torsdag 4. desember 2008

Doktor, doktor...

I disse influensatider, kan vi jo ta for oss noen "legetabber". Her er noe gullkorn fra pasientjournaler:
Ved innkomst:
* Pasienten bruker narkotiske stoffer og deltar ofte på homeparty.
*Fikk beskjed om at hjertet var bra, men at hun skulle komme tilbake dersom hun ble bevisstløs.
* I blant har pasienten det bra. Iblant verre. Iblant har hun det ikke bra i det hele tatt.
*Pasienten er full av tårer og gråter kontinuerlig. Det virker som hun også er deprimert.
* Pasienten innlegges med kjevefraktur. Pasienten opplyser om at han ble slått ned i byen fordi han var stor i kjeften. Han er etter dette muligens blitt enda større.

Medisinske observasjoner:
* Det finnes ikke spor av kandidaten i pasientens vagina. (Meningen var kanskje å skrive candida?)
*Avføringen har samme farge som dørene i 3. etasje.
* I dag til lunsj får pasienten akutt diarè.
* Undersøkelser av genitalia viser at han har sirkusstørrelse.

Tidligere sykdommer:
* Pasienten snakker ikke norsk, forøvrig frisk.
*Pasienten har ingen tidligere opplevelser med selvmord.

Familie og sosialt:
* Pasienten er gift og har tre froske barn.
* Pasienten er en 79 år gammel enke som ikke lenger bor sammen med ektemannen.

Fra resepter:
* Oversterin vaginakrem:
To støt i kjeden ved leggetid.
* Vival 5 mg:
1 tab 2 timer før dengetid
* Regaine liniment (middel mot håravfall):
Til bruk ved "måne". Påføres i ny og ne 2 ggr. daglig
* Trisekvens (hormoner for kvinner i overgangsalderen)
1 tab daglig mot videre forfall etter avtale med elgen.

Og til slutt:
Ekstra ille berørt av trykkfeil ble en mann med navnet Kåre J. Han fikk sin nitroglyserin med følgende etikett på glasset:
Kåte J.
Mot hjertekrampe. 1 tab legges under pungen ved behov. Kan gjentas.
God bedring!

**************************************************************************************

Dreaming of a white Christmas!
A picture taken a few days ago.

Dreaming of a white christmas


51 kommentarer:

Lemi sa...

ungan lure på koffer mamma flire så tåran sprute ;) dem ser jo ikke nokka artig på datan min ;) ;)

GundaM sa...

Hahaha, takk for et moro fem minutt ;D Har det vel travelt disse i hvite frakker og ;)

Klem klem

Anemone sa...

Herrefred!!! som æ ha storkauka å flira!!!

Anne-Berit sa...

Hahaha,komisk.Den gjorde godt.Ha det kos!

Litt av Mitt, Jorunn sa...

Ha ha ha! Takk for at du ga meg en god latter :0)

Anne-Berit sa...

Så ikke dette flotte sky watchbildet da jeg var innom i sta jeg.Helt utrolig vakkert,for en utsikt...

Anemone sa...

Se da, de formasjonene på skyene???
Som om noen ut i fjordender har slipt en liten fis...

Som Mine Dager Er, sa...

Tåran trille - har ledd meg skakk over alle disse håpløse beskrivelsene og ikke minst skrivefeilene. Det får jo en helt annen betydning som er hysterisk morsom.

Hikst ... ble litt høytlesing her nå ...

Ha en flott helg, snuppa. Kos deg masse og kjenn på godfølelsen.

Klem fra Marit

Nissemann sa...

Fantastisk bilde! Du har flott utsikt. Ta bilde litt lengre mot høyre neste gang... :)

imac sa...

Beautiful.

Pretty Life Online sa...

Nature is truly beautiful! Happy weekend! Hope you get time to visit my corner too...

naturglede sa...

Morsom du!
Så du spurte meg om leire? Joda, jeg driver da med det også,men har ikke vist stort av det her.Du kan se et innlegg på VGB http://www.vgb.no/21832/perma/385058 så får du en ide om hva jeg gjør. Jeg liker veldig godt å lage skulpturer, gjerne store, men ovnen min begrenser meg til rundt en halvmeter høyde. Utrolig gøy hobby:)

esnorway sa...

ja en god latter forlenger livet. å bilde ja det var bare helt nydelig fin utsikt. ha en god helg

RuneE sa...

Nydelig viterhimmel!

Photo Cache sa...

So pretty like a postcard.

Tofo sa...

Åååå...det var deilig å le litt!

Nydelig utsikt du har å våkne til!

Turid:)

Line sa...

He he he, eg ler meg skakk...
Utruleg kva ein liten skriveleif kan medføre i forhold til betydninga....
Nydeleg sky watch bilde:0)
Klem

Your EG Tour Guide sa...

Icy and very pretty!

Bestemor Aud sa...

Utrolig lys i dette bildet! Likte det veldig godt.
Og så flott trolldeigkurs du har, vil tipse min datter - hun har gjort en del av det!

John sa...

Meget flott og velkomponert bilde, Petunia.

Rune sa...

Flott bilde av cirrus skyene! Og ikke minst morsom tekst :o)

Müge sa...

Wow! Splendid!

Ruth sa...

En god latter forlenger livet, sies det, så nå lever jeg nok en god stund til.

Nydelig bilde.

