onsdag 15. oktober 2008

Gjensyn med...

Dere husker nok disse vinnissene som jeg har strikket et ukjent antall av og som er grunnen til at jeg ikke orker å ta i en strikkepinne. Jeg blir faktisk kvalm bare jeg tenker på å legge opp masker.. I alle fall, så får jeg veldig mange henvendelser hver dag om oppskriften på dem og derfor har jeg bestemt meg for at ok, for siste gang skal jeg dele den med de som måtte ønske det. Etter det, så brenner jeg oppskriften, sletter vinnissemappen i hjernen og begraver alt som har med disse nissene å gjøre. Legg igjen noen ord under her hvis du vil ha tilsendt oppskriften. Men skynd deg... kun i en begrenset periode....
Flere bilder av vinnissene finner du her...
PS!
Til dere som har lagt igjen en kommentar her i dag og ikke fått noe oppskriften fra meg, så er det fordi jeg trenger en epostadresse for å sende den til dere.

103 kommentarer:

Irene sa...

Så utrolig mange nisser du har strikket!! *dåne!* Skjønner godt at du har gått lei!
Men jeg vil være takknemlig for oppskrift, jeg *smiler pent*

Ruth@ sa...

Herlig disse nissene var...
ønsker gjerne oppskrift, ja takk...

Monai sa...

Mange flott nisser du har laget.
Jeg ønsker svært gjerne oppskriften på disse nissene.
monahus@online.no

Raia sa...

Herlige nisser - joda ønsker oppskrift jeg serru! Tusen takk!

raia123 sa...

Ja altså Raia på HB
http://blogg.hobbyboden.com/raia

raia123 sa...

Ja altså Raia på HB
http://blogg.hobbyboden.com/raia

Anonym sa...

Hei

Herlige nisser som jeg ønsker med oppskrift på.

thv@yx.no

knitomania sa...

Ååå så fine nisser! Kjenner til det med å bli kvalm av tanken på å strikke ENDA en av noe man har strikket uante mengder av ;D kunne jeg også fått oppskriften? replica42@gmail.com :) ha en fin dag!

Hedvig sa...

Nissene er superherlige!!
Er takknemlig for oppskrift!
Og du må ikke brenne oppskriften, en dag kan den være grei å finne igjen.
heiholan@online.no

Lemi sa...

glede meg t å finne frem min t advent, som æ ant inne hos deg ifjor.. fiiin va den ;) men skjønne godt at du e lei av å lage di..

turvid sa...

Jeg synes det var et koselig gjensyn. ;)

turvid at online dot no

karna sa...

Kjempefine nisser, håper du kommer deg tilbake til strikkepinnene med tid og stund. Og jeg ønsker meg oppskriften.
hobbyhule@hotmail.com

rakel sa...

kjempenydelige nisser dette.
ville vært kjempe takknemlig for oppskrift.

hilsen rakel på HB

atina sa...

kjempeflotte nisser. Eg ønskjer svært gjerne oppskrift på dei.

Tofo sa...

Hvis du skulle angre på at du brente oppskriften, så kan du alltids få den tilbake av meg..hihi. Har strikket den første ferdig, men toving gjenstår mm.
Ha en fin kveld.
Ps. Vinnissene er herlige!

Babbs sa...

ÅÅ ja takk, vil gjerne ha oppskrift.

barbrjo@gmail.com

Hilsen Babbs

Rita R sa...

Herlighet så mange du må ha strikket. Har du tellinga ?
De er jo så koselige, og jeg husker godt nissene med fyr i lua i fjor jul.
Ønsker meg gjerne oppskrifta jeg.

Agnethe sa...

Wow, ønsker gjerne denne oppskrifta før du sletter den fra minnet =)

Jane sa...

Ååååå, så fine!
Jeg vil veldig gjerne ha oppskrift, og tar sjansen på å si tusen takk på forhånd!

Jane :D

Agnethe sa...

ups, glemte adressen: agnethe82@gmail.com

Anne Grete sa...

