onsdag 3. september 2008

På fotosafari i tjukkeste granskauen


Tjukkeste granskogen
.
I dag skulle jeg utforske en ny turmulighet i nærområdet. Det er egentlig en turvei de holder på å lage, men den er ikke helt ferdig enda, så der veien sluttet, fortsatte jeg på en gjengrodd sti.
Etter en stund var alt så mosegrodd at det var vanskelig å se hvor tråkket gikk.
Til slutt stod jeg midt inne i tjukkeste granskogen.
Det var som å havne tilbake i tid. Langt tilbake.
Er det noe som heter "mosealderen"?
.
Sopp 4
.
Små sopparaplyer. Veldig grei på en regnfull dag.
.
Sopp 3
.
Jeg har hørt om tettbygde strøk.
Ser ut som om det kan gjelde for sopp også.
.
Sopp 2
.
Noen sopp liker seg i høyden også.
.
Anemone sitt juletre
.
Og der fant jeg det! Midt i tjukkeste granskogen. Juletreet som skal stå i Anemone sin stue til jul:) Nesten ferdig pyntet!

21 kommentarer:

Ivar Ivrig sa...

Ser at du har hatt en flott tur. Praktfulle bilder :-)

Mokomoko sa...

Hvor er dette?

Ruth@ sa...

hei ser ut som du har kommet et sted hvor det er lenge siden noen andre har vært...herlige bilder dette ble...

Litt av Mitt, Jorunn sa...

Så utrolig fine bilder! Rene spøkelsesskogen dette jo :0) Nå blir nok Anemone glad siden du har funnet juletreet hennes *ler*

marita sa...

det var noen fantastisk flotte bilder du har tatt! Imponert over fargeintensiteten i det grønne. Trolsk og flott. Flink du!

Linda sa...

Kjempekule bilder! Ja, hvor er det hen?
Jeg har noen bilder liggende på fotosiden min under natur/landskap (ganske langt nede), som minner mye om den skogen du har vært i.
Ellers er det noen av oss som må være på jobb og ikke i skogen...
Har heldigvis tid til å gå inn å kikke på bildene dine ;)

Tone sa...

Er det rart folk har blitt inspirert til å forfatte eventyr?
Flotte foto!

Ida sa...

UTROLIG FINE bilder fra skogen Petunia! :)))
Fytte rakker`n så fint!
Sukk.
Det første bildet ser ut som det fineste maleri.
Nå fikk jeg lyst til å gå i skogen også. ;)

lisa sa...

Skikkelige stemningsfulle bilder. Trollsk!

Pernille's ting og tang sa...

Nydelig fotosafari! Og det virker som du hadde en kjempekoselig tur:)
Skulle gjerne ha gått der sammen med deg om det var sikkert at det ikke var hoggorm der. En stoooor grunn til at jeg er nordlening;)

Pernille's ting og tang sa...

Yesssss, jeg er med i kveld. Stresser litt med det no. For jeg har syk gubbe og skal på legevakta med han kl 20. Håper bare jeg rekker heim i tide. Du vet, SW er viktigst;) Hi hi hi, nei jeg mente ikke det da. Bare nesten;) (gubben er frisk nok til å le av meg no)

Lykke til i kveld og kos deg:)

Pernille's ting og tang sa...

Er vi på nett samtidig?;)

Takk for et supert tips! No har jeg noe a mase på på gubben mens vi sitter på sykehuset. Det hadde vært stilig med mobilt bredband ja:) Syns jeg ser meg på venterommet med dataen. hahaha.

Gubben sier også tusen takk for hilsningen om god bedring:)

9na sa...

Haha, haerlig Anemonetre ja... Ser det for meg.

esnorway sa...

fine bilder det fikk meg til å gå selv ute i skogen i dag.

turvid sa...

Wow! Nydelige bilder!

becky voyles sa...

looks like a magical forest.

esnorway sa...

hei har laget et sånn innlegg hva gjør jeg nå?

esnorway sa...

Da har jeg gjort det vill du sjekke om det er greit når du får tid?

byrningbunny sa...

Were you in an enchanted forest? Did you see elves and gnomes?

Truly lovely shots!

GAWO sa...

Nydelige bilder. Skogen er spennende og med sånne bilder som dette er jeg sikker på at mange bloggere har funnet turskoene fram og tatt seg en tur i helgen.

Og SWF bildet ditt er smaching. Knallfint!

Tina - omme i London aka teeweewonders sa...

Aaaaah Petunia, du tager saadan nogle smukke billeder. Isaer kan jeg godt lide juletraeet. Ha ha ha