søndag 28. desember 2008

Og julen varer helt til påske....

Det er harde tider for alle og enhver. Vi stresser og kaver for at julen skal bli koselig, men ender opp så trøtte og slitne at vi ikke har ork til det heller. Og vi har ikke før fått gavene i huset, før vi løpet til nærmeste kjøpesenter for igjen å stå i endeløse køer for å få bytte til noe annet vi kanskje heller ikke har brukt for;)
Men kanskje aller mest er denne tiden slitsom for julenissen. Først så skal han finne ut hva alle barna i hele verden ønsker seg, så skal ha få det levert på døren - for ikke snakke om all den kjeften han får når han ikke klarte å oppfylle alle ønskene.
.

Ikke rart at det kan bli for mye for den stakkars nissen....
Høyt henger han og sur er'n
.
Denne nissen kjørte jeg forbi i går og min første tanke var at noen må jo ha visket denne arme fyren i øret at julen varer helt til påske...
.
Nissefar er sliten
.
Ja, enten har nissefar tydd til drastiske handlinger, eller så har han egenhendig klatret til topps i flaggstangen for å få bedre oversikt over hele elendigheten. Ja, kanskje se enden på dette julesirkuset.
Eller er det rett og slett huseier som har "tonet flagget"?
Jeg, på min side, ser julen 2008 som et avsluttet kapittel.......

17 kommentarer:

MajorogMeg sa...

Stakkars nisse der han henger, høyt hang han å. hehe...Vi får håpe han ikke har høydeskrekk. Da sliter`n. Bra jula er over snart, og ikke varer til påske,for ham ja. Vi bare koser oss, godt med hytteliv og lave skuldre. Nyter det.. Ha en kjempekveld!!!!!

Charlotte sa...

Ja stakkars, kanskje litt for mye Emil på tv?
Ellers må jeg si at jeg føler også at julen er over her i huset..

hobbyvenn sa...

Gratulerer med nytt kamera. Det har du jo allerede tatt mange flotte bilder med ser jeg... Bildet av Fanabygden er jo helt til å smelte av selvsagt...

Anne-Berit sa...

Tenk å må henge der da,med ei lysslynge rundt halsen,hehe,stakkars nissefar.
Ønsker deg ei fortsatt fin romjul!

Min Verden Hanne sa...

Hehe - stakkars nissefar. Håper han kommer ned igjen til julen 2009. Fortsatt god jul. Hanne

Miamor sa...

..ja julesirkus er det..jeg erav og på karusellen..vil ikke..men gjør det likevel---sånn er det med den saken....vakkert i Alvøskogen i dag....men nå venter loppekassa og hjemmekontordag i morgen..overgang gitt....

Tofo sa...

Hehe..stakkers nissen! ;)

9na sa...

Huff og uff det ser stusselig ut å henge slik i en flaggstang.. Morsomt påfunn og fine bilder.

lisa sa...

Haha! Utrolig! Tenk å henge nissen der i all slags Bergens vær. Jeg tror ikke han har klatret opp dit selv.
Her må det en redningsaksjon til!
Huff, jeg har lagt på sofaen siden lille julaften og sett alt for mange "søte" amerikanske filmer:P

Elisabeth sa...

Kule bilder. Jeg har to store dager igjen av julen. Skal ha middagsselskap to dager på rad nå.

Kos deg med fridagene!

Nikoline sa...

Her varer jula slett ikkje til påske i alle fall... knapt nok til nyttår...
Men uansett,stakkars nisse!
Bur det ein Emil i huset der kanskje..?
Fortsatt god romjul,det vesle som er att av den.

naturglede sa...

Jeg koser meg med jul enda jeg, og har ikke tenkt å avslutte enda! Men så har jeg ikke vært i byen heller da, men holdt meg med familien i fred og ro. Koser meg. Men er det over for deg, så er det det. Vi velger heldigvis selv. Fine dager mot et nytt år ønsker jeg deg:)Den nissen hos deg har nok fått nok av utakknemlige mennensker tenker jeg. Godt å klatre til topps da, så han får oversikt og finner veien hjem til Nisseland.

Hobbygåsa sa...

Ups, vel vi får håpe han bare prøver å få oversikten stakkar. 3 dagers hardkjør er over, 2 dagers hvile er nydt, her er vi klar for nyttårsfeiring hehe. Og her varer ikke julen til påske iallefall, hadde det vært opp til meg hadde den dryssende grønne grana tatt veien ut i dag hehe. Godt Nytt år!

MajorogMeg sa...

Hei igjen..svetten rinner men begynner å skjønne litt mere. Den gamle bloggen kommer jeg ikke til å bruke mere, kun den nye. Gubben er usikker på om han vil blogge..vi får se.. Nei, nå må jeg ha rødvin..

Sylvia sa...

Heisann. Nissen bor her hos meg, han. Ja, det er tilogmed et bilde av han i bloggen min. Det er nok en av hjelperne som har klatret opp i flaggstanga. Han fikk nok i år...........

ArneA sa...

Tretttende dagen er siste juledag. Da reiser gjestene hjem

costume jewelry sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.