.
The pyramid of Engavik.
This big stone is located near by our cabin. Everybody calls it “the pyramid stone”. I think you can see why and you can also see where it came from! I don’t know for how long it has been lying there but the kids loves to climb on it.
***
Hva er
FOTOSAFARI???

Bli med på Fotosafari du også da! Her er det nesten ingen regler eller faste dager å måtte publisere på. Du legger bare ut et bilde på bloggen din av noe du har snublet over på din vei og som du bare måtte ta bilde av. Hvis du skriver "Fotosafari" i emnefeltet/etikettfeltet på bloggen din, så blir det lettere for oss å finne frem til alle safari innleggene dine. Det eneste som forlanges er at bildet er ditt eller at en i familien/bekjent har tatt det og du har fått lov til å bruke det. Fotosafari er med andre ord en utmerket mulighet til å legge ut bilder på bloggen din som du kanskje ellers føler ikke ville passe til de andre tingene du blogger om. (Håndarbeid, hage, osv).
Hvis du vil, kan du bruke Fotosafarilogoen som jeg har laget. Og hvis du gir meg beskjed, så kan jeg henge linken din på listen sammen med de andre i safarigjengen. Den listen finner du i høyre marg her på siden min. Kjekt om du deler bildene dine med oss!
Her er safarigjengen så langt:
Besøk disse bloggene og se hva de har gjort på fotosafari!


21 kommentarer:

kjpweb sa...

That's weird. Remains of WWII?
(Still really bad at reading Norwegian - so I had to ask! ;) )
Cheers, Klaus

Anemone sa...

Som et puslespill Petunia !!

og spesiellt og flott...., så klart. Noen har shorts på, og det ser da litt mer lovende ut på dine kanter ser jeg :-)

Men glemte å fortelle deg tidligere dag at, ikke før er vi ferdig med fotball EM her, så starter pinadø Tour de France... eller Frankrike rundt med dop, som jeg kaller det...

... og jetthvem som ligger på dørstokken hjemme hos oss å vipper?? :-)))

Og ser kommentaren over her... legg inn Gogle translater, DET har jeg gjort, om den brukes da, det vites ikke...??

Joanna sa...

Engevik pyramiden var fin den :O) Flirte litt av namnet du gav den, men det er faktisk utruleg kva ein kan finne rundt om i naturen.

Joanna sa...

Haha...Las innlegget ditt om flått og det er ikkje det eg ler av, men om du treng kan faren min låne deg ei eller to, han driver nemleg med geiter. Og veit du kva, eg har aldri sett flått på geitene eg heller...hmmm

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Så pussig. Steinen har bare rett og slett sluppet taket, gjort en salto og deretter lagt seg til rette. Ett av naturens mange underfundigheter.
Tøft av Bulle å krype opp på steinen når han har høydeskrekk. Finnes det noe mer paralyserende enn å møte det man frykter mest? Lider av samme mani, nemlig ;-)

Regnvær er kjipt når man har ferie. Sukk og stønn ... Nå må det sannelig snu snart!

Med håp om bedre vær i vente, ønsker jeg deg en fortsatt fin ferie.

Klem fra Marit

Petunia sa...

Joanna:
Låner gjerne en geit eller to av faren din, jeg! Og du kan jo spørre han for meg om det er tilfelle at det ikke er flått på geitene. Jeg har bare et vitne, ja to med deg, på dette foreløpig:)

Monika sa...

Du - den steinen var da berre knall artig :-)
Det finnes ein stor stein her og - som berre har falt ned fra ingen ting - ungen elsker å klatre på den :)

Og det Flått greiene - kjøp middel hos dyrlegen - så slipper iallefall dei 4 beinte plagene :)
Og det funker
- Birk har eit halsband med flått middel - og han har ikkje flått - ikkje har kuene våre det heller - og eg har ALDRI hatt flått - og eg er jo ute overalt - i lite med klær

Hmmmm... kansje det er noe med blodet mitt som ikkje frister ;)
Smil fra monika

Ruth@ sa...

burde prøve meg på dette med nytt foroapparat og en utfordring det liker jeg kanskje det blir lettere og ta rare og merkleige bilder ...hiver meg på

9na sa...

Oi den var så mye større enn jeg trodde, ser det på siste bilde med Bulle. På de første bildene kan man tro den var bitteliten... Stilig. Kjenner følelsen av å ville rydde opp ja... Jeg nyter nå morgenstunden i ro og mak, alle sover, nei der kom Anders... Nå er det en uke til vi reiser hjem og det blir nok godt det også, selv om temperaturen ikke frister. Men nå føler jeg det kan bli godt med ro og fred på hytta også.

ArneA sa...

Scoop!
både det første bildet og opphavet er elegant presentert.
Vertigo er ikke noe å spøke med, og verre blir det med årene.
Hadde ingen plager før et besøk på Hitlers Ørnerede.
Det å gå opp mot toppen (på en egg) med luft på begge sider sitter fortsatt i kroppen.
Trenger terapi!

AnneKa sa...

Må si som 9na, oi, mye større enn jeg trodde. Stilig altså. Morsomt å se hva naturen kan lage.

Vet ikke hvordan det er med gjeiter men synes eg hørte en plass at flåtten tok flere saueliv en bjørnen. Og i Helgeland Arbeiderblad står det idag at den har nå sitt inntog på Helgeland også.

RuneE sa...

Du skal bare se at den skjuler de mest utrolige hemmeligheter. Her må arkeologene på banen. Du får ta murerskje, teskje og børste i din hånd - og vips så er sommerferien (og mere til borte!

Takk for hyggelig kommentar! Når det gjelder leger, så ikke bli syk i ferier eller på helligdager og sørg for at du har en så alvorlig diagnose i utgangspunktet at de ikke tør noe annet.

Nei, jeg skal ikke klage på min - jeg har blitt bra behandlet.

GundaM sa...

Akkurat nå ser jeg ingen bilder på siden din jeg bortsett fra det med flåtten på!!!

Hm, får stikke innom siden og så har også jeg lagd et fotosafari innlegg fra hytteturen;)

GundaM sa...

Åhhh, der ja. Herlig stein, denne hadde nok jeg stoppa og tatt bilder av og ja;)

takk for trivelig kommentar inne hos meg;)

Ruth@ sa...

Hei som sagt på HB så henger jeg meg på etter at jeg så dine herlig bilder.Fotosafari med nyttfotoapparat det må jo være en utfordring...

Ruth@ sa...

Hei på deg nå har jeg satt safarigjenglisten i den etikettfeltet, håper det ble riktig... herlig utfordring dette...

Ackworth Born sa...

I didn't realise the size of it until I saw the boy climbing it.

Ruth@ sa...

Hei på deg... er ute og kjører bil... har nå prøvd og gjøre som du sier nå står det fotosafari i etikketen håper det er riktig...klem Ruth@

Tina - omme i London aka teeweewonders sa...

Jeg har lige opdaget din "foto safari" knap og kunne ikke dy mig for at kigge ind, for jeg kalder altid mine ture med fotografiapparatet for en "foto safari".
Pyramiden er flot - og et dejligt indslag i naturen!

Ivarivrig sa...

Hei og god kveld.
Jeg har tatt meg friheten til å kaste meg inn på Fotosafari. Kjempemoro dette.
Har lagt ut mitt føste Safari-innlegg allerede.Og det vil bli mere :-)
Ivar Ivrig

mreteveian sa...

Har fulgt mange safarituren og fikk endelig komponert en sjøl :-)