torsdag 20. november 2008

Looking forward

En titt ut av vinduet i dag gir meg bekreftelsen på at høsten har gått over i vinter.
Første dagen med snøvær og jeg er allerede forsynt....



Snow
(Dette bildet er til deg, Ivar, for å vise at du har helt rett i at vi ikke har like fin vær/utsikt hver dag.)
Winter has arrived. I'm already looking forward to summer.
View from my living room window today.

Summer hiking
Jølle og meg på fjellet i mai.
My dog and I hiking in the mountain in May this year.
The new Sky Watch blog - look here

50 kommentarer:

esnorway sa...

jada fine bilder begge to ha en fin SWF kveld

GAWO sa...

Litt tidlig å lengte til mai allerede nå, men når jeg ser bildene dine gjør jeg det likevel.
Supre bilder. Begge to. :-)

Du lurte på hva jeg skal kjøre i USA. Jo, det blir å leie en Harley Davidson. Jeg har valgt meg ut en Road King. Brummmm sier nå jeg!

Anemone sa...

Flott Petunia!!

Marie sa...

Flotte bilde!
Ja, sånn variasjon har me i årstider og ver her i landet! Eg gjekk tur gjennom skogen heim frå jobb i dag i snøråk. Eg var godt kledd så det var herleg å vere ute.

Ha ein fin kveld :)

Texas Travelers sa...

We are already looking forward to Spring and wildflowers also.

Great photos.

Troy and Martha

Som Mine Dager Er, sa...

Nydelig bilde av møkkavær! Akkurat sånn har været vært her i Trondheim i dag også.

Så fint bilde av deg og Jølle. Kontrastene er store.

Varme klemmer fra meg.

Marit

Max-e sa...

stunning view, though very cold I would imagine.

Torsdag sa...

On top of the mountains, next to the sky.
... good to have Ivar's weather forecast.
Ha en fin helg
Hartmut

Sandradb sa...

These are both magnificent shots - thank you for sharing them!

Luiz Ramos sa...

Beautiful landscape and misty shot.
Beautiful dog.
Congratulations.

Bradley Myers sa...

Good photo, and I agree I am also looking forward to summer already.

naturglede sa...

Det var bilder med kontrast! Flotte begge to, på hver sin måte. Jeg ble jo helt i julestemning av det første:)Jeg har ingen snø enda, men den kommer vel en dag helt plutselig? Fin kveld til deg:)

Carletta sa...

Love this snowy view out your window! It's a big contrast with your hiking photo isn't it?

JoAnn's-D-Eyes sa...

hi Petunia, What a sweety is your dog, I love dogs. so your sky in B&W is great I like trhat capture..

Here is mine:
www.joannwalraven.blogspot.com

greetings JoAnn's D Eyes

Leedra sa...

I am also already wanting spring to get here.

Som Mine Dager Er, sa...

Kremt ... litt forsterking av blåtonene, og det er alt. Men ikke si det til noen ;-) Jeg føler at jeg "jukser" når jeg bruker PhotoShop. Takk for kjempehyggelig kommentar, snuppa.

Marit

Mokomoko sa...

Ha, jeg vil ha snø, myyye snø.
Vel,illustrerende bilde av dagens vær og ja, det er fint på Totlandsfjellet.

Photo Cache sa...

What a beautiful view from your window.

Tofo sa...

Huff ja, grått og trist i morges... Men hvis det nå blir hvitt på bakkene og blå himmel...

Ellers er ikke vinteren min yndlingsårstid heller, så "stemmer" for bilde nr to! Hihi..
Klem :)

MajorogMeg sa...

Der her har du fått VÆRET slik det er ja. Samme her, med stormen Vera i anmasj. Skikkelig drittvær som jeg blir fasinert av. Fjellbildet var nydelig..bare og glede seg til man kan ta slike bilder igjen.

fishing guy sa...

Petunia: What lovely captures you made for todays SWF.

Anne-Berit sa...

Huff,for et vær dere har.Da er det sannelig godt å ha sånne bilder som det andre å se på.Ha en fin kveld!

imac sa...

A great capture on a misty winters day.
And to brighten your post a piccy of you and your dog - another great shot.

MAjorogMeg sa...

