tirsdag 30. desember 2008

Gaver som gleder

Jeg avsluttet forrige innlegg med å erklære julen 2008 for overstått. Kanskje litt rask i avtrekkeren der.
For det første vil jeg ikke at dere skal tro at jeg ikke liker julen. Det gjør jeg virkelig. Jeg bare liker ikke alt stresset vi pålegger oss selv for at dette skal skal bli den beste julen "ever". Det trenger ikke være så dyre gaver og julen er like koselig om ikke huset er skinnende rent som i en Ajax reklame. Den har skikkelig taket på oss denne "julen." Det er kanskje på tide vi tar julen litt tilbake - på hver enkel av oss sine premisser...
Jeg har også helt glemt å vise hva Bulle har laget og som min mann og jeg fikk i julegaver. Her ligger det mange arbeidstimer og mye kjærlighet bak.
Er det ikke litt av dette julen bør inneholde??
.
Lite hus med hage
.
Tre i hagen
.
Til sin far hadde Bulle laget dette fine huset, med hage, bil og tuntre!
.
Stjerne
.
Han hadde også laget denne fine stjernen i papir. Den er faktisk like stor som slike julestjerner vi henger i vinduet med lys i.
.

Juletre

Til meg hadde Bulle laget denne flotte "juletreflaskeskjuleren".
Den passet perfekt utenpå julebrus flaskene. Den er laget i filt, limt og sydd sammen og dekorert med stjerner og glitter.

Nissedyregod

Hvis dere lurer på hvordan det går med Rudolf etter at Kjøkkennissen hadde lurt han med på tull og fanteri, så kan jeg beroligere dere og vise dette bildet av en lykkelig liten gris. Han ble omplassert til Nisse Dyregod som har stor kjærlighet for alle dyr. Selv et småsvin med kriminell fortid blir godt mottatt her.

Kjøkkennissen er nøyd

Jeg erklærer herved julen 2008 - for oppspist!

32 kommentarer:

GAWO sa...

Sånne gaver er det vi liker! Hils Bulle og si jeg er imponert over hva han har laget. Den stjernen er da finere enn de som kan kjøpes. Der er alle like, men denne er unik.

Her hos meg er ikke julen helt oppspist. Jeg har sirupsnipper som jeg sparer på. De er sååå gode. Du kan bake du Petunia, så tusen takk for at du tenker på meg.
Og med jule-te til er det så godt at jeg håper at det hele varer til påske.
:-)

9na sa...

Du så flotte gaver dere har fått av Bulle, så detaljert og flott, imponert...
PS vi er tomme for sirupsnipper nå Petunia. De var nyydelige.

malla-b sa...

Kjempeflotte gaver. Du har ein flink sønn. Ingenting er som sjølvlaga gaver.
Her hos meg er ikkje jula oppspist sjølv om vi ser bunnen i ein del bokser med svært populære kaker.
Ha eit kjempeflott nytt blogg år!

Berit sa...

For en dyktig sønn dere har, det er kunstner i den karen der, virkelig imponerende!!

Dere er heldige som får slike gaver som hele sjela er nedlagt i hver malestrøk, hvert sting som er sydd...

Og jula er ikke oppspist her heller, masse småkaker igjen... tror jeg er for kjip før jul, skal spare... og når jula kommer så er en så mett at en ikke har lyst på.
Men de er gode når vi reiser inn på hytta, da smaker de himmelsk.

Vil ønske deg og din familie et riktig godt nyttår!!!

Anne-Berit sa...

Det var fine julegaver gutten hadde laget til dere.Det er sånt som varmer og som virkelig betyr noe.Så flink han har vært,tenk som han har jobbet med dette og gledet seg til å gi det til dere.Herlig.
Ha det riktig kos på årets siste dag,hos oss er det meldt storm....

GundaM sa...

Jøsses, for noen herlige gaver da! HUset emd tuntre var jo bare sååå flott da ;)

Og javisst fikk jeg huset mitt vasket jeg og...Tredje juledag tror jeg det var.Gutta hjemme alene og sett no kult på YouTube... Julebrus og mentos er virkelig en bombe sammen, og huset måtte vaskes tre ganger. Vinduene fikk en omgang og ;( Gulvet er klissete enda...

