onsdag 20. august 2008

Mønster

.
Mønster 2
.
Når man sitter som copilot i bilen, er det kjekt å bare la øynene fare over alt man passere på veien. Ting suser forbi og enkelte ting er glemt i det vi har kjørt forbi - mens andre ting legger man mer merke til. Slik som denne låven. Det var ikke selve bygningen som fanget oppmerksomheten min...
.
Mønster 2
.
Det var taket av skifer.
Et nydelig håndverk og virkelig pent å se på...
Og jeg forstod da hvor ideen til disse mønstrete genserne og sokkene oppstod...



Som sagt... Det er mye rart man kan filosofere over når man sitter der i passasjersete og kanskje kjeder seg bitte litt...




16 kommentarer:

Ida sa...

Ja. Man kan hente inspirasjon overalt.
Og man kan tenke så mangt der man sitter som passasjer - med god tid til å gjøre det.
Men, en slik kobling hadde jeg aldri kommet på.
Kanskje det bare er du som klarer det.... ;) Og det er sikkert derfor bloggen din er så underholdende som den er.
Du er en stor filosof du, min venn. ;)))

Petunia sa...

Mja, det er kanskje mest et eksempel på at man blir kreativ av å kjede seg....

Joanna sa...

Skal seie at du legger merke til det meste Petunia! Den koblinga hadde heller ikkje eg kommet på!!

Litt av Mitt sa...

Hi hi, er det sånn designerne får ideene sine ja :0D Joda, jeg kan se likheten. Jeg liker veldig godt slike tak OG slike gensere ;0)

Ivar Ivrig sa...

Slike gamle tak er bare steinfine :-)

GundaM sa...

Vakkert ja, bare så synd en har det så forbasket travelt når man sitter der i bilen...
Selv er jeg jo så forelska i disse hvite, plastgreiene på åkrene rundtom men det er da måte på hvor ofte en kan stoppe og da;)




Ekstra vakre er de i lett tåke...

ha en fin kveld;)

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Jeg er ALLTID medpassasjer når jeg og I.I. er ute å kjører. Da har jeg også god tid til å se og observere og legge merke til mye og mangt. Denne låven er spesiell med sitt flotte skifertak.

Artig assosiasjon mot mønsteret på genseren. Som du selv sier ... man blir kreativ.

Min kjære I.I. sier han sitter med ganske "tomt hode" når han kjører bil, mens jeg derimot, har de beste og mest kreative stundene da.

Bra vi er forskjellig.

GAWO sa...

Jeg er stor fan av skifertak. Og har tatt mange bilder av de også. Men har ikke blogget så mange enda. Det er liksom måte på hvor mange tak jeg kan legge ut. Men å koble sammen slik du har gjort her er jo helt genialt. Du kan gå rett inn i designgruppen til Dale design. Ja hvorfor ikke? Du kan skaffe månser til neste Dalegenser du.

Berit sa...

Jo dette var flott! Da vi var på tur til Danmark tidligere i simmer, såg jeg et kirketak som en kunne brukt til strikkeoppskrift rett og slett!!

Anemone sa...

:-))) helt klart..., og etter en stund som copilot snorker jeg da!!!

Men det er mys sn kan få med seg ja, om en bare er litt observang.
Min mor foressten, hun har "nese2 for å fange ville dyr enn hvor de kjører.... "Se en elg!!" osv osv...

ArneA sa...

Dette var en intellektuell tilnærming til temaet som tiltrakk meg. FLOTT!
En annen styrke må jo være at du som co-pilot fikk førstestyrmannen til å stoppe slik at du kunne ta bildet, for jeg regner da med at du ikke tok bildet i kjedsommelighet og i Platons verden

Ruth@ sa...

ja utrolig hvor man får ideen fra... denne var et godt eksempel...

Tone sa...

Men Petunia då. Eg er slett ikkje sikker eg. Kan noko så vakkert som eit skifertak inspirere til noko så stygt?

9na sa...

Vakkert. Helt enig. Og såå mye vakrere enn det grusomme takpapptaket som vi har hjemme, og på hytta er det enda verre. Men du, tusen takk for fin kommentar på mitt forrige innlegg. Godt flere har det som meg.

Tor Erik sa...

Det var en kul sammenligning, takstein og genser motiv. Artig. Ha en fin helg.

Tor Erik

mreteveian sa...

Ang. kommentar hos meg: Har du sjekket hos Bergensdamene på hobbyboden? Bor du sånn til, så er det kanskje hjelp å få før åpningstid i morgen *glis*