mandag 1. september 2008

Høst

September har banket på døren og jeg slipper den første høstmåneden inn med glede.
Jeg har alltid likt høsten.
Den skarpe luften om kveldene når jeg lufter hunden før leggetid. En anelse kald, men likevel fremdeles vennlig mot en frysepinne som meg.
Jeg elsker å gå tur når det virkelig bøtter ned og vinden rusker siste rest av blader av trærne. Jeg synes også det er ubeskrivelig deilig å være inne og med regn og ruskevær trommende på vinduene. Høst er til for kos og hygge.

Plog
Mange skulle nok ønske at de kunne reise sørover på denne tiden, men ikke jeg!!!

Her i Bergen har vi hatt både sommer og høst i dag. Dagen startet med sol og gradestokk som snek seg over 20 grader. Nå i kveld er det skikkelig øspøs og jeg skal hive på meg treningstøy og innvie "drittværet" med en joggetur.
Det var nok en mening med at akkurat jeg ble født i Bergen.

P1140145
Gå ut og ta flotte høstbilder folkens!

18 kommentarer:

Mokomoko sa...

Helt enig, det er få ting om høsten som kan måle seg med en tur i skogen en stormfull høstkveld med et skikkelig regnvær, som bare Bergen kan by på!

Joanna sa...

Haust er ein nydeleg årstid, men samtidig litt rist kanskje? Men det er ingenting som slår den deilige kjensla av å sitte inne med ein deileg kopp te når det regner ute ;O)

Ivar Ivrig sa...

Ikke skryte på dere regn og vind på vestlandet. Finnes sorten her i Norges midtpunkt også ;-D

Line sa...

Så flotte og illustrative haustbilder:)

Linda sa...

Å! Det nederste bildet var lekkert!! Enig med deg, høsten er nydelig!

RuneE sa...

Da var det bra at jeg våknet til solskinn idag!!

Bilder kommer nok en gang...

ArneA sa...

Jeg elsker å gå tur når det virkelig bøtter ned og vinden rusker siste rest av blader av trærne.
Hurra for den lille forskjellen.
Men bildene dine var flotte. Spesielt det siste, Takk for titten

Tone sa...

Nydelig haustserie!!!
Måtte berre hausten bli likevakker som sommaren!

The Urban Buddha sa...

Wow, fina bilder. Sommarens slut känns inte lika ledsam med så vacker höst! :)

Anemone sa...

Vakkert da gitt, og du er jaggu ta meg bra lik denne trønderkjærringa!!! i sinn i all fall :-)

9na sa...

Igjen; Vakre bilder... Fått speilrefleks til odel og eie eller?

Min verden sa...

Herlige bilder - men litt tris synes jeg. Sommeren går så fort, men så kan man glede seg til neste sommer. NÅr grågåsa reiser er det "over" for i år og jeg venter spent på at den komme tilbake. Deilige bilder - takk :) Hanne

Petunia sa...

Ikke noe speilreflekskamera her enda, nei... Kanskje kommer nissen????

GAWO sa...

Det er spennende når været skifter sånn. Jeg liker regnet jeg... bare det ikke varer i 100 dager på rad. Høsten er en vakker tid og jeg skal ta oppfordringen din med å komme meg ut på tur med kamera på lur.
:-)

Ruth@ sa...

Høsten er min favoritt for det er så mange herlige farger ute da... har tatt noen høst bilder selv...

Rick sa...

I love this shot Petunia...I wish it could stay autumn forever!

naturglede sa...

Noe så ubeskrivelig vakkert som det siste bildet. Jeg også liker høsten. Det er vakre farger, klar luft og koselige kvelder. Tenner stearinlys og nyter. I går kveld gikk jeg tur, og ble minnet på at nå må refleksvesten fram. Det mørkner fort. Kos deg videre i høsten:)

Ida sa...

Først og fremst.
Det siste bildet her er bare betagende vakkert! :)))
Nesten så jeg kunne blitt der....
Jeg liker høsten også. Høsten og våren. Så, det er bare en kort vinter mellom mine to favorittårstider.... ;)
Vet du at det var faktisk oppe i 23grader her den første dagen i september....