Det var da veldig mange flotte nisser her. Om du deler oppskriften ennå, kunne jeg godt tenkt meg den. Ha en fortsatt fin dag.
Anne Grete på HB
gret-tv@online.no

Christina sa...

Flotte nisser. Ønsker meg oppskrift jeg også ja.

Fjellgeita sa...

For en jobb!! De nissene dine er jo kjempefine da, så skjønner du har hatt nok å gjøre :-)
Jeg vil veldig gjerne ha oppskriften på disse!
naudesund@yahoo.no

Anemone sa...

Skjønner du blir lei ja :-) med hele den gjengen der, og sikkert 1000 stk til :-)

I natt, eller i går kveld fikk ikke jeg sove... tenkte så på... det vi snakket om i går... kapittel 1 osv osv... kunne blitt utrolig tøft da!!

Kathrine sa...

NEI!!! Ikke nisser nå!! Ups. Men vi er da ikke ferdig med den flotteste høstmånden: Oktober!!!:- Eeee...Noen må jo jobbe før jul og da...

Ha en fin kveld"-)

..og ja...flotte nisser du har laget :-)))

(kanskje du har hørt av gunda at vi jobbet på sammen butikk engang...jul i oktober liksommm...)

strikkedilla sa...

Hei.
Kunne gjerne tenkt meg oppskriften:)
straumbotn@hotmail.com

mona sa...

Flotte nisser, tror nok aldri du greier å slette dem fra din hukomelse nei. men jeg tar gjerne mønstret
mona.engum@c2i.net

Frk.Badegakk sa...

*ler*

åsakalle sa...

Härliga Tomtenissar pryder ett
julbord till jul gärna hos mig,
om man kan önska sig att få ett
mönster? Många tack på förhand

åsakalle sa...

ursäkta min e-mail adress
a.hannu@sverige.nu

Trude sin hobbyverden sa...

Falt momentant for fanakoftenissene, så hadde blitt veldig gla for mønster.
tusen takk

9na sa...

Skulle du angre senere, når du har slettet alt om nissene, så har jeg lagret nisseoppskriftene her hos meg...

Tone sa...

:)

Elisabeth Augusta sa...

Huuuuuu, god ide og brenne oppskriften og gjenvinne strikkelysten. De er tøffe, men litt i overkant i antallet liksom. Du trenger ikke sende oppskrifta til meg ;-)

sgjohnse sa...

Så koselig at du vil dele møster med oss på de fine nissene dine, ja takk jeg vil gjerne ha jeg.

Mail sgjohnse@online.no

Mamarazzi sa...

Hej Petunia!
Dina nisser är de härligaste jag har sett! Jag vill gärna ha oppskriften. Tack så mycket!
evanyberg@bredband.net

Tuttatei sa...

DET var jammen sant mange nisser; og så fine da: jeg har også strikket nisser men de passet ikke til flasker så jeg blir veldig glad hvis du deler mønster med meg

lisa sa...

Å, ja den vil jeg ha! Sender deg en mail med en gang!!!

Siv sa...

Å fy flate... skjønner godt at du er lei ja... men de er utrolig flotte, så om du vil være så snill å dele oppskrifta med meg så blir jeg veldig glad :) shvang@hotmail.com

*Anne* sa...

Du verden så nydelige nisser du har laget! Og så mange da!! Jeg vil gjerne ha oppskriften, du er nå snill som deler da *klem*

annegrete.jensen alfakrøll yahoo punktum no

(skriver eposten min litt rart, vil ikke at den skal kunne oppfanges på nettet.)

Milla sa...

wow... Storproduksjon, flotte de er... Takker gjerne ja til oppskrift =) Ha ein fortsatt flott veke...

Elin73 sa...

Hei på deg.
Så snill du er som deler oppskriften med oss.Jeg blir utrolig taknemmelig om jeg kan få den også:-)Håper jeg ikke er for sent ute:-)
Du har forresten en flott blogg,mye fint å se her.
Ha en fin kveld.
Klem fra elin

Lindaen sa...

Haha, de nissene kommer til å forfølge deg livet ut :D Og se alle som vil ha oppskriften!!
Jeg vil ikke ha den, for jeg er ikke flink å strikke. Men nissene er jo kjempetøffe da!!

