fredag 12. desember 2008

Det kveldes...

En kjapp tur på Totlandsfjellet i ettermiddag. Håpet på at månen ville komme opp over Livarden før jeg måtte snu, men så heldig var jeg ikke. Jeg hadde med meg fotostativ og hadde store planer om å rigge meg til. Det blåste så sinnsykt at kamera og stativ veltet. Til og med Jølle syntes at det var småsurt. Men jeg fikk knipset dette bildet, før neglebitten ble for vond.
A little hike in the mountain near by my house just before it was starting to get to dark.

The Sky Watch Blog


Den blå timen 2

22 kommentarer:

Rune sa...

Pent bilde med flotte myke toner og kontraster. Ikke lett å ta bilder i sterk vind og frost :o)

Koselig koselig sa...

Veldig fint bilde, det var fine farger og et flott motiv. Synd du ikke fikk knipsa mer med stativet da... hutre hutre for et vær ja.

Ja de stjernene var kjempesøte, jeg måtte bare ha de. Kosta 120 kr for den pakken, men den var proppfull av stjerner da hihi... gullstrø på bordet tenkte jeg også på faktisk. Sølvtøy har jeg lite av, det går i stålbestikk fra Hardanger her.
Nå kjenner jeg at julestemninga kommer sigende på meg du... herlig!!!

God helg og klem fra meg, Mette :)

savisuti sa...

Lovely sky and you have also snow as we have in Finland.

MajorogMeg sa...

Nydelig bilde!! Bor du slik tilat du har dette utenfor døra eller i nabolaget? I såfall blir jeg helgrønn av misunnelse. Ikke vind her men isende kaldt og en bris.

Jeg skulle egentlig bodd på småbruk..med naturen utafor døra. Ut på tur,ikke bånd på Major, og labba i vei. Det hadde vært drømmen. Men lurer på hva jeg skulle tjent penger på.. Lotto ringer jo ikke, selv om jeg har levert samme rekka nå i 14 år. Kom inn 160,00 nå i månedsskifte. Ikke god butikk akkurat. Må jobbe for penga!! Nyt fredagskvelden. Har hatt problemer med å komme inn på blogspotsider ikveld, men ser ut til å være ok nå.

Ana sa...

This so lovely shot, I love it very much. Colors on the sky, trees, atmosphere. Perfect. Lucky you for such gorgeous view. Happy skw.

Berit sa...

Så nydelig dette var, og kaldt!!
Synd du ikke fikk tatt månebildet ditt, men kanskje i morgon tidig.
Her var månene ganske så stor, rett over huset til naboen i halv åtte tiden i morges.

Ha en fin kveld videre.

Anne-Berit sa...

Veldig bra at du fikk knipsa dette bildet,for det var kjempeflott.
Ha en kos fredagskveld!

RuneE sa...

Det er bra at det ikke bare var meg som ikke fikk tatt månen idag! Jeg klarte i alle fall ikke noe sånt som dette - godt jobbet.

R sa...

Winter...photo full of feelings...

Naturegirl sa...

Simply gorgeous! The snow adds to the beauty of this image!Happy SWF!

Anemone sa...

Vakkert bilde Petunia, den rosaskimrenede himmelen og den bakken der det stikker barflekker opp.

Frøys som bare akkern jeg også når jeg holdt på ute i dag, godt med klær, men fingrene da mann!!! suklle hatt kamera for folk med store votter. Tror vi må ta patent på det jeg :-))

Fortsatt kalde dager her, ligger rundt en 10-15 - nå tenker jeg, men det er sinnsykt vakkert da. Fullmåne, og så lyst at alt kaster skygger.

Her er fruen sengferdig og trett til tross for at jeg nesten ikke har gjort en dritt i dag, men trenger litt tid for å opparbeide seg litt overskudd også.
i morgen er det ny vaskemasin som står på programmet, den gamle har begynnt å lekke som en sil :-(
Typsk sånn rett før jul du...

Ha en fortsatt trivelig kveld, og håper det går litt fremover med opussingen da .-)

Varm klem fra meg til deg.

kate sa...

Er så utrolig svak for sånne nydelige stemningsbilder med trær og vakker himmel, det var jo flott at du rakk å ta dette før du og Jølle blåste bort:)
Ei riktig god helg til dæ også:)

Pernille sa...

Hærlighet så vakkert! Godt at ikke kamraet ble ødelagt i fallet! Det hadde vært krise det!

Ha ei kjempekos helg:)

pst: en liten fotosafari inne hos meg.

lisa sa...

Meget pent bilde! Må være rett før den blå timen dette.

Sylvia sa...

Malerisk himmel, nydelig bilde!!
God helg!

kjpweb sa...

This is a great image. I love the colors!
Cheers, Klaus!

Raven sa...

Beautiful. I love the softness of the sky colors against the dark and cold of the ground.

Mokomoko sa...

Flott bilde, synd du ikke fikk med månen i går, den var utrolig fin.

Lindaen sa...

Kjempefint bilde! Man ser jo faktisk at det er kaldt! Hva gjør man ikke for en bra Skywatch ;)

Inkivääri sa...

So beautiful pic you have here!

imac sa...

Beautiful sky scene also love the pink in the sky.

GAWO sa...

Godt at du tok turen, tross været. For bildet ble kjempefint.

Har ikke fått blogget i hele helgen for maskinen har sviktet meg. Håper at det ordner seg. Hjelpes meg ellers.....