tirsdag 27. januar 2009

Røtter i tilværelsen


En vårlig dag
.
I går hadde vi en aldeles nydelig dag her på min kant av landet.
Med 6 grader og sol, var det nesten vårlig i luften.Det var bare til å ta med seg kamera og komme seg ut på tur.
Jeg tok peilingen på et vann som ligger i nærheten. Men jeg er litt kjerringa mot strømmen og valgte den "gale" siden av vannet - der det nesten ikke er folk og Jølle og jeg kan nye freden og friheten.
På den "rette" siden av kunne jeg skimte folk som gikk i kø der i skyggen! Jeg hadde valgt solsiden!
.
Værsågod 1
.
Selv om det er ferskvann, så er det mye spennende å finne!
Anemone og GundaM!
Vær så god! Det er bare til å komme og forsyne seg!
.




Naturen byr på så mange kunstverk!
.
Ørnevinge
.
Som denne ørnevingen!
.
Strandet skip
.
Denne roten ligger der som et strandet skip.
.
Rekvednisse
.
Denne stubben her minner meg om noe...
Kanskje den skal få seg en nissedrakt til jul og kanskje rekvedskjuler blir det neste store innen strikking....
.
Gamlefurua
.
All rekved har jo sitt opphav. Denne gamle furuen står nok snart for tur. Det kan nesten se ut som den er klar over det og lengtende strekker greinene mot vannet....

31 kommentarer:

Jannicke sa...

Hei, Petunia
Fine bilder du har tatt. Røtter er ganske fascinerende slik de bukter og snor seg rundt og rundt.

Har planer om en tur i morgen hvis været er noenlunde

Ha en fin kveld (det som er igjen av den...)

MajorogMeg sa...

OI...HER SKULLE JEG OGSÅ VÆRT PÅ TUR! Er storsamler på røtter på hytta, de er over alt, Røtter og stein. Naturen har så utrolig mye og by på. Gubben og jeg har bært mye oppgjennom tidende..røtter og stein altså..mye annet også ;-)

BEA sa...

For en flott tur du har hatt. Nydelige bilder:o))

Ida sa...

Mitt ønske for deg fremover er mange slike fine dager, slik at du og Jølle kan kose dere på flere turer i vakker natur,
på solsiden, hver eneste gang - selvfølgelig. :)
Dette hadde sikkert vært ett eldorado for våre to venninner i Trøndelag ja. :)
Her "snublet" du i mange fine skatter.
Lykke til med strikkeprosjektet. ;)
Trodde du hadde lagt vekk pinnene.... Kanskje du fikk inspirasjon til å ta dem frem igjen etter turen. ;)

swimzy sa...

Åhhh så utrolig flotte bilder:-D jeg skulle ønske jeg kunne vært med deg på tur også:-D

Anemone sa...

Å så vakkert det var der, og JETT om jeg kunne tenkt meg å gått ved din side?????











svar; JA!!!

naturglede sa...

For en herlig tur i et eventyr. Nydelig! Ha en fin dag du:)

Bente sa...

Utrolig fine bilder og vakker natur...i solen!

Mye fint å hente i naturen om man har øynene med seg.

Ha en fin dag/Bente

GAWO sa...

Den solskinnsdagen var det deilig å være ute i naturen. Du hadde en skikkelig spennende og fin tur. Tok du med deg hjem noen røtter eller ligger de og venter til Anemone og GundaM kommer nedoverr?

Mrs. Darcy sa...

Så flotte bilder!
Jeg vil også ha nesten vår!! Her er det så glatt enkelte steder at man går med livet som innstats selv om man er godt skodd..

ArneA sa...

Fine bilder, men dette fra lickr tar kaka

sol sa...

Du fant mye fint - det lønner seg å gå et annet sted enn "alle" andre. Bildene ble flotte, jeg fikk lyst til å gå tur selv.

mona sa...

Flott natur og flotte bilder. Det er utrolig mye fint og spennende å finne bare man har øynene med seg.

Ha en god onsdag! :o)

sopran sa...

Spennende naturbilder. Deilig når en kjenner januarsola varmer og gir håp at våren snart er her :)

Lisa sa...

Dette var jo en safari! Oppdagelsesferd i naturen. Jeg har vært på mange slike turer og sekken er alltid full når jeg kommer hjem. Men eg har aldri tenkt på å ta med meg kamera.

HildeS. sa...

Hei hei.
Så flotte bilete du har tatt på turen din.
Røtter og rekved er så kjekt å finne. Dei kan brukast til mykje kjekt, eller vere eit kunstverk i seg sjølv.
Eg gler meg til det vert litt lysare om kveldane, slik at eg kan gå tur andre plasser en på vegen.
Takk for turen Petunia.
H

9na sa...

