fredag 26. september 2008

Endelig fredag!!!

Ukene går så fort og i det siste har jeg nesten følt at de bare har bestått av helger!! Ha, det hadde vært noe! Eller kanskje ikke. Søndag kveld er man kanskje rimelig klar for hverdagen igjen....
Ønsker dere i alle fall god helg med denne Hårek stripen :


Klikk på bildet så blir det større
Eller for å si det med min mann sin kollega sitt visdomsord:
Du får kone som fortjent!!!

Ikke sant, kjære???
Kone som fortjent
-you get the wife that you disserve....

31 kommentarer:

Litt av Mitt, Jorunn sa...

Ha ha, man får kone som fortjent.. Den må jeg huske ;0) Ja, dagene bare flyr avgårde, ikke vet jeg hvor de blir av! Men, nå er det helg igjen, HERLIG! God helg til deg :0)

ArneA sa...

SLUTT Å RØYKE!!!!!!
Det snaker pyton under dyna!!!!!
dessten r det helsefarlig
ellers kan do kose deg og gjøre alt det jeg ville ha gjort.

ArneA sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Petunia sa...

Til mitt forsvar, kan jeg bare si at jeg ikke røyker og har ikke gjort det på 21 år!!!
Røyken var kun til ære for fotografen som i dette tilfelle var meg selv med selvutløser!!!

Tofo sa...

De bildene av deg er bare helt herlige!
God helg! ;)

Pernille's ting og tang sa...

Hahahahaha, du Petunia. Du er bare god!
Jeg skal ikke gi meg ut på diskusjonen om en får som fortjent, men det får i vert fall latterkrampen fram hos meg. Og gubben sitter og humrer for seg selv. Ja han titta selvfølgelig over skuldra et øyeblikk. Hi hi, undrer på hva han tenker på no;)

Jo en fotosafari er planlagt! Må bare få skremt vekk regnet. Fossen er så utrolig nydelig no. Og mye spennende rundt den. Men vi får se.- Har alltid et par safarier på lager.
Men jeg har ikke fått deltatt på sky watchen i dag. Routeren streika og jeg stressa til byen og fikk kjøpt en ny. Men så var det det med monteringa. Måtte vente på at gubben ble ledig. Men no ser det ut som det funker kjempefint:) Så jeg har noe å ta igjen!

Noe fotosafari-planer hos deg?

Du må no vertfall ha ei kjempekoselig helg:)

Tina - omme i London aka teeweewonders sa...

LOL - god weekend til dig ogsaa. :)

Tone sa...

GOD HELG, Petunia!

Eg har starta helga med å høyre på Siri Meyer, Det innoative menneske.
Og det var ingen dårlig start på helga :)

Så var det Frille, hehe...det var ikkje alt eg høyrde der som var like vettugt :)

mreteveian sa...

God helg! Noen ganger er det sikkert allerbest med den konen man har, med eller uten hår-ruller ;-P

Mariannes Kort og Stempling sa...

Hihihihi;-) elsker bildet....

9na sa...

Man får den konen man fortjener... Hihi, den skal jeg huske på ved en passende anledning... Ser for meg å hyle det ut når han er sur på meg... På den annen side, jeg skal snart vekke min kjære med kaffe på sengen jeg nå, og kanskje anledningen er der da også?!? Hmmm. Den er faktisk veldig dyp, den der Petunia, kanskje det er sant at vi får den partneren vi fortjener, på godt og vondt?

Ida sa...

Tror det er mange av som kommer til å legge denne kollegaens visdomsord på minnet ja... ;)
Herlig fredagspost Petunia, som fikk meg til å skratte litt her alene med kaffekoppen en lørdagsmorgen.
Alle de andre sover enda.
Herlig.
Bare meg, radioen og blogging. ;)
Har fri hele høstferien.
Det er det fine med å jobbe på skole, vett du. ;)
God helg til deg!
Klem.

kari - carpe diem sa...

