søndag 17. august 2008

Latter er et beroligende middel uten bivirkninger

Jeg elsker ordspill og sitater. Da jeg gikk på gymnas, så samlet jeg på gode (i mine øyne) sitater... (Vil du være med hjem og se på sitatsamlingen min?- er neppe noen god sjekkereplikk.) Alle disse sitatene ble nok kastet i ett eller annet ryddesjau.
Forleden dag snublet jeg over denne boken og ble stående og bla i den mens damen pakket inn boken jeg egentlig kom for å kjøpe. Da hun skulle ha betalingen, ble denne med meg hjem også...
Her skulle det være sitater for alle anledninger - som også er tittelen på boken.
Her her dere noen smakebiter:

Kvinner har humor, ellers ville de ikke giftet seg med menn.
Sigurd Landberg
Gud skapte mannen før kvinnen. Det er akkurat som når jeg skriver. Jeg lager først en kladd.
Karen Blixen
.
Ekteskap er som hvilken som helst annen jobb. Det hjelper at man liker sjefen.
Bob Hope
Det er med ideér som med små barn. Man synes best om sine egne.
Moa Martinson
Vi kan bevare god helse ved å spise det vi ikke har lyst på, drikke det vi ikke liker og gjøre det vi helst vil slippe.
Mark Twain
Latter er et beroligende middel uten bivirkninger.
Ukjent

17 kommentarer:

9na sa...

Mange gode gullkorn der ja... For øvrig; Den som ler sist, er tregest i oppfattelsen...

Ida sa...

Hehe. Mange kloke ord mellom to permer der... ;)
Fint utvalg hos deg også.
Jeg har en bok som heter "Spissformulert". Bra den også. ;)

Joanna sa...

Haha, den må eg bare kjøpe! Likte denne best eg då:Gud skapte mannen før kvinnen. Det er akkurat som når jeg skriver. Jeg lager først en kladd.

Til og med husbonden flirte av den ;O)

Min verden sa...

herlig :) Kjekke gutter du har! Så ut som om de hadde det bra sammen. Hanne

Catta sa...

Haha :D Helt genialt!
"Den største læren i livet er å vite at også tosker har rett noen ganger." - Sir Winston Churchill

lisa sa...

Jeg forsøker å leve litt etter:
"Den største gleden man kan ha - det er å gjøre andre glad!"
Vet ikke om det er noe sitat, men et godt motto i alle fall!

Ruth@ sa...

den boken må jeg også ha den er helt sikkert fin... liker også en del av disse gull kornene... takk for tipset..

ArneA sa...

I morgen venter jeg på sitater om selironi

Elisabeth Augusta sa...

Takk for anbefalingen. Spørs om ikke jeg også skulle hatt denne.

Og du, gjør det i morra - bare gjør det. La det være starten på bloggserien om det du ikke tør.

Anemone sa...

Slike elsker jeg også, og har min egen lille bok som jeg noterer i :-) "Den lille sorte" ligger i skuffen i bordet her, og kan være kjekk å slå opp i i uike anledninger. Både glede og sorg det.

Humrer ennå jeg etter noe som Gjertrud skrev i dag.... plakat i et butikkvindu i oslo... ; "Stå ikke der å sikle etter møblene, kom heller inn å spytt litt i kassa!!"

Eller smsèr som jeg sender til elektikern; "Er du sex-desperat? Trenger sex-kamerat? Er du kåt? Er du vill? Ikke glem at jeg er til..."

Ja ja... ikke helt sant,men litt god :-)
utrolig god da gitt

GundaM sa...

En liten bloggerunde, ja jeg er vel litt produktiv for tiden men det blir nok stillere etterhvert. jeg har funnet ut at kjellerstua oppusset i 86 skal males om, fra cerisse til...Lysere! Da blir det vel roligere med blogginga;)

Ha en finkveld;)

Elisabeth sa...

Denne boken kan trives i min bokhylle også. Tøff kommentar fra Anemone da. Spytt i kassa... Ha-ha!

Nilla sa...

Enig. Kjempeartig med sitater:)
Og gode ordtak.

Likte innlegget under her. Så flotte gutter. Å jeg kjenner meg veldig godt igjen der. Eldste min er 19 og yngste er 12... Men gjett om minstemann har gått i "god skole" ja??

Tone sa...

Sitat har eg faktisk ikkje samla på, men dikt. Før skreiv eg ned dikt eg lika i ei bok...egentlig dumt eg har slutta med det.

Men det eg egentlig kom inn her for, var å sei: Grattis med 3 poeng til Liverpool.
Her er det ingenting slikt å trøste seg med :)

Ida sa...

Hei og god onsdag. :)
Håper at alt er bra med deg.
Jeg har laget en liten fotosafaripost nå fra Danmark.
Har endelig fått lagt deg til i sideelementene også, med direktelink. ;)
Fin dag videre til deg.
Klem.

naturglede sa...

Nå må jeg le. Gøy med sånne herlige sitater. Hyggelig du kjøpte den og delte med deg også. Godt at ikke latter har bivikninger. Eller? Man kan da le seg bort, eller le seg skakk?

RuneE sa...

"Å sitere fra en er plagiat - å siter fra mange er forskning"

Artig bok.