onsdag 13. august 2008

Fotosafari

Av og til dukker motivene opp der rett foran deg. Du er ute og går eller kjører bil og der i veikanten eller på fortauet står det... motivet. Det er jo greit hvis du er ute og går og tilfeldigvis har kameraet med deg. Litt verre er det hvis du kjører og motivet står der på fortauet og det er biler alle steder. Etter å ha passert denne i bilen var det bare til å finne seg en parkering og dra frem mobilkameraet.

12082008051

12082008053
.

Den siste nykommer i Safarigjengen er Catta. Ta en tur innom henne og se det artige bildet hun har lagt ut!

20 kommentarer:

Anemone sa...

Tar faktisk til meg den utmerkelsen jeg!!! for det går sjelden en dag uten jeg er innom ja gitt!!! Fader ta, prapler jo like mye med deg som jeg gjør med gubben snart :-)))

Flott fotosafari innlegg da gitt, holder på å ramle av stolen her av latter...., og plakaren sier vel sitt om kvinnfolk og bilkjøring..., i alle fall parkering :-)))

Hobbygåsa sa...

Hehe stilig! Grattis med awardene og takk for at du besøker meg også. Skipskatt må man jo ha, ja det sier litt om mannskapet på den båten. Regner med at den katten ligger trygt i en armkrok under stormer og uvær jeg hehe.

RuneE sa...

Gratulerer med alle sammen - de er deg vel fortjent! Og takk for velvalgte og sannferdige ord med tilbehør.

Jeg så oppslaget om Picton Castle i BT og lurte på om jeg skulle lage noe på det (har faktisk et bildet av skipet på bloggen), men da jeg så den gikk ut i dag (nådde ikke kamera i tide - grrrrr) regnet jeg med at alt var i orden. Jeg så for øvrig at den snudde nesten ute med Hjelteskjæret i går og gikk inn igjen, så her er det orden på sakene!

Litt av Mitt sa...

Ha ha! For et herlig skilt!! Men når jeg får tenkt meg om litt: er det egentlig HAN og ikke kona som trenger plassen, men bare skylder på kona si? Eller signerer han i fruens navn fordi han er for feig til å stå frem selv, eller er dette en mann med god humor? Ja ja, det får jeg aldri vite... satser på det siste alternativet jeg :0)

ArneA sa...

Om det er som anamone nevner sier også jeg TAKK.
men jeg er ikke enig i hennes tolkinger av kvinner og bilkjøring. Det var min kone som lærte meg å lukeparkere.
still deg paralellt med bilen foran.
legg hart over til du ser midten av luken i speilet.
legg over i motsatt retning og du er på plass.

Pernille's ting og tang sa...

Tusen hjertelig takk, Petunia. Jeg føler det som en ære å få en award fra deg:) Jeg tar med glede imot den:)

Og når det gjelder det fotosafaribildet ditt, så må jeg si som Anemome. Jeg holdt på å ramle av stolen av latter jeg og. hahahaha, jeg ler faktisk enno. En person med utrolig humor som står bak. Humor setter jeg stor pris på. Så et deilig innlegg.

Og katten, ja jeg håper den har der trygt varmt, godt og koselig der den er.
Jeg ville nok aldri ha funnet på å ta katta med på tur i en bår/skip over lengere tid. Men jeg vet ikke så mye om saken at jeg kan uttale meg om det. Må nok studere innlegget ditt en gang til;)

Ha det fint og koselig:)

Klem fra meg:)

Pernille's ting og tang sa...

S......, jeg glemte å si: Gratulerer med alle awardene. De er virkelig fortjent:)

Marie sa...

Tusen takk! Denne tar eg til hjarta mitt :)

Muffin sa...

Morsomt skilt :-) En gang kjøpte jeg et skilt og satte i bakvinduet på bilen: "Unnskyld, det er min kone som kjører". Og tenk at noen var og skriblet over skiltet med tusj da bilen sto parkert :-) Folk er så humørløse:-))

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Gratulerer med alle awarder Petunia. De er så vel fortjent.

Har mottatt noen i løpet av sommeren selv, men har ikke vært flink til å dele videre. Nå må jeg ta en runde altså.

Det som likevel gjør meg mest glad og veldig rørt, er en direkte kommentar fra deg, som feks. - Disse bildene tok pusten fra meg. Nydelige! Det er bedre enn noen award, spør du meg. Takk for at du inspirerer.

Klem fra Marit

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

... og motiverer!

Berit sa...

Gratulerer med awardene og du er fortjent alle sammen, og takk skal du ha min venn, at du gir en til meg, setter stor pris på det.
Det er en trivelig gjeng som er med på denne bloggingen, og blir bedre og bedre kjend, skikkelig kjekt.

Og disse fotosafaribildene er helt unike. Kjempe-ide å fokusere på ting som ikke blir belyst i det vanlige. Her gjelder det å være kreativ. Er jo på " jakt" hele tiden!!!

Tenk å sette opp et slikt skilt, hehe, tror du det er med god humor... eller...??

Ha en fin uke fortsatt!

Joanna sa...

Hehe, tuuuusen takk for awarden! Og ja det stemmer nok for eg besøker den herlege bloggen din kvar dag (eller kvar gong du legger ut eit nytt innlegg, og det er bra ofte!Noko som er kjekt for oss fansen ;O)

Klem!!!! Du er ei herleg dame du Petunia, så veit du det ;O)

Kjerstis Hjørne sa...

Hehe.. Det var et artig skilt, trodde nesten ikke mine egne øyne da jeg leste det..

Rick sa...

Thank you my good friend! It really means a lot. ;-)

Ida sa...

Hei på deg.
Til det siste først.
1000 takk for at du gir utmerkelsen tilbake til meg.
Det er jo akkurat det bloggingen handler om. Å dele.
Og som du sier, så deler man det man vil via bloggen.
Du har en flott blogg, full av overraskelser og gleder. Og med ett aldri så lite skråblikk på livet. Herlig!
Min blogg skal være ett godt sted å komme til. Både for meg og mine lesere. Det betyr ikke at livet mitt er fylt av blomster og atter blomster.... ;)
Det vet du.
Jeg er glad for vennskapet vårt, både her og kontakten vi har fått via e-post.
Takk for at du er der, min gode venn! :)
Og du, hun "kona", hun øver nok på å lukeparkere - hver eneste dag. Hehe! ;)
Klem.

Anemone sa...

Å huff a meg..., du må for all del ikke bli sint på meg nei, fordi om jeg har vært en liten maskjærring de siste dagene.
Ikke vondt ment skal du vite :-))

Ivar Ivrig sa...

Grattis med utmerkelsene. Du får som fortjent ;-)

Ivar Ivrig sa...

He he, er bare litt treg av meg sjø. Takker og skal få lagt den ut selvsagt :-)

GundaM sa...

Tusen takk Petunia ;0) jeg leger den sammen med de andre jeg har fått og som jeg enda ikke har fått gjort noe med enda.

Flott bilde her over;0)
Klem fra trøndelag!