søndag 11. januar 2009

KONKURRANSE Fotosafari KONKURRANSE

Jeg skrev i et tidligere innlegg at jeg ikke ønsket at Fotosafari skulle være noen konkurranse om de morsomste, flotteste eller vakreste bildene. Dette står jeg for og siden Fotosafari er et så pass vidt begrep og bildene dere legger ut er så pass forskjellige, så er det jo litt vanskelig å finne kategorier som kan dekke det meste...ja, bortsett fra "Fotosafari "da!

Fotosafari skal være gøy og ingen skal føle at bildene deres ikke er god nok til å kunne være med her.


Likevel har jeg pønsket ut en liten konkurranse, så her er det bare til å brette opp ermene og bli kreative.
Da jeg la ut mitt første Fotosafari innlegg fant jeg ut at vi måtte jo ha en logo. Den ble snekret sammen i løpet av to minutter og skal jeg være ærlig, så har jeg aldri vært særlig fornøyd med den.
Nå oppfordrer jeg dere til å lage en ny logo vi kan bruke i tilknytning med innlegg eller for dem som ønsker det, som en liten "knapp" i margen.
Logoen bør ikke være større enn den som vi allerede har. Dere står fritt til å lage logoen, men den bør kanskje inneholde ordet "Fotosafari", men jeg er åpen for kreative forslag.
Man må ikke være noen kløpper på data for å være med. Man kan for eksempel ta et av sine egne bilder og med litt redigering i "Paint", så kan man lage en flott logo!
Jeg lar konkurransen være åpen for alle og dere kan legge logoen ut på deres egen blogg når dere har den klar, linke innlegget til meg (til dette innlegget) og gi meg beskjed i kommentarfeltet under her.
Fristen for bidrag sette jeg til fredag, 16. januar og så lager jeg en avstemning i løpet av neste helg. Vi bruker avtstemningmuligheten som finnes som ekstrautstyr her på "Blogger".
Avstemning vil foregå hele uke 4 og vinneren blir kåret 25. januar.
Tar dere utfordringen?

Til dere som lurer på hva Fotosafari er, kan jo lese dette:

FOTOSAFARI
Her er det nesten ingen regler eller faste dager å måtte publisere på. Du legger bare ut et bilde på bloggen din av noe du har snublet over på din vei og som du bare måtte ta bilde av. Hvis du skriver "Fotosafari" i emnefeltet/etikettfeltet på bloggen din, så blir det lettere for oss å finne frem til alle safari innleggene dine. Det eneste som forlanges er at bildet er ditt eller at en i familien/bekjent har tatt det og du har fått lov til å bruke det og at du linker innlegget ditt tilbake til bloggen min.
Fotosafari er med andre ord en utmerket mulighet til å legge ut bilder på bloggen din som du kanskje ellers føler ikke ville passe til de andre tingene du blogger om. (Håndarbeid, hage, osv).Hvis du vil, kan du bruke Fotosafarilogoen som jeg har laget. Og hvis du gir meg beskjed, så kan jeg henge linken din på listen sammen med de andre i safarigjengen. Den listen finner du i høyre marg her på siden min.
Kjekt om du deler bildene dine med oss!
*
Et kort resymè om konkurransen:
1. Lag en fotosafari logo
2. Legg ditt forslag ut på bloggen din
3. Link innlegget ditt til denne konkurranse utlysningen (dette innlegget)
4. Gi meg beskjed om ditt bidrag i dette innlegget (kommentarfeltet)
5. Frist for "innsendte" bidrag 16. januar
6. Avstemning uke 4
7. Vi kårer en vinner 25. januar.
8. Konkurransen er åpen for alle.


*
Nå er det opp til dere å spre det glade budskap og jeg kan love vinneren fin premie , heder, ære og berømmelse!

38 kommentarer:

Anemone sa...

Flott tiltak, MEN jeg har jo blitt så glad i den knappen vi har!!!

Har snakket litt nedsettende m deg pp bloggen min i dag jeg, men håper jeg er tilgitt....? ber om tilgivelse i alle fall nå kjære vakre sunne spreke smidige Patunia.

Petunia sa...

