torsdag 7. august 2008

Hvem er denne karen???

For SKY WATCH FRIDAY - please scroll down!
Se hvem jeg traff på i skogen for et par dager siden.
Han stod der på lur bak en mosegrodd stubbe og tittet litt skremt på meg.
Jeg lirket kameraet forsiktig frem og knipset et bilde før han forsvant.
.
E.T.
.
Can you see E.T.???
Det var den godeste E.T.
Eller i all fall en bit av en avsagd vedkubbe som var til forveksling lik. Når man går der på tur for seg selv i tykkeste granskogen, så kan jeg forstå hvordan mytene og fortellingene om nisser, troll, Huldra og Nøkken oppstod. Det er utrolig hva man kan få øye på og med litt fantasi i tillegg, så er man plutselig midt i et eventyr.
.


Les mer om Fotosafari i høyre marg her på siden min. Der finner du også listen av de som har laget Safari innlegg til nå:) Listen blir stadig oppdatert etter som nye bloggere blir med!


37 kommentarer:

Ruth@ sa...

Herlig dette var tenke også på E.T
kan jo bli skremmt ja---

GundaM sa...

Herlig!!! Er det rart jeg ønsker meg en firbeint turkamerat når jeg er ute på tur...

Lenge siden jeg har tatt fotosafari her nå, men det blir det blir ;)

Mrs. Darcy sa...

-E.T phone home...

Herlig bilde ja!

Har enda ikke fått somla meg til å dra på fotosafari, men håper jeg får det til i høst. Men først på jeg kjøpe nytt kamera. Det "gamle" slutta å virke i sommer, og det blir for dyrt å reparere...

Joanna sa...

Hehe..Det liknar faktisk på E.T

Ha ein koseleg kveld:O)

Eg har overtalt mannen min til å vere med kino på Sex and the city filmen ;O)

Elisabeth sa...

Tøft! Tenker på å bli med på fotosafari jeg også, men må manne meg opp først. Takler ikke press...

ArneA sa...

Nærmere E.T. kommer du vel ikke.
Vedrørende hytten høres den akkurat ut som min egen kolonihave hytte.
78 år gammel uten isolasjon, men med innlagt vann og WC-do i redskapsbua.
Vi har fortsatt en måned igjen der oppe før temperaturen om morgenen blir slik at Tullen foretrekker de ca 5 gradene høyere som livet i sentrum tilbyr.

Torsdag sa...

I'll think about fotosafari, nice blogs , nice comments, takk for den petunia og ha en fin helg
Hilser Hartmut

Pernille's ting og tang sa...

Hi hi hi, heldige du som får treffe selveste E.T!

Likheten er jo bare helt utrolig. No ble jeg glad:) Blir alltid det når jeg ser E.T:)

Hærlig bilde forresten:)

fishing guy sa...

Petunia: How wonderful that you caught ET peeking at you.

Kelly sa...

Yes, I do see E.T.!!!! Great Job!!!
Did he phone home?

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Lenge siden jeg har sett noe til denne karen, men når jeg så bildet ditt gjenkjente jeg E.T umiddelbart. Han har ikke forandret seg mye siden 1980 eller når det var ;-)

Artig innlegg. Også får jeg litt dårlig samvittighet for det begynner å bli en stund siden sist jeg var på safari. Det var midt i juni jeg så Kukhuset (knis).

Må ta meg en tur snart. Min kjære Handyman er så ivrig på fotosafari - han opplever og ser så mye på sine jobbturer, han.

Får kanskje ta med meg apparatet på kontoret mitt jeg da og se om det skjer no' spennende der.
Da'ah !

Klem fra Marit

Pietro sa...

Oh yes, I see E.T.
Very fine and unusual picture.
Happy Sky Watch!

Ida sa...

