tirsdag 20. januar 2009

Phone home!!

Phone home


Så utrolig det enn høres ut, kan PCen brukes til andre ting enn å blogge. Når storesøster går på skole i Sveits dette året, synes Bulle (og vi) at det er kjekt å kunne snakke med henne i timesvis uten at telefonregningen blir astronomisk. Skype er et program som gjør det mulig å "ringe" via internett og snakke gratis med folk over hele verden. En PC med bredbåndtilkobling, headsett med høyttaler og mikrofon er det eneste man trenger for å benytte seg av denne tjenesten. Man lager seg en "bruker" hos Skype og du må kjenne brukernavnet til dem du ønsker å ringe til for å få snakke med dem. Den du ønsker å snakke med, må også være logget på Skype for at dere skal få kontakt.Ved å laste ned programvaren gratis som man finner her og ved hjelp av den greie veiledningen som også er på norsk, har du en super mulighet til å ringe familie og venner i inn- og utland uten at det koster en krone. Ved hjelp av et lite webkamera kan du også se den du snakker med. I går fikk Bulle en omvisning på rommet til storesøsteren i Sveits.

Minner bare om at dere må huske og stemme på hvilken logo dere ønsker skal bli den nye for Fotosafari . Kandidatene finner dere her og avstemningen er oppe i høyre marg.

20 kommentarer:

Koselig koselig sa...

God tirsdagskveld! Jeg tok meg en liten pause i all presidentinnsettingen og koser meg her på bloggene jeg :)

Nå skal jeg sjekke ut logoer og stemme!

Ja er ikke Skype og sånt fint?! Kjempeflott utvikling innen teknologen :)

BEA sa...

Så koselig.. ikke bare bare når et familiemedlem er SÅ langt borte. Kjekt å ha teknologien da;o))

Stemte på kandidat i går.. mange gode forslag.. ikke enkelt å velge.

Ha en deilig aften..

Sommerfuglen sa...

Skyper er genialt!
Jeg har selv hatt visninger av leiligeten min til både liten og stor hjemme i Norge over Skype.
Ganske fint :)
Ha en flott uke!

Anemone sa...

Jo, ja dette har jeg da hørt om :-9 men si meg, strikker Bulle???

Petunia sa...

Bulle opplyser om at nei han strikke ikke. Det er sverdet til Aragon han holder i hendene:P

lisa sa...

Skype er bra! Jeg snakker mye med søsteren min i England og min bror som vi aldi vet hvor er hen i verden på Skype. På nettet finner vi han jo alltid!

MajorogMeg sa...

Skype er en fin ting ja..
Driver og fjerner maskeringstape, det må gjøres på "gammelmåten" og den er ikke enkel og fjerne.. Ha en fin kveld.

Ruth@ sa...

Hei på deg...
Kjekt dette var , takk for tipset...

GAWO sa...

Verden begynner sannelig å bli liten. Finurlige greier.Jeg har aldri hørt om dette før. Men nå har jeg sendt tips videre til de som trenger dette.

Anne-Berit sa...

Skikkelig bra at men kan prate på den måten,telefonregningene blir alltids store nok uansett.Kjekt for de som har barna borte på skole ja,da blir det jo ofte lange samtaler.
Ha en kos kveld!

Tone sa...

Ai, så bra.
Så kjekt at nokon formidlar slike smarte ting!!!!

Tone sa...

Takk for besøket.
Eg trur du var hos meg medan eg var her hos deg :)
Men du Petunia har brukt Photoshop litt, har du ikkje?
Du må nok sørge for å få sønnen på banen. Ha spørsmålet klart når det nermar seg slutten på middagsmåltidet.
Då endar det med at istaden for å forklare, finn han ut at det er enklare å vise det. Medan sønnen viser mamma Photoshop, finn pappaen ut at oy, det er visst eg som må rydde av bordet i dag, og du får god tid med Photoshop.

Tofo sa...

Skype er topp! Vi snakker med familie og venner i hele landet;) GRATIS - det er jo bra!

Berit sa...

Så flott da, men dette har jeg aldri hørt om. Veldig kjekt må det være, når en har en av sine nærmeste så langt borte.

Har en liten utmerklese til deg som ligger klar til henting.

Godnattklem til deg.

Marianne G sa...

PC og Internett er kjekke saker. Jeg har har av og til web-konferanse med tantebarna som bor på en annen plass i landet. Når de er så små er det lettere å snakke med dem når de kan se meg.

kate sa...

Kjempekjekt med Skype når familie og venner befinner seg laaangt avgårde:)
Ønska dæ en fin onsdag,
klæm:)

ArneA sa...

What about iChat
Mac has it all.

naturglede sa...

Tenk for en utvikling vi er med på. Husker vi fleipet med
tv-telefon, og nå er den her. Flott at det er gratis også:)

Ida sa...

Verden er blitt mindre ja, og vips så er vi både her og der, via både blogging og Skype f.eks.
Siden jeg er gift med en sjømann, så har vi brukt Skype en tid ja.
Tenk at for bare 10 år siden ble jeg sååå glad om han en sjelden gang ringte hjem (fra dyr satelittlf.).
Og han fikk masse brev i hver havn. Lurer på om han leste dem alle jeg....? ;)))

Bente sa...

Har hørt om det før og...kanskje på tide å prøve det...:-)