Pip pip her er jeg, har vært litt fraværende her en stund... (Sorry). Flotte bilder som alltid hos deg, Petunia, og disse trærne minnet meg på noen trær jeg tok bilder av for lenge siden for å blogge et Safarieinnlegg. Så nå kommer det nok snart, følg med, følg med... (Tomorrow, maybe)...

Anonym sa...

Så nydelig natur du har å gå tur i og det ser skikkeig vålig ut. Her er det ikke så fint om dagene.
Itzak vil ønske deg en fin kveld

BEA sa...

Hei og takk for kommentar..
Du skulle sett den butikken disse rustne greiene tilhører. Tror det er en kunstner som har den.. alt er av rustjern, driv ved, kurv og stein..

Et eldorado for de som liker slikt OG de som liker å forografere:o))

Så forresten i et tidligere innlegg hos deg ang. ordrebekreftelse. ALLE skulle gjort dette.. bare i dag har jeg slettet 27 spionprogram ;(( Kanskje dere med mange lesere skulle kjørt litt innlegg på det.

Håper du har en koselig kveld.

PS! får ikke til å linke til deg på safari innleggene. Det blir bare tull.

Melis sa...

Flotte bilder du hat tatt, men en ting du mangler jo snø der du bor. Kan sikkert får litt av det jeg har her hjemme...

:)

Liv Irene sa...

Nydelig både bildene og kommentarene dine:)

RuneE sa...

Den som leter han/hun finner! Det er bare å bruke øynene. Det har du gjort.

PS Takk for kommentaren! Lærerikt!

Tove sa...

Hei og takk for kommentar og spørsmål til innlegget mitt om oppvaskklutene.
Jeg har brukt bomullsgarnet Mandarin petit fra Sandnesgarn. La opp 45 m med dobbelt garn på pinner nr 4 og strikket *1 omg med 1 rett og 1 vrang, så 1 omg rett*. Oppskriften har jeg stjålet på en eller annen håndarbeidsblogg. Jeg synes klutene er veldig deilige å bruke, så jeg strikker nok flere. Tips: bruker du rester og må skifte til nytt garnnøste bør du skifte ved pinnestart da klutene blir tøyelige når de er våte og det er derfor vanskelig å unngå at festede tråder midt på kluten drar seg ut. Altså bedre å feste tråder i sidene. Lykke til!
Jeg har forresten kost meg med alle de fine bildene og innleggene dine. Guttungen med bok og "lyttende" venner var morsomt. Og du da, vaskekone i egen regi! Bra!(Kan jo skjønne kommentaren: "gærne kjerring" da!).
Ha en fortsatt fin uke!

Miamor sa...

...du kreative sjel..jeg tror du må slutte å sove...da kan du jo utføre alle disse fantastiske ideène ....men dessverre er det nok ikke noen løsning på sikt dette...skjønnhetssøvnen vet du min venn....den er like viktig!! Nydlig område du har vært i...blir jo nyskjerrig på hvor dette er??

Marit sa...

Nydelig og spennende naturområde du har vært på safari i!

Her begynte det å regne når jeg dro fra jobb, og nå snør det igjen...

sipusa sa...

Å! Elsker trestrukturer.....det er så nydelig, og særlig de som er litt slitt av vind og vær!:-D

KOSTAS sa...

Amazing post, in Greece it has touched madness all to remove photographs trunkes of trees with forms!

Bjørg 47 sa...

Sukk, flotte bilder, men min morgentur var i opptråkka sti med 130 cm snø i kantene !!!! Gleder meg til snøen forsvinner, selv om det er fantastisk å vandre i et gammeldags 'julekort' med snøtunge trær.(se min blogg) Har ikke helt fått med meg det med fotosafari.

Linda sa...

Halloen,
Jeg har en liten utfordring til deg:o) -Linda-

Anonym sa...

Hei Petunia! Takk for ideen, du satte meg i tenkeboksen der når du skrev kommentaren til meg om å lage kort. Jeg har liksom bare ikke turt tenke tanken, men nå vet jeg hva jeg ønsker meg av mannen min. En dataduppeditt og da skal jeg lage litt mer moro av collagene mine!!!
Jeg håper jeg kan få til noe... det er jo liddla moro å lage de collagene da!

Takk skal du ha
Hilsen Mette (KOselig)

Tofo sa...

Du har alltid så gode overskrifter til dine nydelige bilder!!!
Artig at du skulle finne en "vinnisse" på turen din også! Hehe..:))))