Vel kos deg videre!

MajorogMeg sa...

Jøss hvor flink en Bulle du har. Som vet og sette pris på "de gamle". Dette er helt klart de beste gavene vi får. Har noen liggende jeg også fra mange år tilbake. Artig å ta fram. Husker gutten til søstra mi, han ga mora si samme gaven 2 år på rad. Søsteren hadde lagt den i et skap, året etterpå var gutten i beita, husket ikke at han hadde gitt den i gave jula før. Men mora ble glad igjen hun ;-)

Line sa...

Så herlege gaver, og er imponert over detaljane og nøysomheita som ligg bak!!
Dette er gaver ein set pris på og bryr seg om:0)
Her hos oss er ikkje jula heilt oppeten enno, men ser heilt klart kva julekaker som er mest
populære;9)
Klem

GundaM sa...

Hihi, en trenger visst bare et drops....Og riste trenger du heller ikke, dette blir visst en bombe likevel... Til og med verandaen måtte jeg moppe! De løp jo flaska ut kan du skjønne. Om du er int kan jeg finne linken til deg ;)men vis den ikke til din sønn....

naturglede sa...

Du er så herlig altså. Jeg ler og koser meg med dine ord og bilder. Så flink gutt dere har, han må få masse ros av meg:) Ha en fin kveld, og godt nytt år til deg og dine:)

Anemone sa...

Å næmmen næ!!! Så flotte gaver da gitt, jeg er helt i svime her jeg sitter jeg, og du må hilse Bulle med at dette sto til terningkast 6!!

Sønnen her har hatt sløyd i mange år han, men aldri kommet hjem med en enste ting. Så hva han bedriver i sine timer, det vites faktisk ikke gitt..., tror jeg må spørre læreren om det i 2009...

Lei jula jeg nå, nå vi jeg ha en frisk start og nye muligheter. og det er det vel håp for når vi kommer til morgendagen, gleder meg, selv om den blir i ro og fred.

Ha en heidundrende feiring du også min venn, og kjenner jeg oss begge rett blogges vi vel mer enn snart :-)

Love you snuppa.

Ivar Ivrig sa...

Flotte nisser.
Jo takk ryggen er god. Takket være en knalltøff influensa som fikk meg til å ligge i ro noen dager. Fin form igjen nå.
Ønsker deg og din familie et innholdsrikt og flott nytt år.

RuneE sa...

Her ser det ut som om julen kjører for fulle mugger!

Takk for hyggelig hilsen - skal gjøre det jeg kan. Bildet var fra Rodos og fra et meget bra firestjernes Resort-hotell...

PS Ekstra nyttårspost i natt...

Som Mine Dager Er, sa...

Gaver laget med kjærlighet og omtanke betyr mest. Julegaver med prislapper langt oppi tre-siffrede beløp av jo helt sykt. Jølle har absolutt handyman-tendenser og er flink med hendene, og dere har all grunn til å være stolt og kry.

Jeg som deg har erklært julen for avsluttet, spist og fortært. I morgen ryker juletreet og første nyttårsdag forsvinner all stæsjen også.

GODT NYTT ÅR, Petunia. Vi fortsetter ufortrødent inn i 2009, vi ...

Klem fra Marit

Nikoline sa...

Takk i lige så! Ser fram til mange gode stunder her hjå deg i året som kjem!
GODT NYTT ÅR!!

Hobbygåsa sa...

Jeg liker også jul-veldig-men jeg er ganske raskt i nytt modus for nyttårsfeiring hehe. Flotte gaver du har fått, så koselig! Ønsker deg et riktig Godt Nytt år og gleder meg til å følge bloggen din videre i det nye!

Charlotte sa...

Åhhh, smeeeeelt!!!

Ellers må jeg si at det var på tide at Rudolf kom seg et annet sted ja. GOdt å høre.

Tone sa...

Når hendene skaper og et hjerte tar imot!
Då er det jul.

Tofo sa...

Du så flotte gaver Bulle har laget! Jeg er imponert!!!
Kjempekos å få hjemmelagde ting.

Jeg har skjønt det for mange år siden, gjør aldri mer enn nødvendig før jul. Mest kos her!

