mandag 22. september 2008

Paraplysopp

I stedet for å sove middag i dag, har jeg lekt meg litt med Photoshop. Resultatet ble nå så som så. Her var det mest ideen jeg var ute etter. Utførelsen får jeg jobbe litt mer med. Er helt grønn på Photoshop, men den eneste måten å lære på, er å øve seg.
I alle fall, så er det kjekt med slike store sopp når man går tur i skogen og det plustelig begynner å regne!
Og har du tenkt over hvorfor det bare er giftige sopp som vokser langs stier og veier????



Paraplysopp copy
Husk å bli med på konkurransen!!!
Du finner den i det forrige innlegget under her...

23 kommentarer:

Lindaen sa...

Så kult!!! For en ide å få!!
Dette likte jeg!!

Tone sa...

Trur jammen du har spist litt fleinsopp eg, Petunia...og gjenskaper opplevinga i PhotoShop.

Anemone sa...

Du så flink du er Petunia?? neste missunnelig jeg her jeg sitter :-)

Line sa...

Så artigt!!

kari - carpe diem sa...

Stilig. Ser ut som om du er tatt ut av en barnebok illustrasjon.

GundaM sa...

Stilig da!!!!

Hva du kommer på du kreative kvinne ;0)

Klem

lisa sa...

Å, kreativt!
Akkurat slik som en skrev litt over her, som tatt ut av et eventyr!

lisa sa...

Teskjekjerringa!!!
Hihi!

GAWO sa...

Knallbra!!
Alt du kommer på.
Men en Bergenser vet råd når det regner :-)

Ivar Ivrig sa...

Kreativt.... å sette seg under en kjempesopp når det regner ;-)

Tone sa...

Takk for besøket!

...og så blei det ikkje fleire mål.
Vel Petunia, eg trur Huseklepp kan ha ein del å gå på når det gjeld avslutningar. Lurer på kor god han kan bli. Om han fann maskene som Helstad ville han vere enda farligare.

Ida sa...

Du kan komme frem nå.... ;)
Det er meldt SOL over Bergen by i morgen! :)))Ha en fin tirsdag i solskinnet!

Minmill sa...

Stilig bilde. Så ut som du likte deg under soppen. Tenk om det hadde vært sånn i virkeligheten.

Jeg prøvde og lære meg Photoshop en gang, men fant ut at jeg ikke hadde tid til å drive med det. Krever litt kontiunitet for å få det i fingrene.

RuneE sa...

Godt jobbet!

PS Tror jeg ville kommet til å ha spist opp kjeksene...

Pernille's ting og tang sa...

Petunia, du Petunia:)

Du er bare såååå hærlig!

For et hærlig bilde du har laget. Og så flink og kreativ du har vært! Kjempeartig bilde!:) Ja er ikke photoshop artig? Elsker det bare, men jeg er helt utrolig grønn i det! Men jul, påske, og div-kort klarer jeg på en måte. Tror jeg sårt trenger et kurs!

Hi hi hi, nei jeg er verken flydd med grågåsa eller smittet av gubben! Men smitta er jeg!..........Av fotodilla. Den har helt overtatt og jeg sitter med så alt for mange fotosafarier og andre bilder. Dermed fikk jeg en liten blogg-sperre. Vet ikke hva jeg skal legge inn. Hi hi hi, men det kommer et nytt innlegg i løpet av ettermiddagen;)

Og så trener jeg en del med hunden. I går var det sosialisering og kappløp. Dæsken så jeg sprang, men Lucky slo meg så det suste etter. Hi hi hi.
Og i kveld er det agility som står på programmet.
Og no er gubben bortreist så da skal jeg vaske hus med Metallica på full guffe;) Ja etter treninga da. Tror jeg skal prøve å blåse ut naboene. Hi hi hi, eller kanskje det er det jeg prøver på akkurat no. Whitsnake på stereoen;)

Ha en flott dag,Petuna:) Forresten, er det plass til meg under den soppen?;)

Klemsiklems:)

Pernille's ting og tang sa...

Bare meg igjen:)

En foto-safari er endelig oppe å går hos meg no:)

Klems klems:)

Truls sa...

Utrolig stillig bilde, godt laget!

Whoopsi Daisy sa...

Så artig!!!! Du er kjempe flink Petunia! Hva tror du de sier om 100000 år, når de graver ut en forhistorisk pc og finner dette bilde. Historien om naturen må skrives om vettu. I forhistorisk tid fantes det paraplysopper. De kunne kjøpes i automater rundt i Bergen by.....
Ser forresten ut som om mannen din har tålt "undikkmåltidet".
Hørte forresten om en annen type "-ikk" her i går....... en puppikk eller brystikk om du vil, det er altså en bh det er snakk om :oD
BERGENSERE ALTSÅ!!!!
Nå skal jeg spise frukt og gå tur
Ha en fin kveld.
Mvh
Whoopsi Daisy

Anemone sa...

God kveld i stua :-)

jo, nå skal du høre, jeg ser jeg har brukt bare 28% av min bloggerkapasietet. Så her er mye å gå på du = ikke fred i fra min side, for å si det sånn.
Grunnen til dette r nok at jeg har så små bilder i bloggen min, redigerer også størrelsen på bildet før det legges/lastes opp. store bilder tar enorm plass.

Klart skulle jeg hatt slettetendel gamle innlegg, intetsigende dumme sådanne, men... når jeg setter meg til her får jeg liksom aldri tid??!! så mye annet spennenede å se på skjønner du.

har nesten 500 publiserte jeg nå da!! Ja , ikke ramle helt av stolen, du hørte rett skjønner du!!
Femhundrede, puh..., ikke rart at noen kunne vært sletta.

Tiden vil vise...

Anonym sa...

Artig bilde og fantastisk ide!
Mette

Rick sa...

Hello Petunia. I have an award for you on my blog! ;-)

Ruth@ sa...

Hei dette var jo et herlig bilde... kjekt og ha slike sopper i skogen når det begynner og regne!!!!!

ArneA sa...

over hundre ord er slitsomt å finne