lørdag 2. august 2008

Som hund og katt

Please scroll down for this week 's ABC Wednesday and SWF post !

Når man er med på Sky Watch Friday, så lærer får man en fort den uvanen å gå og kikke opp hele tiden. Man vil nødig gå glipp av et blinkskudd som kan postes torsdag kveld. Til og med min mann sier at han må ta seg i å titte litt mer rundt seg for å hjelpe meg å finne gode motiver. På denne måten får man tatt en del bilder som kan brukes i andre sammenhenger også.

Slik som til et innlegg i FOTOSAFARI!



Weather vane


Denne flotte værhanen har jeg kjørt forbi mange ganger. Men det var først etter dette innlegget av den godeste Tom jeg tenkte på at det det var et fint motiv. Det var bare å hive seg i bilen og dra på safari .
Fight like a cat and dog!
I have been on a "Photosafari" and shot this picture of this nice weather vane. I was really inspired by Tom and his Fox cottage post. I can understand why that cat looks so scared. The dog looks just the same as the wolf in the story about Little Red Riding Hood.
Fotosafari
Bli med på Fotosafari du også da! Her er det nesten ingen regler eller faste dager å måtte publisere på. Du legger bare ut et bilde på bloggen din av noe du har snublet over på din vei og som du bare måtte ta bilde av. Hvis du skriver "Fotosafari" i emnefeltet/etikettfeltet på bloggen din, så blir det lettere for oss å finne frem til alle safari innleggene dine. Det eneste som forlanges er at bildet er ditt eller at en i familien/bekjent har tatt det og du har fått lov til å bruke det. Fotosafari er med andre ord en utmerket mulighet til å legge ut bilder på bloggen din som du kanskje ellers føler ikke ville passe til de andre tingene du blogger om. (Håndarbeid, hage, osv).Hvis du vil, kan du bruke Fotosafarilogoen som jeg har laget. Og hvis du gir meg beskjed, så kan jeg henge linken din på listen sammen med de andre i safarigjengen. Den listen finner du i høyre marg her på siden min. Kjekt om du deler bildene dine med oss!

17 kommentarer:

~~Randi~~ sa...

Det var et utrolig lekkert bilde! Ble med i SWF i går, og allerede nå merker jeg at jeg titter mye opp mot himmelen - er jo så mange motiv man kan fange i det rette øyeblikk! Du har jo masse superfine bilder - jeg har beundret masse flotte websider siden jeg ble med i SW i går. Gøy! Fortsatt fin helg til deg**

lisa sa...

Virkelig som hund og katt og jeg kan tenke meg det går fort for seg når vinden tar tak. Står denne her i Bergen??? Eller ved hytten deres? Tror jeg har sett noe lignende her i by'n, men husker ikke hvor.
Nå kommer jeg til å gruble på det resten av dagen.

9na sa...

Stilig! Ønsker meg en værhane jeg.. En tradisjonell en, med hane, eller høne på.

RuneE sa...

Her kunne du trygt sagt "Gone with the wind"!

PJ sa...

Great SWF photograph! Really wonderful. Sorry, I only speak English.

Tone sa...

Neida, gravøl blir det ikkje :)
...og det er heile 3 medaljer + ein fjerdeplass som skal delast ut. Det er tett og spennande, så vi veit enda ikkje kva som skjer.
Håpar det blir full stadion igjen om to veker. 1600 som i dag er for dårleg.

Tone sa...

Takk for besøk:)

Skal sei du har vore flittig å knipse i sommar.
Sjølv reiste eg bort med fullt fotoutstyr. Det einaste eg mangla var minnebrikka, den stod att i kortlesaren.

Ha ein fortsatt god sommar! Det dårlege været har enda ikkje slått til for fullt, så vi kan fortsatt nyte dagane.

Ackworth Born sa...

Oh my that is an amazing weather vane - yes I too thought of one of Tom's weather-vane shots when I saw this but this is fabulous.

Marie sa...

Stileg!!!

Marcos Santos sa...

Hei Petunia

Slik at!

Disse vær vane er ikke vanlig i Rio de Janeiro. Det portugisiske har ikke denne tradisjonen her, på tidspunktet for kolonisering.

Carver sa...

That's an amazing weather vane. Great shot. Thanks for visiting my blog. To answer your question, I used to have a hammock but it wore out. Now I have a deck swing.

GundaM sa...

Flott bilde;0)

Også jeg starter på jobb imorra, og ja skal bli deilig!

Hadde en liten rydderunde inne på bloggen, ikke riktig fornøyd enda men det blir sjø!

See U ;0)

Elisabeth sa...

Stilig værhane. Du legger ut gode bilder som vanlig. Alltid spennende å titte inn på din blogg!

Håper du får en fin start på jobb igjen.

Kay sa...

Hello Petunia,
I love your Sky Watch photo. It's such a fun photo. I just tried your translation button. It's terrific!!!

Ivar Ivrig sa...

Dette var den første solformørkelsen jeg har fått sett. Har vært overskyet delux de andre gangene det har vært sol/måneformørkelse.
Ja regner med det blir tøft å komme seg opp på jobb etter en velfortjent ferie, sånn er det med oss alle. Lykke til :-)

SandyCarlson sa...

Great drama in that weather vane, Petunia! And a beautiful sky.

Berit sa...

Skikkelig bra!!
Det må da være naboens katt og....