Madam Torvastad sa...

Åååå, de vinnissene var tøffe - og supre presanger!
Blir kjempeglad om jeg får oppskriften!

Monika sa...

heisan - å kor flinke du er :)
Kor har du gjort av alle nissene dine da ??
Smil fra monika
ps. vert ute med kamera i dag - og tatt mange flotte bilder - vi nyter ennda ein fine haust
smil fra monika

Jaqlin sa...

Iler til. Og håper at du fortsatt deler oppskriften av disse herlige NIssene. Man kan da vel ikke få for mye av slikt? ;)
Men skjønner godt man går litt lei innimellom.
Sier JA TAKK, om du fortsatt deler.
mettemh_4@hotmail.com

Ha en fortsatt fin høst! :)

stitch05 sa...

Ønsker meg veldig gjerne oppskriften på nissene,om du er så snill. Ha en fin kveld.

Nena sa...

Å, ja jeg vil veldig gjerne ha oppskrift på nissene dine - de er kjempeherlige :-)

månestråle sa...

Disse hadde vært supre som julegave til mn nissegale stemor. Deler du fortsatt oppskrift?
I så fall, tusen takk:-)
siwkristiansen@yahoo.no

Tone M sa...

Nissene dine er knallfine, og det hadde vært skikkelig morsomt å fått laget noen slike til jul, håper jeg ikke er for sent ute :) klem fra Tone M, mertz@ktv.no.
Tusen takk for at du er så snill å deler !

Lillesnuppa sa...

Hei...Ønsker gjerne å så tilsendt oppskrift på disse flotte nissene som du har strikket! Adressa mi er : britt.saettem@nktv.no

ArneA sa...

God jul

Anonym sa...

Heisann!

Eg vil gjerne prøva meg på dei finfine nissane dine, dersom du ikkje då har fyrt i ovnen med mønsteret allerede....
Mailadresse: martha@knett.no

Synne sa...

Nisse nisse nisse (jeg er nissegal sies det) *rødme*
Deler du mønsteret med meg også blir jeg kjempe glad

De er jo Såååååååå HÆRLIG!!

Klem Synne

synnove_ramsvik@hotmail.com

Strikkern sa...

Du verden så mange levende, koselige nisser du har laget. Skjønner deg godt når du sier du er lei strikkepinner og nisser. Ønsker meg veldig gjerne oppskrift. Ha en fortsatt fin uke

Milla sa...

Mail ja =)

Mailen min er jacobsen.emelie@gmail.com

Tusen mange takk...

Anna-Maylén sa...

Jeg vil gjerne ha oppskriften :) Kjempesnilt av deg å dele den:)

Anna-Maylen
mrs.pallesen@gmail.com

Maja sa...

Sniker inn en liten hilsen og håper kanskje jeg ikke er for sent ute... maja68@live.no

rakel sa...

da legger jeg en ny melding her med epost adresse.

rake-sch@online.no

ønsker fortsatt mønster på nissene

mange hilsner fra rakel

Gro sa...

Så flotte nisser.
Jeg vil gjerne ha oppskriften, jeg også.

Maria sa...

Flotte nisser. Har en nissegal mor, så har veldig lyst på oppskriften :)

Marita bk sa...

En fantastisk samling! og heller ikke jeg klarer å motstå fristelsen og sier ja-takk til oppskrift :o)
maritabk@hotmail.com

Anonym sa...

Hei Petunia;)
Så utrolig flink du er;!!!!!
kunne godt tenke meg å lage noen slike til jul..
Ha en fortsatt god dag;) klem fra olos71...
olos71@yahoo.no

Anonym sa...

Hei Petunia;))
Så utrolig flotte nisser du har laget!!godt tenke meg å lage noen slike til jul;)))!!
Klem fra olos71
olos71@yahoo.no

Anonym sa...

Herlige nisser.
Ønsker gjerne oppskrift ja.

Mailadr er: ebhansen@online.no

heidiaa sa...

Jeg synes vinnissene dine er supre og kunne godt tenkt meg oppskriften.

heidi.aarsvold@neasonline.no

ecco sa...

