torsdag 4. september 2008

Lava sunset

Bildet denne uken er tatt en av de siste dagene i august. August var forøvrig en måned full av fantastiske solnedganger. Hadde jeg hatt en videokamera skulle jeg lagt ut en filmsnutt av akkurat denne solnedgangen. Skyene var i bevegelse og så ut som elv av lava.

This picture is from August. It was a fantastic sunset and I wish I had a videocamera to capture on film. The clouds were moving looking just like a lava flow.
.
Lava sunset
Click to enlarge
Go to the Sky Watch Blog for more photos.

62 kommentarer:

Your EG Tour Guide sa...

WoW! The sky is so red!

auringonkukka sa...

BEAUTIFUL!!!
have a nice weekend!!

RuneE sa...

Det flyet var virkelig prikken over i'en. Nydelig lagdeling!

PS Bildet mitt er egentlig fra samme tur som for en uke siden som var fra samme tur som jeg i sin kalte "Walking the Camera". Jeg har mange igjen...

Picturing of Life sa...

OMG...this is gorgeous shot

I hope have time to stop at my SWF post : in here and here Thanks

Dewdrop sa...

Terrific layers and to capture a jet. Very awesome!

Yen sa...

WOW! The sky is on FIRE! AMAZING,really! Love it:)

Mine is HERE.Thanks! Happy SWF!

Ivar Ivrig sa...

Ubeskrivelig, ufattelig vakkert.
;-)

Max-e sa...

Wow. That sky is just amazing. I love capturing sunsets and sunrises when they are red like that. Cool that you also got the aircraft in it

Bradley Myers sa...

The colors are just amazing, great capture.

NovaS sa...

it is worth it that you have posted a marvelous photo. as it is really lovely to see it with the sky…

check out mine here:HERE

ArneA sa...

Har problemer med å få en forstrørret versjon av bildet da jeg gjerne skulle sett hvilket flightnummer som bekreftet at kultur og natur ubenhørlig er knyttet til hverandre

Tommy V sa...

wow the sky is on fire. great catch

Reader Wil sa...

Takk for kommentaren! Det er meget flott. Jeg liker dine bilder!

fishing guy sa...

Petunia: Wonderful colors in your skies for SWF.

imac sa...

WOW, thats certainly a sky to wish for.
love it, watching the plane

Ivar Ivrig sa...

Faktisk ikke så veldig mye Photoshop-redigering i dette bildet. Kun bittelitt faktisk. Men jeg skal lære meg mer etterhvert :-)

Carver sa...

That does look like a lava flow. What an amazing sky!

Luiz Ramos sa...

Dramatic red sky and plane. Beautiful.

Photo Cache sa...

Dramatic colours, simply beautiful. The plane is a nice bonus.

Marie sa...

VAKKERT! Det er innlegget under her også!

Takk for "besøk" og kommentar hos meg :)

Pernille's ting og tang sa...

Vakkert! Og så flott med flyet midt i den vakre solnedgangen:) Ja du er skikkelig flink:)

Pernille's ting og tang sa...

Takk skal du ha, Petunia. Du tenker no på alt! Jeg må få si det samme til deg. Bare gi beskjed om det er noe jeg kan hjelpe deg med:)Det går bra med gubben. Medisin og litt avslapping, så er han på'n igjen:)

Natti natt og ha en hærlig SW:)

Greyscale Territory sa...

You are right! This looks like multiple lava flows! Absolutely beautiful!

Tony sa...

Wow that is the most AMAZING sunset I ever saw UNBELIEVABLE!!!!

Marit - Som Mine Dager Er sa...

Fy søren for ett flott bilde. Skikkelig OMG. Ikke si at du har lurt inn det flyet der i fotoshop?! Uansett, bildet er et stort gisp. Det beste jeg har sett i kveld.

Klem fra Marit

Marit - Som Mine Dager Er sa...

Enda bedre! At flyet bare kom seilende inn! Det er SÅ BRA!
Takk for fin kommentar inne hos meg.

Louise sa...

It DOES look like a lava flow. I never thought of comparing skie like that to lava, but that's the PERFECT comparison. When I get a similar sky, I see extinct volcanoes in my foreground. You'd THINK it might have clicked on time, but NOOOOO.