Hva sa han da?
"Phone home".....? Hehe.
Han fikk vel låne mobilen din da..... ;)
Du. Jeg tok bilde av akkurat make skyer fra båten i forrige uke som du har på Sky Watch innlegget ditt under her.
Helt samme form og farger.
Artig! ;)

Photo Cache sa...

You gps his phone conversation that led you to here? How cool!

Carver sa...

I think I see E.T. Good shot.

Jules sa...

Hi ET - he does look a little sad though!!

Ruth sa...

Fant bloggen din på Hobbyboden og jeg er virkelig glad for at jeg stakk innom. Nydelige bilder og godt fortalt.

Tusen takk for titten.

Berit sa...

Kjempebra!
Men tror jeg hadde fått en støkk, av og til skal det ikke mye som skal til heller....
Ha en fin helg.

Isadora sa...

Depends on which photo I'm looking at :)

Have a wonderful week-end.

RuneE sa...

Slående likhet!

GAWO sa...

Har han lagt på seg?
E.T. var så tynn før stakkar. :-)
Slående likhet i hvertfall og ganske herlig!!

Tove sa...

Herlig og litt skummelt!
Flott bilde - de klare fargene.

lisa sa...

Stilig! Det lignet veldig! Du har øyne for detaljer så absolutt! Fikk han låne den nye telefonen din og ringe hjem da???

Pernille's ting og tang sa...

Hei hei:)
No er jeg her igjen. Skulle bare si at min fotosafari på hytta er oppe å går. Det fikk bli del 1, og så får dere se mere senere;)

Ha ei koselig helg, Petunia:) No stikker jeg på hytta:)

dlyn sa...

I came for Skywatch but had to comment on this clever post as well - love it!

ayamlin sa...

Hi!
Thank you for your nice comment on my blog!!
By the way I can't read your blog.
but I love E.T.,too.
I saw it many times about ten years ago.
the movie was very touching.
I wanna see it again after a long time!

Sylvia sa...

Jammen var det ikke ET du hadde truffet på i skogen!!!
Så koselig dere har det på hytta da. kjempefint bilde av deg og gubben. et sjarmerende par.
Ønsker deg en super helg!!

syel sa...

very nice perspective and indeed very funny! a very humurous SWF! cheers!

Ivar Ivrig sa...

Jau en sekser ja. Er vel ikke så bra, men du skal vite at jeg har ennå ikke manipulert noen av bildene mine, så de er ekte. Driver å leker meg med Photoshop nå. Så får tiden vide om det blir bedre :-)

Anemone sa...

I se, I se...ET!!

Deilig å være tilbake i normal gjenge igjen sier nå jeg.
Hjem til støvsugeren, vaskemaskina, og brødblingsen med brunost!!

Har ledd meg gjennom en halvmeter med innlegg hos deg her nå, og har faktisk glemt at jeg fryser som en hund!! For jøss så kaldt det er i trøndelagen du..., ikke mye middelhavstempratur her nei:-(

Da jeg fikk se det bergenske par i dobbeltsenga måtte gubben ropes inn fra hegen her, svett og jevelig, kostaterte vi at flere er som oss, = ikke bare rosa tyll og romantikk :-)) Det sier seg selv med en tenåring og trippelrom!!

Catta sa...

Heihei!
Lånte du han telefonen, da? :)
Herlig bilde :)

Jeg har lagt ut mitt første fotosafari-innlegg :)

Klem

Louis la Vache sa...

Oui! "Louis" sees ET!

Rick sa...

Funny _ can't read your blog, but I could tell that WAS E.T. peeking at you.

Max-e sa...

Hi Petunia, thanks for stopping by.
I have decided to try and sort out the blogger problems, because I prefer it to Wordpress. I am doing this with my cell phone.
And yes, I can see ET

roentarre sa...

Interesting perspective in deed.

Ida sa...

Har noe til DEG inne hos meg i dag. Også vil jeg få ønske deg en riktig god søndag videre. :)
Klem.

Julianna sa...

Nåååååh :D Helten min jo! Så det er der han bor ja.