lørdag 21. februar 2009

B & W

FARGEUKE
.
Sort og hvit

.
Si sort og hvit; da tenker jeg på sebra.

Da jeg gikk på barneskolen fikk vi i hjemmelekse å skrive om et valgfritt dyr.
Frøken pekte på meg å sa at jeg denne gangen ikke kunne skrive om hester. Den kvoten hadde jeg brukt opp. Litt skuffet og småsur gikk jeg hjem, men det varte ikke så lenge.
Neste dag stilte jeg på skolen med en lang avhandling om sebraer.

Sort og hvit er dagens farger. Du finner en lang liste over flere deltakere inne hos Mette.
.
Petunia profil B and W
.
Profilbildet mitt i sort og hvit.

28 kommentarer:

Ida sa...

Du er like oppfinnsom og kreativ, nå som den gang. :)
God søndag til deg!

Skal komme meg innom noen til før leggetid....
Det er ikke alle dager man får tid til blogging....
KLEM.

Line sa...

Herleg bilde og artig historie:0)
Skjønar at du var ei hestejente, det var eg og...
Ha ein strålande søndag, klem

Sommertid sa...

Sebraer er fine dyr og ikke er de like heller..mange forskjellige mønstrer av stripene. Fint bilde av deg i sorthvitt også. Ha en forts fin søndag.

Berit sa...

Flott historie. Du er jo så glad i dyr at tenker avhandlingen om sebraen der var det ikke glemt noe.
Bildet av deg, kjempefint.
Ha en fin fastelavensøndag.

Brit sa...

Og slike kreative løsninger håper jeg din lærer berømmet:) Det hadde jeg gjort:)
Takk for følge gjennom fargeuka, det har vært utrolig mange flott innslag fra deg :)

Mariannes Kort og Stempling sa...

Flott løst;-) Morsom historie..hihihi

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Det var lurt, hester og sebraer er jo i "slekt". Flotte bilder fra deg igjen, det er det jo alltid. Fin søndag! Klem fra Randi**

Tofo sa...

Herlig bilde og historie Petunia!
Husk å kose deg med fastelavensboller i dag da;)

Koselig koselig sa...

Så herlig Petunia. Min mann sier at vi (damer og menn) som har blogger i utgangspunktet faktisk er ganske kreative mennesker og det syns jeg denne uka har vist oss at vi er :)
Jeg har hatt det veldig moro og litt slitsomt også. Har forstått noen har irritert seg på at det har vært mye farger, men dem om det og alle har vært med frivillig ;) det får de tåle. Er det ikke det blogging er da? Kreativ blomstring mener jeg :)

Du må lære meg en ting, hvordan får du til å legge inn direktelink i kommentarfelt på et ord:) Kan jeg få oppskrift?
takk :)

GundaM sa...

Så fine bilder du har presantert i det siste Petunia!

Takk for kommentarer ine hos meg, har vært litt fraværende i det siste men kommer sterkere tilbake sjø ;)

Ha en fin fin søndag!

JULIE K sa...

Ha ha så morsomt, ja zebra er jo ikke hest, så du gjorde jo det riktige ha ha.

Flott bilde av deg altså. Liker best svart/hvite portrett jeg.

Ja Kira er min hund og hun er hele 12 år gammel. Hun er verdens snilleste : )

naturglede sa...

Sebra er flott. Det tenkte jeg ikke på. Ha en flott fastelavenssøndag:)

Marthe sa...

Sebraer er så fine! Som gammel hestejente drømte jeg alltid om å ri på sebraer. Lurte veldig på om det var mulig. Tenk å ha en egen sebra i garasjen!

Ha en super søndag!

kari - carpe diem sa...

"-og som dere vet, er sebraen veldig lik hesten!"
Bra vinkling for å likevel få det litt som man vil!

organic-lizzi sa...

Herlig!!
Supert portrett av deg:-))
Glemmer aldri det fine bilde fra sommerstedet du hadde lagt på effekter..
Katten er den vi fant på motorveien ja..Og "problemet"var jo at den anser seg som delvis hund..Derfor stor glede da den skjønte at den lille hunden Emilio var en artsfrende med passe størrelse:-))
Superkooos dag & Stooor klem fra Randi

Linda sa...