De var flotte, så viss du ikke har brent oppskrifta tar jeg med glede imo. :)
ecco@start.no

a-britt sa...

Hei
Jeg synes nissene var veldig fine og ønsker meg en oppskrift. Kanskje det blir nissepresanger til jul iår.
Hilsen
Anne Britt
a-britt@online.no

Millis sa...

Vad snäll du är som delar med dig av oppskriften på de fina nissene!
Tack på förhand!
Millis på Hobbyboden.
millis1964@hotmail.com

Tirill sa...

å så fine nisser. Kunne tenkt meg oppskriften om ikke du allerede har "brent " den da.Mail adressa er groapost@online.no.

Må jo legge til at jeg likte bloggen din veldig godt.

Heklejenta/Berit sa...

De er jo så flott og herlige de vin-nissene dine! Jeg sier gjerne ja takk til oppskriften :)
Men du må ikke brenne oppskriften, en dag kan det være du har lyst til å ta den frem igjen. Legg den heller vekk i en egen mappe *du ikke har lyst til å se i på lenge*.

(Jeg sender deg en pm fra Hobbyboden med e-mail adressen min)

Annika sa...

Så härliga nisser! Hänger gärna på här och skulle bli mycket glad för oppskriften.
Vilka härliga julpresenter det skulle bli, istället för en blomma, när man besöker släkt och vänner. *nicker*
annikas-mail@hotmail.com

lykketrollet/lene sa...

Å de er bare så lekre, siklet på de i fjor også så imponert.. er jeg for sent ute.? Ville blitt veldig glad for oppskriften.. *nikker iherdig her*

trultelene@hotmail.com

Hiks sa...

Hei.
Sier tusen takk til nissemønster.
hilde@sorensen.ws

Mvh
Hilde

Hiks sa...

Hei.
Tar imot nissemønster med stor takknemlighet. hilde@sorensen.ws

Mvh
Hilde

line sa...

heisann
jeg vil kjempegjerne ha oppskriften på disse flaskenissene. De er jo knallflotte
mail tore@isk-tv.no
klæm fra line

sisselS sa...

Jeg kommenterte nissene dine i fjor og jeg sier det nå også de er stilige! Jeg tar gjerne imot oppskrift jeg om jeg ikke er for sent ute. Synes nesten synd på deg som har måtte sendt ut en masse mailer - du er skikkelig snill altså.

mailadr: s-m-f-s@hotmail.com

HildeGV sa...

Gosj a' meg for noen flotte nisser du har laget! *Dåne!*

Kunne godt tenke meg oppskriften jeg ja..

hildegv@broadpark.no

Anonym sa...

Kjempeflott - også so snill som du e då du :o) Ser fram til oppskrift frå deg.
bihjro@online.no

Ruth sa...

Eg vil også gjerne ha oppskrifta om du fortsatt gidd å dele den ut.. Ser det er ganske så mange som har lyst på den.. Sender ein PM på hobbyforum med adressa mi eg. Dei nissane er jo såå fine! :-D

Anonym sa...

Hvis du ikke er helt utslitt med å sende oppskrift til alle disse menneskene vil jeg også veldig gjerne ha!!!!! lisehat@online.no

inglan sa...

Det er noen flotte nisser, men jeg kan skjønne at du er lei av å strikke dem etter å ha laget så mange. Jeg har ikke begynt enda så jeg sier takk til oppskrift!
ib.landsverk@evje.com

Hobbygåsa sa...

Heisann - her var det mange svar, skal ikke spørre engang hva du driver med nå hehe. Neida, jeg trenger ikke oppskriften, jeg ville bare si at det er gøy å se alle nissene dine igjen, samlet, de er så utrolig flotte!

kariannebk sa...

Så flotte de er!! Jeg vil gjerne ha oppskrift! (selv om jeg egentlig ikke kan strikke...)

Må bare si at det er en fornøyelse å lese bloggen din! :-)

karikarl@online.no

Pernille's ting og tang sa...