Darla sa...

WOW!

Anna sa...

Wow! Very pretty.

Leedra sa...

Gorgeous clouds.

Grammy sa...

Happy sky watch Friday
Love your photo.

Pernille sa...

Hi hi hi, du er bare god å finne morosmme innlegg:)
Tror ikke det er en eneste gang at jeg har fått et brev fra legen uten "skriveleifer". Kanskje jeg skulle ha tatt vare på dem, selv om de ikke er så morsomme som dine:)
Hahahahaha

Forøvrig et alldeles nydelig Sky Watch-bilde fra deg:) For en utsikt, for en himmel og for en fotografi!

Ha ei kjempegod helg:)

PS: Her er solen bort og kommer ikke tilbake for rundt 2-3 Februar;) Så ingen himmelbilder med farger fra meg på en stund;)

Jules sa...

Absolutely picture PERFECT!!!

ArneA sa...

Dette er noe av det beste jeg har lest på lenge, bare må lage en link fra bloggen min til denne posten
Ler så det rister.
TAKK!
Advent og mørketiden er reddet.

Bjørg 47 sa...

Herlig, det gjorde godt, og jammen skal man være forsiktig med legestanden i disse førjulstider.

Lindaen sa...

Kjempefint bilde, Petunia! Ha en strålende helg!!

Torsdag sa...

I realy dont't know why I don't move to Norway for the rest of my life.
Even if there only ligth for some hour in the wintertime - beautiful liht - fantastisk nordic stemmning !!!
Ha en fin helg
Hilser Hartmut

MAjorogMeg sa...

hehehe...veldig bra. Litt av et bilde også, knallfint.
God helg!

Stine ☆ sa...

Drømmer om en hvit jul gjør jeg også gitt... Flott bilde!

Gretchen sa...

Just gorgeous!

Deslilas sa...

Nice view indeed.
Xmas will be white for you !

MajorogMeg sa...

Hei igjen Petunia, det ligger en oppmerksomhet til deg på bloggen min.

Charlotte sa...

Ha-haaaa!!!
Denne er også god:
"Pasienten ramlet ut av et vindu, og ble tatt imot av en ortoped. "

Lekkert bilde.

koko sa...

and what a view this is..

HildeS. sa...

Hehehe, nå fekk eg jammen meg ein god latter før leggetid.
Likte særs godt den siste.
Stakkars Kåre!!!
Takk for latteren,
og god natt:)

Arija sa...

Lovely skywatch photo, love the sky and snow.

Pernille sa...

Takk skal du ha Petunai! Jeg er allerede litt bedre etter all støtten dere bloggvenner viser meg:)

Ha ei kjempekos helg:)

Håper jeg finner en fotosafari i morgen:)

Raven sa...

Looks cold, but it's beautiful.

Hobbygåsa sa...

Ler så jeg griner av den siste - gosj jeg har helt vondt i magen... Har en utfordring OG en award til deg i bloggen min- ha en fin lørdagskveld!

Ida sa...

HERLIG!!!! ;)))
Både husbonden og jeg har fått oss en god latter nå. ;)
Opptil flere faktisk.
Dessuten kommenterte han at Sky Watch bildet ditt er utrolig skarpt og fint.
Vakkert!

I dag har jeg laget ett innlegg. Juhu! ;)
Og der ligger det noen utmerkelser og venter på deg, kjære Petunia.
Ta dem med deg hit, om du vil.
Fin lørdagskveld ønskes deg.
God klem til deg i verdens vakreste by! :)))

MajorogMeg sa...

Hei igjen. Jølle har det godt!! MAjor får ikke opp i senger..enda. Tror det bare er et tidsspørsmål. vurderer ny sofa da den vi har ikke ser ut etter hund og katt. Så nå får han bare ligge der. Men ikke med ny sofa nei. Da blir d kun på hytta. Ja vettu, gled deg til å få barnebarn, jeg digger det. Dattra blir 23 år imorgen, juhu. De er så flinke med Tobias, unge som de er. Ung var jeg forresten selv å. Ikke tatt sakde av d. heller tvert imot. Godt å være "ung" mormor! kremt.. Klem fra meg.

Som Mine Dager Er, sa...

Takk for tipset om TV2's konkurranse i går. Jeg heiv meg sporenstreks rundt og sendte inn 2 bilder. Men akk, det er alltid noen som er bedre enn meg, for jeg vant ikke. Uansett er det moro å være med.

Takk for at du tenkte på meg da du hørte utslysningen. Du er en omtenksom dame, Petunia. Ingen tvil om det nei.

Ha en fortsatt fin lørdagskveld.

Klem kommer din vei.

Marit

Catta sa...

Haha, her var skriveleif på jobb, ja (eller kanskje han var medlem av ODND - den norske dysleksi organisasjon)
Tusen takk for fem herlige minutter!!!
Er en award til deg i bloggen min!.. Du har sikkert fått den fra før, men sender den likevel.

Gaelyn sa...

WOW! An absolutely amazing sky. Thanks for sharing.

Koselig koselig sa...

hahahaha jeg bare eeeeeeeeeeeelsker sånne journaltabber! Jeg har jo spart på de fra jobben min på sykehuset, hehehe... for meg er det jo ekstra moro når jeg leser og vet hvem som sa det, hvem som skrev det og så videre. Hihihihihihihihihihihihihi