Anemone:
LOL!
Du er tilgitt!
Vi kan jo la "min" logo være en av kandidatene hvis det er ønskelig, men jeg selv grøsser når jeg ser den....

GAWO sa...

Helt enig med Anemone, knappen er så velkjent nå at det skal sannelig mye til å få laget en ny som blir like fin. Så din knapp Petunia må inn på rankinglisten.

Tofo sa...

Spennede konkurranse! Får jeg en god ide, er jeg med....
Men er enig med de som allerede har skrevet her, at DIN logo MÅ være med i konkurransen!
Ha en fin kveld;)

Anne-Berit sa...

Så arti dette blir.Vet ikke om jeg prøver meg på noen logo,men det blir gøy å følge med.Liker jo egentlig den vanlige logoen godt jeg da,men dersom du ikke gjør det,så må det jo bli en forandring.Dette er jo din "oppfinnelse",så du bestemmer.Ha en fin kveld.Klem fra meg!

Charlotte sa...

Ja jeg kunne godt tenke meg å være med. Men jeg må si meg enig i det de andre sier her. DIN logo er jo allerede så utrolig bra. Treffende på alle måter. Blir vanskelig å toppe den ja.

MajorogMeg sa...

Ut i fra innlegg her, ser det ut til at eksisterende logo skal leve ;-) Jeg er så fersk på blogg at jeg skal ikke uttale meg annet enn at logoen er mer enn bra nok.
Enig i det du skriver til meg. Man må legge opp løpet man kan leve med vedr. disse bikkjene. Jeg digger å gå lange turer, men Major godtar også bare en kjapp tur rundt kvartalet. En periode gikk jeg med skritt-teller, bikkja vi hadde da, fikk kjørt seg. Jeg gikk og gikk...Men jeg liker det. Uansett vær.

Monika sa...

EG vil - håper vi kan ha din logo e g
:-)
Smil i kvardagen fra monika

Som Mine Dager Er, sa...

Flott konkurranse, Petunia, selv om jeg liksom kjenner Fotosafari gjennom denne knappen. Håper du får mange kreative forslag, og at du til slutt finner knappen du liker ;-)

Du får nok ingen forslag fra meg. Jeg er så steike travel med oppussing så all min energi og skaperevne legges igjen her ;-) Furutrappa ble så FIN, Petunia. At jeg ikke har gjort dette tidligere? Vi har malt i hele dag, og nå er jeg litt sliten ;-)

Klem fra Marit

Synnøve Olava sa...

Hei, jeg vil gjerne være med på "fotosafari", så fint om du også kan legge inn link til meg i margen...

Og jeg skal se om jeg får levert et bidrag til logo-konkuransen!

Ha en fin uke!

xoxo

GundaM sa...

Blir litt rart om den knappen forsvinner da, er jo et blikkfang til tusen da.

Skrev til Anemone at dere to burde starte firma sammen ;0) HIhi

Bente sa...

Hei o hå!
Her kommer mitt bidrag til konkuransen!
Ha en fin kveld!/Bente

Berit sa...

Men jeg liker nå logoen din jeg!!


Ha en fin ny uke.
Klem

Marianne G sa...

Spennende konkuranse.
Hvilke mål ønsker du på knappen?

Petunia sa...

Bente!
Så flott at du tok utfordringen! Og logoen din ble kjempetøff!

Marianne G!
Jeg er veldig åpen for forslag, men den bør ikke være for stor og dominerende. Den vi har i dag er 150x151 - så noe rundt der eller avlang som 120x140 osv.

ArneA sa...

Jeg er enig med anamone.
Den vi har er flott.
Er mitt bidrag
:)

Line sa...

Hmmm, må tenke litt på dette her...
Må no liksom slutte meg litt til dei andre om at den knappen vi har er så velkjent og likar den eg og...
Må tygge litt på det!!
Klem

Ida sa...

Vet ikke om jeg har ett egnet bilde i arkivet. Skal se. Lykke til med alle bidrag osv.
Når det er sagt så liker jeg også den eksisterende logoen. ;)
Finfin dag Petunia og god uke! :)))

Bente sa...

Selvfølgelig er jeg enig med de andre om at den eksisterende er bra som den er....men morsomt med konkurranse også...:-) Forandret litt på mitt bidrag så den ble litt mer "firkantet"
Ha en bra dag!
/Bente

RuneE sa...

