onsdag 25. februar 2009

Frosker og prinser og sånn...

Er litt i det filosofiske hjørnet i dag og har grublet litt på dette med frosker og prinser og sånn...
(Les kommentarene i dette innlegget her)
For hvorfor er det bare prinsesser som kysser på frosker for å vinne prinsen? Vi hører aldri om at prinsen i eventyret må kysse på en sleip og ekkel frosk for å finne sin utvalgte. Neida! Prinsen kommer ridende på sin hvite hest og finner sin prinsesse sovende på en seng midt inne i skogen eller innelåst høyt oppe i et tårn. Det er lett for han å se at dette er den han leter etter. Det lyser jo prinsesse lang vei.

Vi prinsesser...eh.. kvinner, må lette på hver stein i skogen i håp om å finne akkurat den frosken som forvandles til en prins bare vi orker å kysse på den. Er det fordi vi kvinner er så desperate etter å finne drømmemannen, at vi kan gå gjennom ild og vann for å finne den rette?

De fleste kvinner som har levd noen år, vet at virkeligheten er en helt annen.
Drømmeprinsen er lett å finne han, men etter noen år oppdager man at han dessverre har omskapt seg til en padde.

32 kommentarer:

Linda sa...

Ha ha ha..når du skriver det på denne måten høres vi kvinner GANSKE desperate ut ja!! ;) I virkeligheten er det jo omvendt er det ikke? er det fordi det bare er menn som har skrevet disse eventyrene at vi fremstilles slik?
Hmmmm.. Dagens tankekors..:o)Håper alle finner sin padde! ha en fin dag;)klem

MajorogMeg sa...

hehe..knallbra.
Padde eller utgått på dato..

Anne-Berit sa...

Hehe,du funderer no på de merkeligste ting også.Glad jeg slapp å kysse en frosk for å finne prinsen min...

Ruth sa...

Vel, det sier vel egentlig det motsatt vel? Vi skal ikke gjøre noe som helst - vi legger oss til å sove, og vips, når vi våkner så er Mannen allerede der, har kysset oss og nesten uten at vi vet det så er vi gift og har 2,7 barn. Uten at vi løftet en finger. Og vi blir da automatisk lykkelig i alle våre dager.
MEN - går vi ut for å lete så finner vi frosk og selv om den muligens forvandler seg til en prins etter nitid klining, så må han jo ha fått temmelig store psykiske problemer og en hang til fluefisking.

Moralen, m.a.o. er at jenter skal holde seg hjemme.

kari - carpe diem sa...

He, he...jeg er enig i poenget ditt med at prinsen ser jo med en gang hvem som er prinsessen! Hun er ikke forkledd som noe annet, bare for å skape forvirring! -hvis hun da ikke er prinsesse i minstemor her i huset sin sang:"Mikke mus han sov i hundre år, hundre år, hundre år..."
Det var da vi skjønte at vi burde ha mer kvalitetstid med gode, gamle eventyr, og mindre Disney Channel...

Bente sa...

Ha, ha, ha......jo du har rett i det....att visse forvandles til padder etter en stund. *ler fremdeles*

Gamleheksa sa...

Haha, masse poeng til deg for den der!!!

9na sa...

Hmm, kanskje det er prinsessa som har blitt paddesur også, ikke bare frosken, etter noen år mener jeg..

maledilla sa...

knallbra !!! jeg lo godt av din beskrivelse. Får bare håpe at paddene ikke har mistet all evne til å bli prinser atter en gang ???

ArneA sa...

Æda bæda
:)
Vart du skæmt no?

mimouna sa...

Hehe, bra tankerekke.

Tror det er bedre å STARTE med frosken enn å ende opp med padden? Eller noe sånt....

Strikkelines sa...

desperate houswife.....det er vi det unge dame...hihi...veldig bra innlegg....ingen hvit hest her da min prins, jaja, prins og prins fru blom...han kom heller ikke rækanes på ei fjøl.....men uansett så kan vi tenke litt på prinser og prinsesser innimellom....ha en fin fin dag

BEA sa...

Steikanes godt!!! Ja,ja-- æ har tænkt å lægge mæ på sofaen og vente..på padda:o)

Løvinnen sa...

Padder og prinser...
Hmmm. Kanskje det ikke finnes prinser? Kanskje eventyrprinsene bare er oppspinn.. Uff. Nei. Jeg vet ikke jeg. Vi får bare være glad i de paddene vi har:)
- Men kanskje. Kanskje hvis vi kysser masse på de vil de bli prinser til slutt??;)

Annepålandet sa...

Haha, Petunia, du er i en klasse for seg! Ikke rart du har mange lesere - når du tar opp slike viktige spørsmål!!!
Ha en fin kveld ;-)

Elisabeth sa...

