torsdag 25. desember 2008

Jeg er så glad hver julekveld

Så var kvelden der og forventningen var til og ta og føle på. Jølle hadde gått og siklet rundt juletreet hele dagen. Han hadde nok fått teften av noen av pakkene var til han. Bulle syntes hvert år at det tar alt for langt tid med bordet og kan ikke forstå hvorfor pappa og morfar må forsyne seg så mange ganger.
Også i år manglet de fleste pakkene gavebånd. Det er katten Todd sin spesialitet. Tygge av gavebånd natt til julaften.
Ja, det er kjekt med tradisjoner...
Kvelden ble koselig og jeg tror alle fikk i alle fall noe av det de ønsket seg. Det gjorde i alle fall jeg!
.

Julegavedryss
.
Av min mann fikk jeg nytt kamera som jeg har ønsket meg en stund. Valget stod mellom dette kameraet og et speilreflekskamera. Grunnen at det ble dette, er ganske så enkelt fordi dette er et lite og hendig fotoapparat som kan puttes rett i lommen. Jeg har savnet det.
.
Lumix
.
Navnet på vidunderet er Panasonic DMC-TZ5.
Jeg sitter her med kamera og bruksanvisning med skrekkblandet fryd. Egentlig hater jeg nye tekniske duppeditter og å lese veiledninger synes jeg ikke noe særlig om. Men vi får ta det steg for steg. Jeg kommer nok til å bruke det gamle kameraet en del også fremover.
De to øverste bildene har jeg tatt med det nye apparatet.
Jeg håper dere alle sammen har en fin jul og koser dere med familie, venner, god mat og drikke.
Jeg takker for så mange koselige julehilsener, både her inne og på mail og sms. Jeg skal titte innom dere etter hvert. Nå har julefreden senket seg og de fleste her hjemme holder på med det de helst vil;)



18 kommentarer:

Charlotte sa...

Grisefine farger på de bildene ja!! Åh, nå fikk jeg også lyst på nytt kamera gitt.. Ja ja, jeg har jo bursdag til sommeren, så jeg har en stund å hinte på.

Lekker boks!!

lisa sa...

Gratulerer med nytt kamera! Skal bli spennende å se hva du tryller frem med det.

Anemone sa...

Åååå, grattis!! Skulle vært i hver vår sofa med hver vår bruksanvsning i dag vi :-) og ja KJEDELIG!!!

Anne-Berit sa...

Nykameraet tar fine bilder ser jeg,gratulerer med kameraet foresten.Her er vi veldig fornøyd med julen så langt,og mett så det holder.Julegavene var mange og fine,fotostativet er i boks,tjoho.Jeg må ha vært litt snill,hihi.Ha en fortsatt God Jul.Klem herfra:o)

Ruth@ sa...

Herlig med slike gaver... innom for og ønske deg en fortsatt fin jul, det kommer sikkert mange herlig bilder nå... med nytt kamera...

mreteveian sa...

Godt med nytt kamera, - heldige du! Mannen her fikk speilrefleks, mens jeg heller til samme som du: Et lite hendig (og gammelt og godt :-) kamera. Men jeg måtte lese litt ekstra om ditt, da. Artig å lese tankene du gjorde deg om valget stort - mindre kamera. Blir også spennende å følge deg i 2009 og se hva du "tryller" fram av bilder.
Takker for følget og ønsker deg et riktig godt nytt år!!!

organic-lizzi sa...

Alltid godt når freden senker seg...
Grattis med nytt kamera.Det er deilig med et man kan putte rett i lomma ja!Mitt forsvant til Sønnen(typisk..:-),men har iphone som faktisk ikke tar de værste bildene.
Speilrefleksen er absolutt ikke noe jeg tar med til enhver tid.Skjønner aldri bruksanvisninger,så nyttigjør meg nok ikke kameraene som jeg kunne.Mannen er jo fotograf og er ekspert på anvisningene,men ubeskrivelig dårlig pedagog..hmmm..Så lite og hente der.
Superdeilig romjulsdager til deg & Stooor klem fra Randi

ArneA sa...

godt valg.
Bruksanvisninger / manualer leses alltid!!
Viktig å finne spesialitetene.
Deretter ligner alle kamera på hverandre.

Tofo sa...

Fine gaver du har fått!!! Tenker du får mye glede med det kameraet!

Juleklem;)

Marie sa...

Gratulerer med nytt kamera!
Eg kan heller ikkje med bruksanvisningar når det gjeld tekniske ting. Skulle sett meg inn i finessene på mitt kamera som eg fekk for eit og eithalvt år sidan...

Her ventar me søster mi med familie i dag og eg må ta ein runde med støvsugaren +++

Ønskjer deg og dine ei fin romjul :)

Mokomoko sa...

Bildene ble flotte de. Gratulerer med nytt kamera, bruksanvisning trenger du ikke, jeg kan lære deg alt!. Har hatt mitt i et halvt år nå og i tillegg har forgjengeren TZ1 som er nesten lik. Ha en fortsatt koselig jul.

Elisabeth sa...

Grattis med nytt kamera. Jeg fikk også nytt kamera som jeg ønsket meg. Verdens minste kamera med 10 Mp bildeoppløsning fra Casio.
Jeg ønsket meg det fordi det er bedre å ta med på fjellturer og på fest. Bare å stikke i lomma eller i veska.
Holder på å fikle med veiledningen og selve kameraet, men vet ikke helt ennå... Alle innebilder av folk ender med røde øyne.
Mulig jeg kommer til å bytte det hvis jeg ikke blir fornøyd.

Romjulsklem!

kate sa...

Flotte bilder med nykameraet:) Gratulerer!
Ha ei fortsatt fin julefeiring:)
Klæm fra Kate:)

GAWO sa...

God jul til dere alle der hjemme.
Så fint at du fikk det du ønsket deg til jul. Skal bli spennende å se hva bilder du viser oss utover i det nye året.

.. har du i det hele tatt noen julekaker igjen i boksen din, eller har nissen spist de fleste?

MajorogMeg sa...

Grattis med kamera. Learning by doing er det noe som heter. Jeg er tilhenger av det. Hater bruksanvisninger. Gubben tar seg av det her. Moillkoser oss på hytta i kuling og regn. Har fått opp varmen, det gjør godt. Nå er skodda på tur inn fjorden å, god gammel stil her ute. Kan ikke være værsjuk her ute grisgrente fjordstrøk. Mellomjulsklem fra meg.

Sylvia sa...

Grattis med nytt kamera til jul. Er som deg, hater å lese bruksanvisningen, og vil helst "begynne" med en gang. Men jeg liker å prøve meg frem, og heller lese sånn innimellom når ting oppstår. Og når man skjønner det meste, tenker man tilbake og lurer på hva en var så redd for.
Håper du får en like koeselig romjulshelg, Petunia.

HildeS. sa...

Gratulera med nytt kamera din heldiggris:)
Gler meg til å sjå alle dei flotte bileta du kjem til å ta framover.
Ha ei fortsatt fin og koseleg julehelg.
H

jordan shoes sa...

i think the archive you wirte is very good, but i think it will be better if you can say more..hehe,love your blog,,,