søndag 12. oktober 2008

Søndag

Jeg liker søndager.
Jeg liker søndager veldig godt faktisk.
Det å kunne sove litt lengre og stå opp og ikke måtte gjøre noe, rekke noe eller burde gjøre noe, er vidunderlig.
Å kunne nyte frokosten uten at du kjemper mot klokken for å komme deg tidsnok ut døren, er så velsignet deilig..
Søndag morgen er den dagen i uken jeg har tid til å drikke to kaffekopper til frokost og har fått lurt unna litt sjokolade fra ungenes lørdagsgodt, kun for å kunne sitte og virkelig kose meg.
Det er disse morgenene jeg har tid til å ta Todd på fanget og kose med han.
Todd som ikke har fått noe oppmerksomhet siden kvelden før, stakkars.
Jeg bare elsker disse lange gode søndagsmorgenene....

23 kommentarer:

Anemone sa...

Trøstes min vi er like!!!
Kunne skrevet akkurat DET innlegget jeg også.

I går kveld ja. Gus som jeg flira, og når jeg endelig skulle i seng, da var jeg så oppspilt at jeg overhode ikke greide å konsentrere meg om det siste kapittelet i boka til Unni Lindell ennå så spennende den var.

Mmmarianne sa...

God søndag, ja! :-)

hobbyvenn sa...

Enig, lange gode søndagsmorgener er bra. Det eneste som slår den er fredagskvelden... Fortsatt god søndag!

kariannebk sa...

Vakker pus! :-) Den ser skikkelig hengiven ut! :-)

Frk.Badegakk sa...

Å DET så koselig ut det!!!!!!!!!=D
Hyggelig at du likte vantene da! Men jeg føler ikke at jeg er så flink at har "lov" til å ta betalt for noe som helst enda...
Tenkte jeg kunne jobbe opp mot det...;)

Tone sa...

Og, tenk kvar veke har ein ny å by på ;)

lisa sa...

Det så jo veldig trivelig ut. Han må være en virkelig kosekatt. Deilig å ha det god tid uansett om det er morgen eller kveld;)

Marie sa...

Eg melder meg med dette inn i søndagsklubben :)
Eg og elskar sånne søndagsmorgonar! Endeleg skal eg og få helg kvar helg!
Herleg :)

Ønskjer deg ei fin veke framover.

Som Mine Dager Er, sa...

Sier som Anemone - kunne like gjerne vært skrevet av meg. Bortsett fra at jeg ikke har en katt å kose med da. Når man brekker seg ut av sengen grytidlig hver dag, så er det godt å endelig kunne sove litt lenger enn til klokka ringer (vi snakker sommerhalvåret for min del - vinteren er jeg våken fra kl 4 likevel).

Måtte virkelig le av det du skrev inne hos meg i kveld. Jeg hadde nemlig konsekvent skrevet ordrebekreftelse hele veien. Det var Handyman som så leste innlegget over ryggen min idet jeg skulle publisere, og spurte hva jeg mente med ordrebekreftelse når det heter ordbekreftelse. Sånn er det å være yrkesskadet; har jobbet med administrasjon i 23 år og ordrebekreftelser har vært en del av hverdagen ;-)

Kos deg med de siste timene av søndagen så høres vi igjen.

GundaM sa...

Da har jeg gitt den positive videre til noen flotte damer her ute i blogg verdenen!

Takk for igår ja forresten ;)

Fryd45 sa...

Lena vært her nå, men du ser ut til å ha funnet det gode liv, for så å kjae å formidle det videre til oss andre.
Tonen i bloggen er bare hærlig, både den språklige og fargetonene. Gratulerer du er blitt en kjæmpe dyktig blogger.

fryd45 sa...

det ble mye feilskrift gitt
skulle være lenge siden ikke lena
og lenger nede skulle det stå "klare å formidle"

Pernille's ting og tang sa...

Så vakkert et bilde av deg og nusselige Todd! Syns bildet oser av varme og kos:)

Og vet du hva? Jo, jeg er så enig, så enig (foruten søndags morgen). Jeg elsker søndager og da pleier jeg og Lucky å ligge kjempelenge. Når jeg så endelig står opp, så kommer Gizmo løpende og skal være med på badet. Gubben går tur i regnet med Lucky(alle himmelsluser er åpne for tiden) og jeg spiser en sjokoladebit eller tre fra lørdagsgodisen. Hi hi. Ingen som ser det da:) Og så slår jeg på dataen. Deiligt!

Gubben lager som regel søndags-middagen mens jeg finner på masse tull og tøys;)

Hærligt med søndag! Vi skulle bare ha hatt flere av dem;)

Lindaen sa...

Utrolig koselig bilde av deg og katten.
Vår søndag var litt mer actionfylt. Vi var på laang tur i regnværet. Men det var kos det og.

Du er ikke alene om å spise litt "left over lørdaggodt" dagen derpå, nei! ;)

ArneA sa...

Sløvern
:)

9na sa...

Å ha god tid om morgenen dekker opp for mye annet stress.. Ser ut som dere koser dere, du og Todd.

aPe sa...

Enig med deg. Søndagsmorgener er herlige,late og litt sene. Bare det å våkne uten vekkerklokke synes jeg er flott. Sove helt til en er så uthvilt at en våkner av seg sjøl....og kanskje kaffe på senga...og kanskje laaaang frokost med egg og te og masse tid foran seg. HERLIG JA

naturglede sa...

Så koselig innlegg. Det gjelder å nyte dagen. Min søndagmorgen var også flott. God tid, ved et digert matbord i Budapest. Så strøvet vi gatelangs i noen timer i sommervarme.Jeg var innom en julebutikk og fant ut at jeg gleder meg til jul og vinter også.Idag er jeg hjemme igjen i gråvær og vind, men høstes farger er her da. Nydelig å se ut. Ha ei fin uke:)

Miamor sa...

..får panikk hvis jeg ikke har MINST EN dag i uka der jeg ikke trenger å ut av døra og MÅTTE noe...så enig..så enig...
Og du ....du har da såå masse finfine egenskaper i deg sjøl, men venner trenger vi ,,det er klart!!

Ida sa...

Bare 6 dager igjen til neste søndag....! ;)))

. sa...

Heisann

Jeg har veldig lyst til å være en av Fotosafari bloggere. Har laget et innlegg og også opprettet et emne " fotosafarie " Dette skal bli spennende.
hilsen Gamlå

Anne-Berit sa...

Herlig innlegg.Klem!

Sylvia sa...

Nei, for et koselig bilde av deg og Todd, Petunia. bare se hvordan han ser på deg. han elsker deg, jo!!!