onsdag 1. oktober 2008

Elefantsafari

.
Elefantsafari 1
.
På en av mine mange turer holdt jeg her en dag på å gå rett i et strømgjerde.
Jeg er jammen glad jeg oppdaget det i tide, fordi det må vel ganske sterk strøm til for å holde elefanter inngjerdet?
Men elefanter da! Så spennende! Dette måtte utforskes!!!
Med skarpladd kamera listet jeg meg videre....
.
Elefantsafari 2
.
I disse jakttider er det best å snike seg forsiktig frem. De norske elefantene er veldige skye og ikke så lett å få øye på.
Etter en stund er jeg heldig og oppdager noen langt inne i et buskkast.
.

Elefantsafari 3
.
De er nok på leit etter friskt grønt gress. Ikke så lett å finne fremover det kanskje.
.
Elefantsafari 4
.
Jeg er bare så glad at det ikke var rosa elefanter jeg støtte på....

33 kommentarer:

Miamor sa...

He..he...sannelig herlig du Petunia!!! De klarer vel ikke å svømme helt til Sotra vel??? har ikke sett noen ennå!!!

Anemone sa...

GUD så HÆRLIG !! Jeg har luftet meg jeg nå, og bare må i dusjen, kald og våt på føttene av gresset vet du :-( men ser vel innom deg 200 flereganger i løpet av dagen.

So long...

Anemone sa...

Du???? Vet du hvordan jeg han plassere et bilde inni et annet???

Hobbygåsa sa...

Hehe, ja de rosa er visst værre enn de grå. Stilig, ingen skal klage på din fantasi iallefall!

Ivar Ivrig sa...

Artig. Herlig humor. Ser forsåvidt ufarlig ut de der ja :-)

Petunia sa...

Ja, jeg tror strømgjerdet er farligere!!!

Tone sa...

:) dei såg litt bedøvde ut. Heldig for deg!!!
Off det er klimaendringane dette, stadig nye dyreartar rykker nordover.

Anne-Berit sa...

Hehe,du er herlig altså,og så gøy du må ha det når du holder på.Gleder meg til neste innlegg.Klem!

Anemone sa...

Tok det tvert!! Takk snuppa :-))

Forbereder SWF sjø...

Marie sa...

Hehehe, flott safari du har vore på :)
Ser ganske godmodige ut desse da, men du verda for eit høgt jungelgras dei går og grasar i :)

Ha ein kreativ og fin kveld :)

turvid sa...

En herlig safari. Takk for titten! :)

Skribenten sa...

For noen skjønne elefanter. Var litt skpetisk i starten for hva i alledager du hadde opplevd. Hehe.

Frøken Fryd
http://frydshome.blogspot.com

Berit sa...

Hjelp!!! Elefanter hos deg og indianere hos meg, hvor skal det enda..?


Tok utfordringen jeg!

Lindaen sa...

Haha, kjempevittig!!
Hvor tar du det fra!?
Elefantene var søte da ;)

Hm..nå fikk jo "Fotosafari" en litt annen mening ja....

Pernille's ting og tang sa...

Men så hærligt da! Jeg elsker disse norske elefantene:) Små, vakre og sjarmerende der de vasser i gresset. Hi hi.
Kanskje du får se noen rosa elefanter til helga?;)

Tror du må ha det utrolig skøy med fotograferingen din. Hi hi. Glemmer aldri de traktoreggene dine. Og no blir det vel elefantene og strømgjerdet jeg kommer til å gå og le av:)

Ha en superduper kveld:)

Miamor sa...

oi, blir omringa her ute nå ja...siden de vet om brua!! Skikkelig siviliserte disse elefantene ;)

GAWO sa...

Takker for tilbud om Safari, så her er jeg. Er egentlig litt redd elefanter, men de her ser da ganske så søte og myke ut.
Fant du de i hagen din?? Og har du sett elediller og krokofanter også? Det er mye rart i Vestlandshager.

Nilla sa...

Så ganske ufarlig ut de der da heldigvis:)

Litt rar kveld her... Størstemann skal reise til militæret i morgen. Gruer meg. Langt fra Trøndelag til Stavanger. Men det er jo noe man bare må igjennom.
Får bare passe på å ha masse å henge fingene i, i tiden framover. Og HÅPE at han trives!

lisa sa...

Nei, så søte da!
Hvordan pønsker du ut alt dette her?

Anemone sa...

Du... pst... få hviske deg noe... det kom besøk skjønner du, uventet såden, trivelig det, jøss kar. Men tenkte... måde bare gå snart så jeg får blogge... he...sykt!!!

Monika sa...

Smil smil - ser DU at at eg SMILER
Takk for elefant turen - kommer igjen til fleire turer eg
Eg MÅ lage eit tur om tre kalver som kom til oss i dag
Smil fra monika

Charlotte sa...

Fantastisk! Ler meg ihjel her jeg sitter på kontoret. Utrolig bra. Denne bloggen må jeg sannelig følge med på. Akkurat min humor.

naturglede sa...

Så vakre de var da. Kan du ikke si hvor de holder til da? Smiiiiil!!!

AnneKa sa...

Ååå så søte de var, ja sånne elefanter vil jeg også gjerne møtt. Finnes det mønster på slike?

Petunia sa...

Disse elefantene kjøpte jeg på toy'r us. Men sender du meg adressen din, vil sikkert en av dem komme og bo hos deg:)

AnneKa sa...

Ååååå så snill du er!!!!!!!!
Adr er på vei.

En stor Elefantklem fra meg til deg

Elisabeth Augusta sa...

Du verden, jeg er igrunnen glad for at jeg ikke går tur der du går. Disse elefantene så riktignok ganske sløve ut. Skal kanskje snart gå i vinterdvale? Er de rosa farligere, eller - skjønner ikke?

Max-e sa...

Hi Petunia, one thing about your elephants is that there is no chance of them flattening you or your car. Thanks for stopping by

Elisabeth Augusta sa...

hehe jeg gjorde meg litt dum når det gjaldt de rosa...jeg har møtt noen sånne

Ida sa...

Hehe. :)))

Bea sa...

Det er tydeligvis mykje fleire eksotiske dyr i Bergen no, enn då eg budde der *fnis*

Herlige bilder!!

Monica sa...

Hei! Har ikke vært her inne før, tror jeg...Ser du har samme herlige humor som et par andre damer her inne...;)

De elefantene er bare skjønne:)

Berit Sveen Horn sa...

He he!