GORGEOUS picture!

Fugazi sa...

Sinnsykt kult:)) Veldig flotte farger:))

вεдτε sa...

Kjempelekkert bilde! Og så gøy at du fikk med det flyet

ellen b sa...

Oh this is so wonderful. I love it!

babooshka sa...

That really is volcanic. Such a powerful awesome image.

Suzanne sa...

This is an amazing sunset. The plane flying through it is great capture. Happy SWF.

Frk.Badegakk sa...

Nydelig bilde!
Når det gjelder jobben så er det ingen problemer å stå opp, problemet er at jeg ikke kan holde koken resten av dagen. Hele meg kjenner at jeg aldri får sove ei full natt. Greit nok at jeg sover 8 timer tilsammen, men det er ikke godt nok. Har hatt kolikk i 3 dager i strekk og sa ifra meg jobben i går. Nå skal jeg lære opp en annen en i 3 dager, og så stopper det der. Dette går på helsa løs. Bye bye fast ansettelse, må finne noe annet. Ganske deprimerende egentlig, men det må nesten bli sånn...=/

Arija sa...

That really looks like lava flow,
fanfastic shot!

mick sa...

Great photo of an amazing sky

Lilli & Nevada sa...

You are so right it certainly looks like lava flowing, spectacular

naturglede sa...

Noe så flott. Her skulle du ha filmet ja. Litt av et blinkskudd med flyet der i alt det røde. Go helg til deg:))))

arlene sa...

wow Petunia, indeed it looks like a lava.


is that a plane at the bottom?

very very beautiful!

Shimmy Mom sa...

Beautiful shot. I love the colors and the plane is a nice addition. thanks for sharing.

esnorway sa...

fint bilde gode farger også å så har du med et fly også lurer på hvor det tar veien? uannsett top bilde fint swf. ha en god helg og takk for kommentarer på mine bilder også.

~~Randi~~ sa...

Nydelig vakkert. Måtte vært litt av et skue å se på dette! Dete var et av de bedre SWF-bilder, synes jeg. Fin helg til deg!

Inkivääri, Finland sa...

Just fantastic shot! Where are you and your camera - on mountain or in helicopter?8]

Ida sa...

VAKKERT! :)))
Utrolig flotte farger!
Sukk og stønn.... ;)

CrazyCath sa...

I have seen a sunset ot two like this and they are spectacular. This is a great capture on film! Well done.

John sa...

Meget vakkert, og utrolig flotte farger og skyformasjon.

gaz sa...

that's amazing, awesome, spectacular, breathtaking, fantastic, etc, etc
one of the best this week. ;-]

Dirk sa...

Waw, amazing, fantastic colours! The sky on fire.

carlamaldita sa...

speechless after viewing your awesome post!

my skywatch post is here

Kostas sa...

Marvellous photograph with splendid colours!
The plane characterizes the depth and the vastness of sky!
Congratulations!

vincibene sa...

WOW!

Breathtaking colours! Gorgeous!

becky voyles sa...

This is beyond words for me. Great capture.

Jeanne sa...

I am consistently amazed at the wonder that sunrise and sunset give us. Beautiful!

Lirone sa...

Great title... really does look like lava flows!

Laura ~Peach~ sa...

WOW...

Joyce sa...

What a stunning photo! Great entry for SWF! Have a wonderful weekend!!

Horsoon sa...

This is an AWESOME shot!!

Old Wom Tigley sa...

Stunning capture.....
I colouring is awesome, and you even capture a airplane as well.. great Sky Watching.

SandyCarlson sa...

That's an amazing photo. God bless!

And I love what you have done with the marshmallows!

Pearl Maple sa...

Beautiful colours for sky watch friday, thank you for making sky watch interesting

Gail's Man sa...

That's one hell of a sky. Great photo.

byrningbunny sa...

It must have been spectacular to witness the changes -- the still shot is incredible. I love the plane.

Those marshmallows were cute too!! lol

system operator sa...

It is like lava on fire! Great how you caught that miniature size airplain!

Happy swf and start of a new week!