God ide! Jeg er imidlertid ikke så kreativ, så vi får se om jeg klarer å koke i hop noe. Ellers er den jo bra den som er!!

PS Takk for hyggelig kommentar! Jeg har en god del bilder liggende fra de siste par månedene som burde egne seg under den logoen, så etterhvert skal det nok komme noe. Dt vil nok da komme i på Visual Norway.

Alvar sa...

Hei! Jeg leter etter vedkurv i filt, og når jeg googlet det, var det eneste relevante som dukket opp ditt inlegg fra 17. september 2007. Så da lurer jeg på om du kunne være så snill å hjelpe meg litt:) Du husker ikke tilfeldigvis hvor du fant dem? Hvis du vet hvilket merke det er det jo enda bedre! På forhånd tusen takk! Vennlig hilsen Line

Juni sa...

Hei, jeg har lyst til å være med i fotosafarigjengen. Nå har jeg lagt logoen på min blogg med link til din side. Håper det er rett slik jeg har gjort det. Er ikke sånn veldig kløpper på data akkurat.
Foreløpig er det ingen bilder fra meg.

Charlotte sa...

Da har jeg et lite bidrag på min blogg. Men liker din bedre..

Elisabeth Augusta sa...

Nå ligger mitt forslag i bloggen:
http://regnbuesting-elisabeth.blogspot.com/2009/01/logo-konkurranse.html

Tone sa...

Eg kan på ingen måte sei at logoen er påfallande dårleg.
Tvert imot!!!

Likevel skal det bli gøy å sjå på alle forslaga.
Denne type konkurranse er alltid gøy, ikkje for å sjå kva som er best, men for å sjå alle forslaga som kjem.

Eg trur ikkje det blir et bidrag frå meg i denne omgangen, men eg gler meg til å sjå på alle bidraga som kjem!

Det hadde egentlig vært litt gøy med ein egen fotosafariblogg.

BEA sa...

Hvordan linker jeg tilbake til deg?

BEA sa...

Hei igjen..

hi,hi ja ble så ivrig her at jeg glemte "poenget"..
skjønner godt at du lurer;o))

Jo, det gjelder fotosafari.. synes det høres gøy ut, og kunne tenke meg å være med, også fordi jeg har MASSE å lære.

Fikk med meg at jeg skal legge ut bildet på egen blogg men, hva gjør jeg så???

Hei hå..

AnnetteK sa...

Da er visst jeg også med på Fotosafari :)
Har jo tenkt på det så lenge nå...

hobbyentusiast sa...

Hei og hopp. Jeg vil gjerne være med på fotosafari. Her er bloggen min: http://rsfotodilla.blogspot.com

hobbyentusiast sa...

Heng gjerne link til siden min sammen med de andre i safarigjengen :)

kate sa...

Hei Petunia:)
Her har du mitt bidrag til ny fotosafari logo:)
http://shaminesverden.blogspot.com/2009/01/her-er-mitt-bidrag-til-ny-fotosafari.html#links
Klem fra Kate:)

Line sa...

Heisann, no har eg prøvd meg på eit bidrag!!
Ligg ute i bloggen:0)
Klem

Marit sa...

Hei!
Synes din gode og velbrukte logo er et flott blikkfang til Fotosafari, men har likevel lekt meg litt med et forslag.

Ha ei fin uke!

Tofo sa...

Hei, jeg vil være med i konkurransen! Mitt bidrag finner du på bloggen min: Ny fotosafari LOGO?
Vet ikke om jeg har gjort alt riktig...du får gi en lyd...

Og hvilken størrelse bildet er i, hakkepeiling!
Klem fra Turid;)

Marianne G sa...

Da har jeg snekret sammen noen bidrag. Jeg gikk litt av skaftet, så hvis det bare er ett bidrag pr. pers, så får du gi meg ett hint. :-)

Linda sa...

Jeg vil også vil være med!!!! ;)

Mokomoko sa...

Mitt bidrag kommer kl 09:00 i morgen!om teknikken virker da.

RuneE sa...

Jeg omstemte meg og gjorde et forsiktig forsøk. Du finner det her