torsdag 9. oktober 2008

SWF and a very good morning!


Da jeg tidlig en morgen gikk tissetur, ja med hunden naturligvis, tenkte jeg på at nettopp akkurat denne følelsen jeg hadde inne i meg akkurat der og da, måtte være den samme som den godeste Grieg hadde da han skrev "Morgenstemning".
Lett frisk høstluft. En sol som så vidt tittet over åskammen, tåke som et vakkert slør over vannet og hele naturen i glødende høstfarger.

It really put me in a good mood to walk the dog early in the morning and find the landscape so beautiful. I know how Edward Grieg must have felt when he wrote the famous "Morning mood"!


Please visit the Sky Watch blog for more SWF photos.

A very good morning!

click to enlarge

45 kommentarer:

GAWO sa...

NYDELIG.
Jeg får lyst til å gå tisseturer igjen.... men så var det den hunden da.
Når jeg ser lyset og naturen sånn om morningen har jeg litt problemer med å komme meg på jobb. Har veeeeelig lyst til å stoppe bilen, hoppe ut og begynne og ta bilder. Men jeg er så pliktoppfyllende at jeg kjører den strake vei og sitter på jobb når klokka ringer. Men det kommer snart en helg.... men da er jeg vel ikke ute så tidlig.

Müge Tekil sa...

Wow! What an impressive and mystique image!

Migs CFL fan sa...

Simply stunning photo, my favourite one thus far today. Thanks for sharing.

Cheers

http://reginainpictures.blogspot.com/

Ivar Ivrig sa...

The morning mist is very special and beautiful.
Excellent captured for SWF :-)

RuneE sa...

Den var bare nydelig!!!!!!

Aileni sa...

Definit morning mood. Lovely, like the music.

Ida sa...

For en morgenstemning.
Litt trolsk og veldig veldig fint!
Denne uken har jeg hengt meg på Sky Watch igjen du.... ;)
Lenge siden sist.

Ida sa...

Skjønte ikke den beskjeden.....
Svarte på den andre mailen da...
Skal legge henne til MSN.
Eller?

RuneE sa...

Meg igjen: Du får ta en løpetur rundt på bloggene mine, så finner du ut hvor det er ;-)

kate sa...

Så stemningsfullt!!..
Gleder meg stort til vi får oss hund ut på nyåret, og "tisseturer" med den.
Jobber nattevakt og det lyset og den himmelen som er i grålysninga er helt ubeskrivelig enkelte morgener. Du kan tro jeg har mang en gang stått ute på trappa og snust inn den kalde, klare morgenluften..... Hærlig:)

Ha en fortsatt flott kveld:)
Klem fra Kate.

GAWO sa...

Tusen takk for morsom kommentar på min SWF. Jeg måtte le da jeg leste den :-)
Jeg skal plante et frø til deg til våren og så får vi se hva det blir til.

Lindaen sa...

For et nydelig bilde. Men fatter ikke hvordan du fixer å komme deg opp i den høyden på tissetur om morgenen!!? Tror jammen du er "Wonder Woman" eller i alle fall en nær slektning av henne.. ;)

Anne-Berit sa...

Å herlighet hvor vakkert.Den tisseturen skulle jeg gjerne ha vært med på.Skulle gjerne tatt bilde av den utsikten.Noe så flott!

Petunia sa...

Linda:Ingen wonder woman her klokken 7 om morgenen. Mer Zombi woman. Bildet er tatt rett bortenfor huset vårt med utsikt ned på Myrdalsvannet. Det er tissetur før jobb...Ikke noen heltemodig innsats - bare et nødvendig onde. En av baksidene med å ha hund når man er trøttere enn trøttest....

Your EG Tour Guide sa...

I LOVE the photo of the mountains and fog in the valley. Wonderful!

Pretty Life Online sa...

Great capture skywatch!!!! I am so happy to be part of this fun. I find myself excited visiting other sky photos all over the world. Happy weekend! Hope you can visit my SWF entry too...