Spiser hunden din snø?? ;-) Skal love deg Major prøver på det samme, skulle tro han prøvde redde oss for all snøen. Formen er bedre, skal på jobb imorgen, for så å kjenne at fredagen/helga kommer. Herlig? Yess!!

randi sa...

Akkurat samme vær som her, seg jeg. Godt å være inne:) Nydelig bilde av deg og Jølle - fikk lyst på fjelltur jeg nå!

Reluctantfarmchik sa...

The contrast between your winter and summer pictures is stunning. I'd prefer summer too, for sure. Lovely post.

Pernille sa...

Bank bank, det er vår!:) Hi hi, og den er hvit;)

Jeg skulle bare vekke deg til en deilig vinterdag. Tenk når det er -8, snøen knaser under skorne, solen skinner og luften er deilig. Da er det no deilig eller?

Lucky har også prøvd å spise opp all snøen. Litt av et mål disse hundene setter seg. Morsomt å se på dem da:) Syns jeg ser Jølle etende på snøen:)

Nydelige bilder du deler med oss i dag. Syns det bildet med all den skodda er veldig sjarmerende. Jeg liker slike bilder, men glemmer å ta slike selv. Godt at noen gjør det da:)

Og det er ingen tvil om at du og Jølle er gode turkompiser. Nydelig bilde:)

dAwN sa...

Wow...what a view..lucky you..

Scotty Graham sa...

I think I prefer the weather in your hiking photo than the top photo...too cold for me..but great photos!

Guy D sa...

Great shots. Thanks for sharing.

Cheers!
Regina In Pictures

Müge sa...

I see it's already winter in Norway dear Petunia... We, in Turkey, still live rainy autumn days ... I like very much your photo with your dog! Have a very nice Friday and week-end!

Best regards,

Grammy sa...

Awesome photos.
Happy swf

babooshka sa...

The mistiness is bewitching an mystical

Laughing Orca Ranch sa...

Such wonderful photos! My favorite is the one with you hiking with your dog. Hiking in the mountains is my favorite thing to do, too.

Happy Sky Watch Friday!
Lisa
New Mexico, USA

Tone sa...

Forsynt :)) håpar servitøren observerer det!!
Så kan han heller servere oss litt tørrfrost.

NovaS sa...

I like the shot you made today... that's realy hilarious...

happy weekend...

The Good Life in Virginia sa...

great panoramic shot...and it is funny how we always wish for summer once it is gone.
have a wonderful weekend.

Inkivääri sa...

I like that snow is coming - after snowtime comes summer again:) Beautiful pics - and you;)

Line sa...

Nydelege bilder:0)
Flott at dokke finn fram sjølv!!
Eg vart avbrudt midt i runda med krav frå mine søte små om å reise ut for å lage snølykt...
Ynkjer deg ei riktig god helg, klem

starnitesky sa...

You have a beautiful view despite the weather. I am looking forward to spring also.

John sa...

Fine bilder begge to, Petunia.

Anne-Britt sa...

Oi, her var det mye flott. Nydelige bilder. Vi har også fått snø i Bergen. Er det mulig å få oppskrift på vinnisse/flaskeskjuler eller er jeg for sen? Ha en fin helg.

Bestemor Aud sa...

Store kontraster i Norge ja!
Jeg synes det første bildet var veldig bra tatt. Fått frem det spesielle med slikt vær, veldig levende!
God helg der vest!

Naturegirl sa...

Petunia winter has arrived here too in my sky watch image and like you I love the summer skies!
A cold Canadian sky watcher!

Digital Polaroids sa...

Excellent pictures, and what a great dog you have, Petunia!

Kay sa...

Love both photos. The first is very moody and beautiful. The second and bright and sunny and happy.

RuneE sa...

Jeg synes det er noe kjent med det øverste bildet, men det nederste var det beste! ;-)

Ivar Ivrig sa...

To flotte bilder her Petunia. Godt å se at du ikke bare har knallvær hele tiden :-)

swimzy sa...

Så utrolig flott bilde:-D og så nydelige hunden din er:-D Er han model for Hills for siden du har slik bilde med hills reklame på??

tr3nta sa...

looks like a great place to trek...