Det bildet er bare helt fantastisk...du e go, altså.
ha ei fortreffelig helg, hilsen smøla.

Anemone sa...

Det er bare en Petunia !! og du og du så glad jeg er for å ha blitt litt kjent med henne.

Influensaen har inntatt denne kroppen, og jeg måtte gå hjem fra jobb i går. Nå etter 12 tmers søvn, er ikke tilstanden mye bedre. ALT er ille, blggen er jeg luta lei, synes det meste er galt, utformngen, fargene og innholdet. Venter på en ny spennende utfordring fra deg jeg nå, som kan sette kreativiteten litt på høygir...

Lindaen sa...

Utrolig vittig!!
Er imponert over de hårrullene. Det må ha tatt tid du ;)

Marit - Som Mine Dager Er sa...

Ukene flyr av gårde her også. En helg går unna i et jafs, og ukene består av mandager og fredager. Og snart er det oktober. Synes jeg akkurat rakk å sette sommeren ut på terrassen, før jeg vemodig må pakke den sammen igjen. Akk ja ...

Jeg kom til å tenke på at du en gang inne hos meg kommenterte at du ønsket å male vekk all den trehvite fargen du har i huset, og jeg har visst glemt å svare på det :-/

Det høres ut som det er litt av
en jobb ja, iallfall hvis du skal ta takene også (noe som nesten er alfa omega for å gjøre stua lysere). Og grunning må nok til - jeg vet de anbefaler det iallefall - så da har du litt av en jobb foran deg. Men den dagen du har bestemt deg for at dette MÅ gjøres, har du flere valg: 1. Smør dere med masse tålmodighet og hiv dere rundt og gjør jobben selv, og la det ta den tiden det tar. 2. Kall sammen venner/familie og sammen tar dere dette "løftet". Alltid noen som vil hjelpe til. 3. Ta penger ut av sparekonto'n, lei inn et malefirma og får det gjort av profesjonelle. Fort gjort. Dere slipper å gjøre noe.

Du vil føle at du har fått et nytt hus etterpå. Ei venninne av meg tok hele huset på denne måten i fjor sommer, og det er så fint hjemme hos henne nå! Hun angrer ikke et sekund, selv om hun i ettertid sier at hadde hun visst hvor mye arbeid det var, så hadde hun satt det bort til et malerfirma. La meg samtidig si at hun er trebarnsmor til tre aktive ungdommer som trener flere ganger i uka ;-)

Uansett når og hvis du gjør det, skal du ha lykke til.

Ha en flott helg, Petunia. Kos deg.

Turid sa...

Stilig ,stor innsats hvis det bare var til ære for fotografen.
Ellers har du en spennende , artig og inspirerende blogg. Å det er helt sant!!
God helg til deg!

GundaM sa...

God helg til deg og skjønne, kreative deg;))))

Og ang min lampe spå er den fra butikken min; heter Mibo og kommer fra Mariestad står det på den;0)
har desverre ikke noe stativ til den og har svidd gulvet et par steder alerede..

God helg der ute videre!

Klem

lisa sa...

De er bare så artige de bildene av deg der og det visdomsordet skal jeg bruke mot min kjære. Vær du sikker!

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Det bildet av deg er überkult - her snakker vi humor, HERLIG!!

Anemone sa...

Takker så for omtanken kjære venn, det hostes og skrøles og gubben står over grytene :-) jo da dette lover godt, men frykter at det rotes og klesses godt på det kjøkkenet du...

Anemone sa...

over lever jeg dette måltidet og komfyren viser deg IKKE å være nedgriset!!! da skal jeg aggere syk neste helg!! :-)))

Marie sa...

Hahahaha, artig innlegg :)

Her har det vore lite forskjell på helg og kvardag i det siste. I dag har me målt mengde melk på alle kyr og tatt ut mjølkeprøvar som skal analyserast på meieriet. Så idag har eg vore i fjøset i seks timar! I morgon må me samle lam for ein del av dei skal ut på "siste reis" på mandag. Godt dei ikkje veit det sjølv..., stakkars.