Monika sa...

Heisann - det var eit flotte bilde - heldige oss som har hund og kommer oss opp om morgenen :)

Jepp eg har vert i lottobygda - og jepp eg har tippa ein 5 vekers lotto - så no håper eg på heldige meg som lottomilionær - det er SÅ mye eg kunne bruke dei pengene på

Smil fra monika

John sa...

Imponerende bilde!

leslie sa...

Absolutely stunning and peaceful view! You can imagine the music floating through your head as you admire the view. It is a beautiful piece of music! :D

Miamor sa...

Du skriver såå godt petunia!! Ja, du må høre med Ida om de leier ut!! Kan godt hende det ja...gatekjøkkenmat ja..ikke mye å bli stor og sterk av det! Men får vel komme hjem til mor av og til da..og spise kjøttkaker??

God helg til deg.. ;)

Ivar Ivrig sa...

Glemte å høre på musikken da jeg var her i sted. Med musikk ble bildet enda bedre:-) Og så fikk jeg en ide til vekkelyd på mobilen min. Må laste ned den da, så blir det kanskje bittelitt mer bahagelig å bli vekket :-)

Steinbokkjen ;o) sa...

Nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyydle bilde og skikkele stemningsfull musikk ;o) Hæærle blogg du ha!
Nyyyyt helgjå, hausten og akkurat no ;o)

Pernille's ting og tang sa...

Nyyyyydelig. Og jeg sier som Gawo: Jeg fikk lyst på en tissetur jeg og;)
Og morgensteming er jo bare vakker og minner meg om barndommen! Hvorfor? Hakke peiling, det bare gjør det:)

Ja visst fant du rett blogg til meg. Tusen tusen takk. Skulle inn å si fra til deg, men så dukka jeg ned i fotoarkivet og der ble jeg. Sukk, jeg tor jeg har noe å gjøre der ja!

Ha ei kjempekoselig helg og ha det skøy på SW'en:)

Michele (Rocky Mtn.Girl) sa...

The mountains are impressive! Such depth and clarity... very nice!! =)

Have a great weekend!
~Michele~
Mountain Retreat

Luiz Santilli Jr sa...

Great post and marvelous landscape!

Today my SKY is HERE!

Santilli

Gill - That British Woman sa...

stunning photo........

Gill in Canada

fishing guy sa...

Petunia: What a super morning with the fog rising out of the valley and the music is a perfect accompaniment.

Rose sa...

Petunia, that is a very beautiful photo...just gorgeous.

dulce sa...

To look at your photo while listening to the music turns it even more beautiful.
Have a great weekend.

Denise sa...

An incredible photograph. Thanks for sharing and have a Happy SkyWatch Friday!

Arija sa...

Lovely photo, I'll come back later to listen to Grieg.

Pearl Maple sa...

Fantastic view of the horizon, thank for sharing your wonderful views of the sky with sky watch friday. You live in a pretty part of the world.

magiceye sa...

this is WOW!!!!!

vincibene sa...

Gorgeous picture! I love the music from Grieg.

Inkivääri sa...

Awesome shot and landscape!

Randi sa...

HAHAHAHAHA...nå fikk du meg til å le HØYT!...ja jeg tenker på den tisseturen din, måtte lese den to ganger.....jo det var hunden ja..hihihihi..you crazy woman:-)
Mne over til bildet. Det var jo helt fantastisk, for en utsikt du har!!

Photo Cache sa...

Hats off. Lovely shot, as always. Happy skywatching.

Mary sa...

Lovely!!

Monica sa...

Nydelig bilde:)

babooshka sa...

Spectacular surreal image.

Rob Ripma sa...

Wow! Beautiful shot!

esnorway sa...

ja fint morgen bilde.. ha en god helg

AnnetteK sa...

Fantastisk bilde :)
God helg!

becky voyles sa...

beautiful sky watch photo.

geoff sa...

Great photo! nice view. Happy SWF! :-)