søndag 1. februar 2009

Bra jobbet!

Ha!
Nå trodde dere vel at jeg hadde pisket dere alle ut på tur og selv satt hjemme i sofakroken og gomlet sjokolade... Neida! Jeg har vært på tur. Om ikke akkurat 7 fjells turen, så fikk jeg i alle fall luftet meg godt i går. Og det trengte jeg...
.
Piggene ute
.
Fredag kveld var vi nemlig ute på dill og jeg må si at jeg er litt ute av trening når det gjelder festiviteter. Litt frynset i kantene i går morges og med piggene ute kan man kanskje si...
.
Birkelandsvannet januar
.
Turen i går formiddag gikk blant annet rundt et lite vann i nærheten. Ja, det vannet jeg kan se ned på fra huset mitt og dere kan se litt av i disse innleggene her.
Det er kaldt om dagene og et tynt lag med is dekket vannet.
.
Birkelandsvannet oktober
.
Det så litt annerledes ut her i september.
.
Frozen
.
I dag har jeg vært fryst fast her hjemme. Gubben fant ut at i dag skulle det snekres og da må jeg bare henge meg på. Jeg har kastet mange og lange blikk både ut vinduet og bort på PCen i løpet av dagen. Men må man så må man. Nå har Bull snart nytt rom!
.
Petunias naTUR award
.
Jeg må få lov til å takke dere for at så mange av dere tok utfordringen jeg la ut på fredag!
Bra jobbet folkens!
Og alle som er flinke fortjener en liten oppmuntring:
Ta med dere denne lille awarden eller "naTUR merket" som takk for innsatsen!

20 kommentarer:

9na sa...

Hei, takk for fint naTUR-merke... Takk for fine turer i helgen forresten...

Miamor sa...

..jeg da som heller trente inne både i går og i dag..men denne uka skal det visst bli superfint kaldvær...fram med fotoapparatet..ha ei super uke..petunia..og jeg som elsker det ekte navnet ditt...syns det er såå fint..gir gode vibber... ;)

Line sa...

Tusen hjerteleg, Petunia:0)
Tenker det er to stk som blir temmelig stolte over å få seg naTURmerke:0)
I går gjekk vi skikkeleg skogstur, men då eg skulle ta i bruk kameraet: Flatt bstteri!!
Mannen i mitt liv pusta letta ut, men det er ein annan historie;0)
Vi har hatt utruleg fine dagar denne helga, med tp på rundt 5 -, då er det deilig å vere ute:0)
Ynskjer deg ei fin veke, min venn...
Klem

Juni sa...

Takk for et fint naTUR-merke!
Jeg skal legge det ut på bloggen min- vær du sikker.
Jeg elsker jo å gå tur, men det blir ikke lange turene på meg nå for tiden uheldigvis. Men det håper jeg å ta igjen når helsa blir bedre.

Tofo sa...

Jeg tok utfordringen din og har nå blogget dagens tur! Så da tar jeg med meg naTUR-merket med god samvittighet. Tusen takk skal du ha, både for merket og for at du fikk meg ut av sofakroken i dag!!! Hehe;)))

Anemone sa...

Flott dag har du også hatt ja, ikke vanskelig å se at dagen var superfin hs dere også!!

Utmerkelsen, den elsker jeg ja!!!!
Knabber den etter jobb..., men nå må jeg løpe.

Runa sa...

He he litt frynset i kantene med piggene ute... :-)!Godt det er flere enn meg som er ute av trening på denslags!Nydelige bilde som ALLTID!Ha en vakker uke.

naturglede sa...

Så fint naturmerke da. Tusen takk. Turen din var også så vakker. Jeg likte den piggtråden jeg. Den kan være så ekkel når man henger seg fast i den, men din var jo pyntet som et smykke. Takk for turen og inspirasjonen:)

mimouna sa...

Så flink du er som både går på tur selv og får andre opp av godstolen og ut i naturen også! Flotte bilder!

Ha en fin ny uke. :o)

MajorogMeg sa...

Takk for naTURmerket. Jeg tar det med meg når jeg blogger "dagens" og tiltaket fra din side var flott. Tror store deler av landet har hatt fint turvær i helga. Her er det mere grått i dag men -4.
Ha en flott dag.

ArneA sa...

Regner med at du følger opp med ny utfordring om ikke så lenge.
Jeg tilbrakte søndagen i sofakroken, men i dag blir det helsestudio

Tofo sa...

Takk for tipset om den turveien! Den kjente jeg ikke til. Ikke alltid vi har vogn med, men når vi har er det fint med sånne "turveier";)
Ha en flott dag;)

Anne-Berit sa...

Hjertelig takk,artig med sånne "utfordringer".Fine bilder fra din tur også.
Ha en fin mandag!

swimzy sa...

Åhhh så nydelige bilder du har tatt ifra turen din i helga:-D

Jeg var også ute på en tur i helga:-D godt å komme seg litt ut også:-D takk for utfordringen:-D

Nikoline sa...

Tenk at eit bilde av ein bit med piggtråd kan vera så fasinerande som dette!! Skikkeleg flotte bilder du har tatt,vinteren er nydeleg synes eg,lyset er fabelaktig...
Fabelaktig var det også å få LYSARE rom... TV-stova er eit lite rom i forbindelse med stova,det er bygd på sommarstove utanfor og det resulterte i endå mindre lys enn det var. Derfor vart det nokså tungt med det grønne og svarte,og med lyse veggar og inventar vart forandringa total!! Herleg når det er gjort,ja!
Ha ein fin kveld vidare:o)

Tove sa...

Hadde sans for den utfordringen din, selv om jeg ikke så den før etterpå... men gikk på tur likevel. Har jo hund, og da blir det tur enten det er slik eller sånn;)
Fine bilder, morsom blogg!
Ha en fin kveld, hilsen Tove;0

Bente sa...

Men Petunia...du er ikke sann....pakken din kom i dag....og gjett om jeg ble glad!!
Du kunne ikke truffet mer rett!! Jeg bare måpte når jeg så hva det var...helt utrolig...tusen, tusen takk for den fine premien!!
Masse klemmer til deg!/Bente

kate sa...

Flotte bilder du har tatt Petunia:) Det siste med det frosne lauvbladet var jo bare helt nydelig..:)
Tok utfordringa di og var på flott søndagstur:)
Kjempeflott naTURmerke du har laget, tusen takk, tar det med meg:)
Klæm fra Kate:)

Bente sa...

Ble så forfjamset over pakken din så jeg glemte helt å rose bildene dine....nydelige som vanlig.....turmerket plukker jeg med glede med meg :-)
Ha en fin dag!

Ida sa...

Kort eller lang. En tur gjør godt uansett. Og når den i tillegg er så vakker som på denne turen din, ja da er det hele toppers! :)
Jeg har mange turer til fysioterapeuten for tiden. Hele tre ganger denne uken faktisk. Og jeg merker stor bedring! Jippi!!!!!!! :)))
I går var til og med jentene og jeg på en liten bytur (innen ett begrenset område... ;).
Så, snart nlir det gå/trimturer på denne dama igjen også, håper jeg!