Hei!!!
....og takk for hilsen inne hos meg ;O)
Koselig og artig blogg du har!
Mange flotte bilder!
Hit kommer jeg gjerne tilbake ;O)

Ha en dielig søndag,
og en fin kommende uke!

Bea's verden sa...

Lekkert bilde og et passende bilde for dagens farge.

stillig bilder av den lilla adventsnissen din:o)


Klem fra Bea

Anemone sa...

Du smarte kvinne, at jeg ikke kom på å ta bilde av den sebraen i hagen her du :-)) nei da, fra spøk til alvor, gubben er vel mer hvit nå enn svart..., setter litt grå hår i hodet hans jeg vet du!!
Sønnen også for den saks skyld, men den historien egner seg ike i kommnetar feltet her inne.

i dag er det mennelig gubben som setter grå hår i hodet mitt. sport på tv vet du, og dagens tur utendørs blir sånn ca kl 14 sies det fra sofaen her!!! At de gidder, all denne sporten mener jeg. Fra den ene kanalen, til den andre sportsgrenen til den andre. Gud jeg er møkka lei!!

Regn regn og atter regn her i dag også. Tåka henger tung, men en bar må ut en tur allikevel, hvis ikke blir man jo alderles råtten i kroppen.

En helg og noen fridager gjør underverker på kropp og sinn gitt. Har vært sliten og tung til sins den siste tiden jeg, brant lys i begge ender, og det DET straffer seg. Har fktisk til og med lekt med tanken om å hode meg hjemme i morgen, luta lei av de kvinnene på jobben i grunn. Vi er så få vet du at en sliter på hverandre i tunge tider.
Vel tiden får vise...

Håer du ogs har en brukbar helg da, lenge siden siste vi har msnèt nå. Nian og catta har vært borte den siste uka, vinterferie kanskje?? det har vi hatt i alle fall, og værmessig holdt det akkurat. Ikke fri vi voksne da, men sønnen hadde vel ikke ønsket oss i skibakken okke som tenker jeg.

Varm klem fra en trønder.

Renathe sa...

Stilig avslutning på en flott uke. :) Ha en fin søndag! Klem

KKannDesign sa...

Herlige svart/hvitt bilder - flott bilde av deg - og vettu jeg tenkte også på sebraen..hihi. Jeg har vært så heldig å oppleve sebraer på nært hold i Afrika en gang - morro - flotte dyr!

Smil - likte historien fra skole dagene!! Herlig!

KlemKKann

Evami sa...

SÅ fint bilde av deg:)
Og kan tenke med frøkna di sitt utrykk når du kom med en avhandling om Zebraer:) God eminner,og flott bilde:) HA en fin fastelavensslndag:) Klem Eva

HildeS. sa...

Flotte bilete fra deg i dag også.
Sebra er flotte dyr, og som ei lita jente sa eingangat "det var hest med pyjamas"
Veit du foressten korleis du ser forskjell på ho og hann sebra???
Jo hoa er kvit med svarte striper, og hannen er svart med kvite striper...Haha.
Skikkeleg dagenderpå humor:)

MajorogMeg sa...

hehe..flott historie, og fin sort/hvit innlegg.
Ha en flott søndag, i B & W.
Klem herfra :)

Koselig koselig sa...

Hei igjen Petunia! Jeg tror det blir kjempelenge til neste "uke" nå. Jeg har skolen igjen nå til torsdag, må begynne med lekser i morgen. Mandagstema blir i grunn (for meg) veldig mye enklere. Ikke noe linking og masse å holde styr på. Jeg skal bare pønske ut ord (og forslag tas også i mot) og så se på hva som foregår + fotografere sjøl.

Men litt fravær fra meg blir det nå.
Leste Annes kommentar, savner felles MSN prat ja! Det hadde vært utrolig moro! :)
Klem

The single girl! sa...

Artig historie det da!
Flotte bilder også!
Takk for en kjekk uke!

Ida sa...

Jeg deler gjerne pallplassen med deg jeg. ;)))
Takk!

Marie sa...

Sebra er eit av verdas vakraste dyr synest eg!

Og du Petunia er ei fargerik dame som også gjer deg svært så godt i svartkvitt :)

Klem og god natt :)

ArneA sa...

Det var en gang en Sebra som ikke kunne se bra
Så gikk han til en Zebra som kunne se bra
Der lærte denne Sebra som ikke kunne se bra
å se bra av den Zebra som kunne se bra.
Så bra.