tirsdag 12. august 2008

En ny tidsalder for Bergen........

Jeg leste på nettet at i kineserne er så redd for at de olympiske leker i Beijing skal bli ødelagt av regnvær at de har opprettet en "regnmaker-hær". Kort fortalt vil det si at ved hjelp av fly, kanoner og raketter sprer de partikler i skyene for å få dem til å regne og tømme sef for nedbør før de når inn til OL hovedstaden.
Bulle og jeg fant ut at dette måtte jo være en god idé for Bergen. Når høstmånedene nærmer seg, så vet jo alle her hva vi har i vente. Måneder etter måneder med nedbør og med enkelte dagers opphold sånn passe fordelt inne i mellom at vi akkurat ikke slår en ny rekord denne gangen heller, men bare så kort at vi bare får tid til å trekke pusten på nytt. Nå plasserer vi hele heimevernet i en stor sirkel utenfor kommunen med ordre om å fyre løs på alle skyer som ser ut til å inneholde regn. At det drypper litt ekstra på kommunene utenfor, det får stå sin prøve.. Jeg har ofte stått i stuevinduet hjemme og regnet har trommet på ruten, men ute i horisonten kan jeg se at på Sotra, der skinner solen.
Ja, til et regnfritt Bergen!
Klikk på tegningen så blir den større.

14 kommentarer:

Pernille's ting og tang sa...

For en fantastisk idè! og for en vakkker tegning! Jeg kjøper den regn-ideen hos dere med en gang! Kosta kvanta?;)

Og den "ute til lunch"-innlegget ditt er jo bare såååå hærlig. Deilig med lunch ute i det fri. og med så vakkert barn, hund og mor sjøl, så blir jo bare bildene perfekt. Helt nyyyyyydelige bilder der! Gode fotografer!

Forresten, så er solcellepanelt ønsket for lenge siden. Det er faktisk alt jeg mangler på hytta (ja og så kabel da) og litt maling;) Ikke mye som skal til for at mor blir fornøyd;)

Det ligger en fotosafari til på bloggen. Da får du se at "det er ikke gull alt som glimrer";) Hytta er nok ikke så bra som det kan se ut på bildene. hahaha

Ha en fortsatt hærlig regnfri uke:)

Tone sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Tone sa...

Eg støttar forslaget.
Kva med å bruke Opprop.no? Det blir garantert mange underskrifter.

GundaM sa...

Så flott en ide og tegninga var jo bare helt knall da!!!

Javisst, på Sotra regner det visst aldri;)))

Joanna sa...

Haha for ein strålande ide! Her heime har vi snakka om å gjere noko liknande, slik at det regnar frå seg på Strynefjellet. Trur ikkje dei i Stryn hadde likt det så godt, men så lenge vi hadde sluppe regn på Sunnmøre så pytt, pytt ;O)

Flott teikning !

9na sa...

Fantastisk. Intet mindre. Kinerserene er jammen noe for seg selv. Hørt om den lille jenta som sang på åpningsseremonien? Hun sang ikke, hun bare mimet. Hun som sang var en annen liten jente, men hun var ikke pen nok til å vises fram på TV. "Til det beste for nasjonen", sa de. Og fotavtrykkene i fyrverkeriet var dataanimert. Kan de ikke bruke filmtriks for å ikke ha regn da?

~~Randi~~ sa...

Så smart! Og en superflott tegning, også. En vakker dag skal du se dette er normalen:)

ArneA sa...

Bergen uten regn er ikke Bergen.
Regn uten Bergen er bortkastet fornybar energi.
Send gratulasjoner til Kunstneren
:)

RuneE sa...

Tja, jeg vet ikke jeg - du fikk nå flytte den ringen din litt lenger ut i Nordsjøen (plasseres på Fjell Festning - eller la marinen bruke sine nyer båter til noe?). Jeg trives så godt med å sitte på terrassen i solen og se at det regner inne i byen...

PS Satte ellers stor pris på din kommentar - blir det mer regn kan slike bilder bli vanskelig å ta.

Hobbygåsa sa...

En award til deg i bloggen min - ha en fortsatt fin dag!

Ida sa...

Her ute I horisonten står jeg ofte og ser mot Bergen og de tunge regnværsskyene som henger over byen. ;)
Brilliant idè dette, men jeg vil ikke være buffer for deg.... ;) Hehe.
Nei, da får du heller flytte ut til meg.
Det er ikke så langt til by`n herfra da.... ;)
De siste dagene har det faktisk bøttet ned her ute, men i dag er det stille og lett regn.
Herlig! Hehe.
Fin dag til deg, uansett vær.

Anemone sa...

JA!!!!! akkurat!!! du sa det selv nå!!!! På SOTRA!!! JA!!!

For det er jo dit du skal jo .-)))

lisa sa...

JA! Jeg stemmer for, men de kan vel dryppe fra seg ute i Nordsjøen disse dumme grå skyene.

swile67 sa...

couldn't translate your page but pretended I knew what you were saying!! :) love looking at your photos...love the pics of the Tall ship races in Bergen-breathtaking scenery!