God helg min gode venn :)

Anemone sa...

Du bare MÅ sjå de underlige Nord-trønderne på NRK sanrt, i urskogen du vet!!!

Pernille's ting og tang sa...

Hallo i natten.

Sitter her å venter på go-været. Så da ordnet jeg en liten fotosafari hos meg:)

Ha en kjempekos søndag:)

Klæm fra meg:)

KOSTAS sa...

Ha,ha,ha,Petunia γεια σου.
Marvellous post. Amazing and very beautiful photograph!

Anonym sa...

Måtte jo bare bruke google oversetteren og se hva "γεια σου" betyr og det var "Hallo"...

Anemone sa...

God morgen du!!! tja...formen?? vet ikke helt..., ikke helt godnei,men det har den vel aldri vært :-) Oppsumerte natta slik for Gunda;

1) min bedre halvdel snorker så at han neppe kan kalles min bedre lenger
2) sønnen på 15 års feiring, privatfest, der jeg visste at bursdagsbarnet hadde fått en 5 litring med..... av sin far!!!! (ja tro det den som kan!!)
3) hosta noe så inn i granskauen når jeg kom i liggnede stilling
4) stormen ute, frykta taket for avgårde, å alt rotet på loftet ble åpenbart for hele nabolaget
5) var opp mellom 2 og 4 og studerte htlm koder på bloggen
6) og når jeg endelig sovna, DA drømte jeg at jeg reddet katta til julie k fra noen rever??? vet jo ikke om hun har katt engang..., og så drømte jeg at vi to skulle på frokost til Ida, og dit MÅTTE vi sykle, over endel hindre, MEN vi hadde da med oss 2 proff syklister til å veilede oss faktisk, syklet over broer og hindre som medførte at vi måtte svømme med sykkelen :-) er det rart en vkner og er litt satt ut?? Arne var faktisk med han også, lå under en bro... utrolig hvordan den underbevistheten jobber du!!

Så nå sitter jeg her da, mens de andre to???? he... de snorker fortsatt...
Den største av de to er våken nå da!!! og mine drømmer om Arne??? ja, det hadde vel fått en psykiater til å slite ut sine cordbukser tenker jeg :-)

Anemone sa...

Noen TENKER faktisk ikke i det hele tatt, gir etter for alt for ungenes skyld??? "jommen sa jeg smør",som vi sier oppi her!!

Men mal hele huset innvendig da ??? ikke riktig klok du...

Pernille's ting og tang sa...

Heisan:)

Petunia, du må jo ha et kjempekamera jo! Bildene diner er jo så vakre hele tiden! Trodde du stilte med supermoderne utstyr! Men om du ikke har det og du ønsker et fra gubben, så holder jeg med deg helt og totalt. Her er en beskjed til din kjære: "Petunia trenger så absolutt et nytt Speilrefleks-kamera! Hilsen Pernille:)" Hi hi hi.

Ja de kyrne, de kyrne. Jo de var veldig kul. Faktisk litt søt:) Men med en gang vi rørte oss fra stua så var de snar til å springe. Men de var jo nesten på verandaen når Lucky begynnte å murre. Han fikk beskjed om å "BLI" og da får han ikke rikke seg av plassen. Han hadde nok lyst til å starte et bekjentskap med dem;) Men tror no de er veldig sky. Og jeg tror ikke de er så ond eller sånn. Noen sier de er veldig snill, men jeg vet ikke. Har aldri vært så nær dem. Og kun sett de på lang avstand langs bilveiene når vi har feriert. Visste ikke at det var slike i nærheten til hytta vår.

No skal jeg ut å lufte hunden i regnet og stormen. Skal nok få min dose med frisk luft i en fei;)

Ha en kos søndag:)

Rick sa...

Now that is scary....LOLOL!!!