Du skriver så artig. Jeg overfalt prinsen min på dansegulvet og kysset han. Det var i 2002 og han er fortsatt prins. Håper det varer...

Miamor sa...

,,hmmm..skjønner at du lurte ja..men det var ikke meg du møtte..selv om jeg knipsa noen mosebilder nedi bakken nedenfor deg her en dag....vakkert der nede..og knallgrønn mose....på høyre sida...der bør du stoppe....litt krypyisk dette men....paddekyssing ja..vi driver vel litt med det også....

Ida sa...

Jepp, har flere på lur. ;) Du tippa helt riktig. Nå prøver jeg å blogge mens jentene og jeg ser på Kjetil og Kjartan Show på DVD. ler og ler..... Ja, jeg ler meg nesten skakk. ;))) Men, nå skal jeg lese posten din. Måtte bare svare på spørsmålet ditt mens jeg husket det. ;)

Ida sa...

Diskriminering kaller jeg det.... ;) Og du, eventyr er eventyr. RL er og blir RL! ;)))

Tor sa...

Kvekk!!

Line sa...

Hi hi hi, får storfliren her eg sit...
Mannen i mitt liv sender meg det litt oppgitte: Å nei, no er ho på bloggane att-blikket;0)
Ja eg har oppskrift på potetsalat:
10-12 poteter
1 beger lettrømme(men den kan sikkert bytast ut med creme fraiche. Har prøvd med kesam og det fungerte bra.)
1 pk majones.
1 eple
1 purre
Rikeleg med hakka sylteagurk.
Brukar ofte ei blanding av dill, grasløk(helst fersk), persille, salt og peppar som eg rører inn i lag med rømme og majones og så har eg i saft frå sylteagurken.
Av og til har eg putta eit fedd kvitløk i og.
Denne har i alle fall blitt godt mottatt, og når vi skal på spleisegrilling vert eg alltidt spurt om å lage denne;0)

Line sa...

Det glømde eg...
Har ei utfordring til deg om du har lyst, klem

Anemone sa...

:-))))))))))) Så forbanna enig!!!

Anemone sa...

(unnskyld språkbruken, men måtte bare...)

kari - carpe diem sa...

Heia Liverpool...

Marie sa...

hahaha, den var god du :)

Akkurat no har eg travle dagar i barnehagen sidan det både er ferie for nokre og sjukemeldingar. Kunne gått dobbelt enkelte dagar, men det vankar ein og annan fridag på meg.
Det merkast verkeleg at me har lagt om drifta på garden ja, eg har knapt vore innom fjøset etter at dei nye dyra kom på båsen. No nærmar det seg kalving og eg reknar med at eg må trø til av og til då. I april blir det lamming, då er det alltid travle tider. Mannen min har arbeidet med foring og stell av dyra, men det er på langt nær så mykje arbeid som då me mjølka to gonger om dagen i tillegg. Han har det travelt på jobben utanom garden han også så me ser at valet me gjorde var rett. No har eg faktisk spart nokre kroner, før gjekk det ut etter kvart.

Klem :)

Tofo sa...

Hihi:)
Kanskje fordi vi klarer å se en INDRE "skjønnhet"...
Nei det er nok best å BLI funnet;)))

Lindaen sa...

Så utrolig vittig skrevet!
Å begynne dagen med å le, må vel være bra!!? ;)

Koselig koselig sa...

Hmmmmmm ja er det ikke rart hvordan hverdagen tar en og den romantiske mannen blir til en ikke romantisk en. Men samtidig, blir vi kjærringer før tiden da? Kjefter og smeller, driter i utseendet vårt og så er ballen i gang. Evig runddans?
Ja damer går opp i vekt når de får barn og det er dritvanskelig å gå ned, mannen maser og vil ha tilbake den snertne snella si men i stedet for har han fått noe annet - en mor med pupper og unger som skriker.
Det er ikke lett for noen. Det er ansvar og det er unger og det er forpliktelser an mass. Damer er som kjent de som styrer det meste og de fleste, mens mannfolka ofte kanskje ikke styrer så veldig?
Jeg bare funderer videre jeg nå.... hva tror du?
Jeg kan igrunn ikke si så mye men jeg har jo registrert da, jeg har ikke barn og vi har hverandre, men ja - min oppmerksomme mann han glepper litt han også. Men da får han høre det også ;) Jeg oxo for den sakens skyld! At noen kjærringkjeftesmelle, det gidder han ikke ha i hus...

hehehehe

Tone sa...

Det er berre i eventyret det, Petunia.
I den virkelige verden kysser kvinner frosk etter frosk. har du ikkje lagt merke til det ? ;)

Randi sa...

hahahaha....jojo...den satt i sikringsboksen ja!!
Godt skrevet som alltid!!

Mandy Lou sa...

Dette hadde jeg ikke tenkt over før. Kjempebra tankegang og morsomme kommentarer!