lørdag 27. desember 2008

Deilig er jorden!

Med så mye god julemat, er det deilig å komme seg ut og lufte vettet!
Jølle er ikke vanskelig å be.
I dag bar det avgårde til fjellet som ligger rett bak huset vårt.
.
Jølle nyter utsikten
.
Her er det en fin utsiktpost hvor man kan se mye av Fana og Bergen.
Opp hit tar det bare 15 minutter å gå, men herfra har man timesvis med turmuligheter.
Det er bare til å pakke sekken og legge i vei!
.
Byfjell 1
.
Disse to bildene viser litt av utsikten. Ved å trykke på bildene, kan du se detaljer bedre og lese navn på fjell osv.
.
Byfjell 2
.
Jølle er ikke helt fornøyd med det nye kameraet. Det tar litt for mye tid. Jeg stopper hele tiden og tar bilde av den minste lille busk. Det får nå være grenser for hva som skal fotograferes.
.
Jølle
.
"Kommer du snart?"
.

Kardemommeby
.
Jeg er så glad jeg bor slik til som jeg gjør. Midt i vår lille Kardemommeby med naturen og dyrelivet tett på.

20 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Fantastiske bilder,nykameraet virker godt ser jeg,og den utsikten er det nok mange som skulle ønske seg.Jeg vet ihvertfall ei,hihi.Jølle er no bare vakker han,en skikkelig sjarmis.Ha en fortsatt fin romjul.Klem fra meg!

Tofo sa...

Så flott!
Jeg elsker å gå på tur der hvor en kan finne SÅ flott utsikt!!! (Og så kjent og kjær som denne utsikten var!)
Jølle er bare helt herlig, nydelig hund!
God romjul videre ;)

Line sa...

Heisann, ser at du trivast med ditt ye kamera, ja:0)
Men forståeleg at det kan tære på tålmodigheita til stakkars Jølle, hi hi...
Flotte bilder er det i alle fall...
Har noko til deg inne hos meg, klem

Berit sa...

Herlig plass å bo når en kan ta sekken og skoene på vips så er en på vei ut i denne flotte naturen.

Litt av en utsikt!
Godt å ha en god turkamerat som stiller villig opp.

Jølle er bare så nydelig.

God tur til dere begge!

ArneA sa...

Lurer på om Jorden er like deilig for ofrene i Gaza.
Liker ikke den julesangen

Charlotte sa...

Skjønn vofse!!

Nikoline sa...

Superflotte bilder! Skulle ynskja eg var ein like flink fotograf..
Me er heldige som har naturen og fjella rett utfor stovedøra!
Ha ei fortsatt god romjul.

RuneE sa...

Gratulerer med nytt kamera - jeg ser du er i full gang allerede. Jeg regner med at nå må alle passe seg!!

9na sa...

Nydelige bilder altså Petunia og dette så ut som en fin tur! Vi skal forbli i sofaen i dag, Kjæresten hoster enda og jeg har møtt et virus..

MajorogMeg sa...

Nydelige bilder. Må være deilig å naturen rett utom døra. Jølle får bare finne seg i å vente mens mor tar bilder ;-) han er vel vant til det tenker jeg. Skal ut på tur snart vi å. Har et fantastisk vær i dag. Sol og -2, skal love deg kamera er med. Må bare fyre litt først. Var kaldt her når vi dro oss opp av bingen i 11-tida. Ha en flott dag.

lisa sa...

Deilig med en tur i all denne kosen. Jeg tror jeg skal være klar til å få luftet meg skikkelig i morgen. Hoster sånn enda at jeg har valgt å holde meg inne i dag også. Men kjekt å se på bildene dine da!

GundaM sa...

Vakkert og med den turkammeraten...Heldiggrisen ;)

Bor ganske likt skjønner jeg, her endag da min mann skulle hente inn litt ved satt en rype av alle ting på verandaen. Hvit og vakker! men jeg kan styre meg for elgfamilien på tre som spankulerer i min hage innimellom da ;0)

Kos deg videre i jula petunia !

Nena sa...

Å, som jeg misunner deg dine flotte turmuligheter! Her jeg bor er det mye skog og flatmark, OK det også, men fjell og utsikt er favoritter på tur :-) Flotte bilder! Gratulerer med nytt kamera! Ønsker deg en fortsatt fin romjul med mange fine turer :-)

Bjørg 47 sa...

Vi har også unike turmuligheter i nærområdet, selv om jeg ikke har mnone hund å gå tur med. Gleder meg til hosten gir seg, så jeg kommer meg ut med kameraet.

Godt nyttår.

RuneE sa...

Meg igjen: Takk for komplimenten!Bildet ble tatt idag - sammen med ca 100 andre...

Anemone sa...

Skal si du har turmuligheter rett utenfor du også ja...., slikt er nok verd endel kroner, og vi vet sikkert ikke helt å sette pris på det vi som bare kan ta på oss fjellskoene på trappa.
Mannen her i huset var jo i Japan for litt siden og det største inntrykket hans var alle menneskene vet du, som sild i tønne, overalt og til alle tider.
Jo, ja, kan kanske forestille meg det, å får nesten litt hetta bare ved å tenke tanken på å være en del av dette.

Ikke blitt så mye tur her ennå da, i dag er jeg som et slakt på sofaen etter en dansefest i går. helt ut av trening vet du, både når det gjelder dans og nattevåk. trod jeg begynner å bli veldig så gamel jeg gitt...., passer best til å finne puta mi kl 11 og skeie ut kune med et glass brus...

Varm klem til deg herfra.

GAWO sa...

For en utsikt ... og for en hund!

Med det nye kameraet ditt blir det så fine bilder at jeg mister snart pusten.

Jeg er vel hjemme igjen etter late juledager og i dag hadde jeg tenkt meg til fjells. Ønsket med en stripe sol... var vi ikke lovet det idag? Men det får bli tur likevel

Mokomoko sa...

Flotte bilder av kjente flotte turområder ( bra vidvinkel, nytt kamera?!)

Petunia sa...

Hehe;)

runescape money sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.