E du gal, jente???? Du må jo ikke brenn oppskrifta! Send den heller til meg så tar jeg vare på den. Bestillinga mi til mor di kommer etter helga!

Suz @ Alive in Wonderland sa...

I wish this were in English so I could undersatnd. I am dying to know what these are. Nice collage.

Trøndermamma sa...

Disse nissene er jo bare helt utrolige!Så flink og kreativ du er!!! Om du har anledning så vil jeg bli kjempeglad for å få oppskriften på de! Ønsker deg ei riktig god helg :) Hilsen Trøndermamma mint1993@hotmail.com

Anonym sa...

Flotte - og mange - nisser du har strikket. Imponerende ! Jeg tar gjerne imot en oppskrift : mamma_toril@yahoo.no

Randi sa...

Så rart...trudde disse nissene var en del av alle hobbyboden medlemmers mønster jeg..hihihi.. men det ser jeg jo at det ikke er. Jeg har laget mange sånne jeg også...tror jeg står over i år.
Ha en fin fredag

Anonym sa...

Hmmm.. Må jo si jeg har beundret disse nissene dine før.. så en oppskrift hadde vært kjempefint å få!

Hilsen Bollan

hegesteen@hotmail.com

Siw / minon sa...

Herlighet så mange nisser du har laget!! Kjempebra!!

Jeg laget 6 nisser i fjor og har startet på en stor en nå som jeg er nesten ferdig med. Tror ikke mine er helt lik til dine, så jeg tar gjerne i mot oppskrift om du har.

Hilsen siw.jakobsen@hjemme.no

Anonym sa...

Nydelige nisser du har laget! :)
Ville blitt kjempe glad for oppskrift!
Mvh
Trine M
tmetme@c2i.net

Anonym sa...

Så nydelige nisser du lager. Kan godt tenke meg oppskriften hvis det ikke er for sent.

mail adressen er: norneveg@online.no

mvh
Elin :-)

Lillemor sa...

Åh så fina! Kan en stackars svenska som lever i det mönsterfattiga landet Sverige också få ett mönster? (antar att erbjudandet om kon redan är slut tyvärr) Men tomtar är alltid trevliga! zasshi_81@hotmail.com

Anonym sa...

Ååå er det for sent å få oppskrift ?
Hilsen Arwen

Anonym sa...

kjempeflotte nisser, selv om du er aldri så lei av dem! Og jeg mottar gjerne oppskriften!

Hilsen Annelinn

annelinn_g@hotmail.com

Eli Kristin sa...

Om du fortsetter sprer det gode budskap - jeg tar ja takk gjerne i mot oppskrift på de fantastiske vinnissene dine, noe så snadder!!! ;) eli-c@online.no

Anonym sa...

Ja jeg v il gjerne ha disse flotte nissene skjønner godt at du ble lei men de er jo utrolig festlige.
gwestad@kreativdame.com

Strikke+hekle+brodering=Mailinn sa...

Hei!
Ser at du er så snill og deler oppskriften din på vin-nissene dine, og jeg hadde blitt kjempe glad hvis du ville sende en oppskrift til meg på min mail: mailinn86@hotmail.com

Summer Dream Girl sa...

Hei. Mammaen min er helt dårlig over vinnissene dine og lurer på om ho kan få oppskriften? Mvh Merete

jannenkpr@live.no

Irene sa...

hei
jeg er noen år etter jeg, så tiden er vel flydd ut for lengst.
Men kunne du være så utorlig snill å sende meg oppskriften alikevell ville jeg blitt UTROLIG glad.

email adresse er:

littvrien(krøllalfa)gmail(dot)com

Tone sa...

Hei
Jeg har lett etter en oppskrift på vinnisser en stund nå.Dine var kjempe fine,så jeg vil bli veldig glad hvis jeg får oppskriften.

e-post:

tone.skar@ntebb.no

Anonym sa...

Utrulig herlige og flotte vin nisser du lager. jeg har søkt litt rundt om for å finne mønster/oppskrifter på vin nisser og fjompenisser , så om du vil dele oppskrift med meg hadde jeg blitt glad :)
Hilsen siv .
siven@epost.no