Bruker mest tid på ting jeg liker å gjøre, lage kort, lage presanger,og å pynte! Hører på julemusikk, og er mye sammen med familie og venner!!! Sikkert derfor jeg er så glad i julen! Men julekakene kunne jeg spart meg å bake...ingen som har rørt de siden julaften.

Takker for mange koselige kommentarer fra deg dette første halvåret som blogger! Det har jeg satt stor pris på!
Ønsker deg og dine en flott nyttårsfeiring, og vil med dette si -Takk for det gamle;)

ArneA sa...

Vel bekomme.
Takk for det Gamle

Turid sa...

Takk for ord til ettertanke fra deg!
Flotte gaver fra Bulle , tenker at der er lagt ned mye arbeid for at det skal bli fint.
Likte de ordene du kom med om å "ta jula tilbake", det er virkelig noe en må tenke på.
Så vil æ ønske deg et godt nytt år , takke for det gamle, så ser æ frem til mange hyggelige innleg fra deg i 2009.
Godt nytt år fra Turid.

Lindaen sa...

Ja, julen er nok oppspist nå ja!
Ønsker deg et godt nyttår Petunisen!!
Er tilbake på nett litt uti januar en gang hvis alt går etter planen!

Stor klem fra meg ;)

MajorogMeg sa...

Takk for koslig hilsen hos meg Petunia. Jeg sier takk, det samme tilbake. Ønsker deg alt godt for 2009. Sitter og venter på at barnebarn kommer på hytta. Gleder meg...Major blir helt vill når de kommer, kan bli litt mye av ham da. Men slik er han godeste Major.

Ida sa...

Henger meg på kommentaren fra Tone.
Den hagen kunne jeg flyttet rett inn i. Tenk å sitte der med kaffekoppen under tuntreet da. Herlig! :)
Det ble jul her i huset også, selv om mor ikke kunne bidra så mye som ønskelig.
Det viser iallefall at så lenge vi får være sammen og ha det bra, ja så kommer både stemningen og jula den.
Salget går sin gang også nå, uten meg.
Deilig! ;;;)))
Takk for koselig bekjentskap og godt vennskap dette året, kjære venn.
Det var en stor glede å få møte deg.
Du er ett nydelig menneske.
Håper på flere møter jeg.
Ønsker deg en trivelig kveld og ett innholdsrikt og godt nytt år!
KLEM

Hilde C. sa...

Jeg ønsker deg et godt og kreativt nytt år :-)

kate sa...

Hjemmelagede gaver fra ungene, det er jo det fineste ei mamma og en pappa vet:) Han har sans og øye for detaljer den gutten, kjempeflink er han:)
Ha ei flott nyttårsfeiring, så "sees" vi i 2009:)
Klæm fra Kate:)

Marie sa...

Kjempefine julegåver!

Kakeboksane mine er også tomme, men så var det berre tre det var noko i i utgangspunktet. Eg lagar det eg veit blir ete. Jula er likevel ikkje over her hos oss, eg synest at det er i romjula julefreden seinkar seg skikkeleg for meg. Då minkar det på krava... Eg ryddar julepynten bort 6.januar, trettende-dag-jul.
Synest ofte det er sånn at me må leve på forskot heile tida, jula begynnar i november og blir kasta ut før året er omme. Eg er nok litt meir tradisjonsbunden der.

Har nettopp hatt ein runde med støvsugaren, no sit eg med lånt pc på fanget for å ønskje mine trufaste godt nytt år.

Godt nytt år til deg og dine :)

Marie sa...

mine trufaste BLOGGVENNER, skal det sjølvsagt vere!

Mokomoko sa...

http://picasaweb.google.com/mokomokofoto/Mokomoko?authkey=UeltY6M6Oek&fgl=true&pli=1#5285933568556567570

Stine ☆ sa...

Koselige gaver! Sånt ligger det mye arbeid og kjærlighet bak :)

Et riktig godt nytt år til deg!
Ønsker deg en fin feiring i kveld, og alt godt i det nye året!
Klem

Bea sa...

Oj, så flink og kreativ Bulle er!
Ønsker dere alle eit riktig godt nytt år :)

*klem*

nike shoes sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.