tirsdag 26. august 2008

Jølle til unnsetning 2

Å gi blod har ikke akkurat vært en kjempetravel ting for Jølle, men i dag fikk jeg telefon fra dyreklinikken igjen. De trengte blod med en gang. Det var bare til å løpe fra jobb og kjøre hjem og hente Jølle og komme seg til dyrlegen. Vi kan naturligvis si nei hvis det ikke passer og det kommer nok ganger vi er bortreist eller ikke kan, men så lenge det passer, er det bare kjekt å hjelpe. Jølle synes fortsatt at det er flott å få så mye oppmersomhet, men blodet renner sent ut på han, så etter en stund blir det hele litt kjedelig. I dag var det en hund som hadde fått fjernet milten og som trengte blod etter operasjonen.
Hunder har 6 forskjellige blodtyper. To av disse blodtypene kan være problematiske, men hunder er ikke så avhengig som oss mennesker å få riktig blodtype.


Jølle gir blod

Man blir litt døsig når man ligger der og egentlig ikke gjør noen ting!


Hvordan Jølle ble blodgiver kan du lese her

18 kommentarer:

Ivar Ivrig sa...

Bra vi har helter som stiller opp for andre :-)

Hobbygåsa sa...

Så flink han er! Verden er heldig som har slike som dere ja. Ha en fortsatt fin uke.

~~Randi~~ sa...

Ser litt "dussemang" ut her, Jølle - men det er lov etter en sånn fin bragd:) Og så kult det måtte være og være på "Spansk aften" - synes du var bra flink som heklet sjal på så kort tid! Tenker tyrefekting, jeg - når jeg tenker Spania og fargene rødt og sort. Vet ikke hvorfor, men sånn er det nå en gang. Ha en fin kveld der du er! Klemmer**

Anemone sa...

Flott levert!! Gi Jølle en stor god kos herfra. Helten!!!

Joanna sa...

Foe ein flink hund (og eigar)seier eg bare! Så bra at de kan hjelpe andre dyr:O)

Litt av Mitt, Jorunn sa...

I min uvitenhet har jeg ikke visst at hunder også kan være blodgivere, men så flott!! Og så flink han er som ligger stille så lenge :0) Det er garantert en hund og en eier som er veldig glad for innsatsen dere gjør!!

Linda sa...

Hei og takk for gratulasjoner!
Er så utrolig imponert over Jølle som gir blod til de trengende!! Flott gjort!!

Pernille's ting og tang sa...

Jølle er en virkelig helt som en skal se opp til! Og dere også! Og så har du et nydelig bilde av en utrolig vakker hund:)

Ha det kos begge to:)

lisa sa...

My hero!

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Utrolig viktig at hunder også stiller opp for hverandre. Eller at eierne deres iallefall gjør det ;-) Godt å vite at dyrekjære eiere stiller opp. Har jeg sagt at Jølle er helt nydelig å se på? Flotte black/tan farger og et herlig fjes.

Marit

Tofo sa...

Så flott at Jølle er blodgiver! Har nesten ikke tenkt at hunder også kan være det. Men selvfølgelig. Flott at dere gjør den jobben. Tipper vår Joey er for "gammel", han er jo over 10 år(?). :)

9na sa...

Jølle er en hverdagshelt. Helt klart.

Joanna sa...

P.S Det ligger aldri så liten påskjøønelse til deg på bloggen min :O)

Ha ein super duper dag!

Frk.Badegakk sa...

Så flott! Flinke Jølle!!!=D Han trenger helt klart å få litt ekstra kos og namme nå jah!
Det gikk greit med Caro i går også. Vi slapp å ta stilling til avlivning riktig enda. Kulen han har på beinet har såvidt de kunne se etter nålebiopsien ingen kreftceller i seg. Så nå håper vi det beste. Han er jo så fin. Og lykkelig virker det som.

Ida sa...

Det var dagens gode gjerning ja!
Flink bisk. :)))

ArneA sa...

Første gang jeg har kommet på tanken om at også dyr trenger blod ved operasjoner.
Flott å være blodgiver, selv om ikke jeg lenger får lov pga medisinene ettre transplantasjonene.
Trengte selv 16.5 liter den gangen

Joanna sa...

Eg går inn på bloggrollen og haka av på: tittel på de nyeste elementene.

Håper det hjelper :O)

RuneE sa...

Da lærte jeg noe nytt igjen - en animalsk blodbank!

Kon ikke å si at blogging er formålsløst!