torsdag 19. februar 2009

Gult er kult!

Gul
.
FARGEUKE

Jeg visste med en gang hvilket bilde jeg ville legge ut da jeg så hva som skulle være dagens farge.
Bildet har vært på bloggen min før, men den lille skapningen på bildet, er noe jeg holder veldig kjær! Dessuten er det snart påske... så da er det vel kanskje lov å gjenta seg selv.
Dette er nemlig
"Monsterkyllingen"!
En liten gul tykksak. Egenhendig laget av min yngste sønn i barnehagen for en del år siden. Det blir liksom ikke helt påske uten den. Jeg blir helt varm om hjerte når jeg tenker på hvor stolt treåringen var da han kom hjem med påskepynten sin. Navnet ga seg selv med nebb på skjeve, ben i offside og øyne som kan se i alle himmelretninger - samtidig!
Tror til og med Picasso hadde forstått denne kunsten! Men det er noe spesielt med dette som ungene lager enten det er til jul eller påske.
Det er sikkert mange som hver høytid tar frem pynt med særpreg og som kun en mor kan elske!

For flere gule og kule ting anbefales det å besøke
Mettes blogg!

36 kommentarer:

Anemone sa...

Klasker vi sammen mitt og ditt innlegg tar vi påske med en gang.

Jeg på tur til jobb, derfor så tidlig på`n... Gransket hele kroppen for å finne en grun tlå være hjemme, men ....nei, for frisk :-(

So long snupps

Ida sa...

Dette er den kuleste av alle kule! :)
Husker den godt, ja.
Sender både deg og kunstneren ett stort smil og ønsker dere en god dag! :)
Klem.

naturglede sa...

Husker den.Kjempesøt da og veldig kul. Ha em fin gul dag:)

Minmill sa...

Så nydelig påskekylling. Det er sånn som smelter et morshjerte. Likte bildet ditt fra i går også. Er det sånn man får grønne fingre? :) Ha en fin gul dag, Petunia...

GAWO sa...

Her får "gult er kult" en mening!

Du får spørre Bulle om han ikke kan lage søsken til kyllingen. Han ser litt ensom ut. Men mulig det bare er at det er lenge å vente på påsken

Koselig koselig sa...

Ha ha ha den var herlig!!!!!!!
Skikkelig kul Monsterkylling!

Jada jeg sover veldig godt om dagen - natta mener jeg! Petunia :)
Jeg klarer dette fint, litt giddy i begynnelsen, men det går bra. Jeg er bare veldig glad for at det er så mange som er med, haha :) Jeg tror jeg er litt glad for at østlandet har vinterferie. Tenk om det hadde vært dobbelt så mange...

nei jeg klager ikke :D

Heidi sa...

Hehe, tror jeg har noen lignende utgaver av monsterkylling i skapet gitt! Kreert av små barnehender, og høyt verdsatt - til tross for sine monstrøse framtoninger :)
Ha en feiende flott dag!

organic-lizzi sa...

Har ikke sett den før..Den var bare helt "konge":-))
Deilig dag til deg & Stooor klem fra Randi

Sommertid sa...

Nommen...han va knæsj ! Har flere utgaver av kyllinger jeg også..alle kreert av flittige barnehender...tilogmed en som har klart å overlevd siden jeg gikk på barneskolen. Det er leeenge sia det..he he .
Et fint bilde som gjør at man drar på smilebåndet automatisk.
Ha en forts fin dag.

Nikoline sa...

Dette var påskekyllingen sin det! Slett ingen monsterkylling - berre skjønn!
Ha ein flott dag :0)

Ramme alvor sa...

Trur det er den flottast påskekyllingen eg har sett!

Britt

JULIE K sa...

....men åååååå for en utrolig søt monster kylling : )

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Søteste monsterkyllingen jeg har sett! Ungenes kunstverk er det vakreste av alt. Har masse flotte saker jeg, også - og det er det kjøreste jeg har av alle ting som er i huset. Ha en fin dag! Klem fra Randi**

Mariannes Kort og Stempling sa...

Stilig Petunia - nyydelig kylling, ser som en mor at denne hadde jeg elsket hvis snuppemor hadde kommet hjem med den ;-)

Stine ♥ sa...

Dette er en artig liten skapning! Gjør ingenting å hilse på ham igjen :)

MajorogMeg sa...

Kyllingen var flott den. Morsomt å ta fram saker som barna laget når de var små. Tradisjoner vi må holde fast ved.
Ha en flott torsdag:)

Elisabeth sa...

Kjempestilig påskepynt. Denne kunne han ha masseprodusert til oss med humoren på rett plass.

Klem

Anne-Berit sa...

Oi,den har jeg sett før.Det er absolutt den tøffeste påskekyllingen jeg noen gang har sett,snakk om å være kul du.
Liten kunstner den sønnen din:o)

kari - carpe diem sa...

For et sjarmerende lite monster! Den hadde noe Salvadore Dahli`sk over seg:-)

Midnight sa...

Hei. Ja, folkehøgskolen er ganske langt hjemmefra, men jeg synes egentlig det er greit. Har bodd hjemmefra siden jeg var 16, og trives veldig godt med å bo i nærheten av Trondheim. =) Det blir en reise på 10 timer hvis jeg skal ta tog,buss og båt herfra, men i morgen skal jeg heldigvis ta fly! Gleder meg til det. =)

Går på USA linja. Vi var en måned i USA, og nå holder vi på å lage film om turen. =)

Jeg klarte faktisk å slutte å bite negler en gang, men så begynte jeg med det igjen en gang jeg var veldig nervøs. Har egentlig så og si gitt opp å prøve å slutte med det. =)

Berit sa...

Stilig denne, og gitt til mor fra sønnene, nydelig gave!

Annepålandet sa...

Det var kyllingen sin det, tenker jeg!

Denne fargeuken er virkelig morsom! Og i morgen er det oransje...

Tofo sa...

Denne "monsterkyllingen" var i allefall skikkelig KUL! Og veldig søt også:)

Evami sa...

Tøffeste kyllingen i byen:) Og som en slik gave varmer et morshjerte:) klem Eva

happy in pink sa...

den var jo bare fantastisk skjønn, da:))) jeg er ikke så særlig glad i verken gult eller påskepynt...men DENNE kunne jeg lett hatt fremme hele året;)))
klem tara

Rose Love sa...

Søt lell da:)
Tanken som teller.
Minnene dukker frem.
Ser du linker innlegget ditt i komentarfeltet .Kan du fortelle meg hvordan.
Ha en fin dag.

Line sa...

Utruleg flott monsterkylling!!
Dette må vere dagens kulaste innslag:0)
Ha ein gul aften, klem

AnCa sa...

Vilka söta påsk-kycklingar ni har i Norge!!! Men har den inte vaknat lite för tidigt??? Men det e klart e det en gul torsdag så är det ;) Jätteskojig bild, me like :)

Wenche`s Sysler sa...

Skikkelig søt Monsterkylling!
Artige innlegg under også.
Ha en GUL kveld!

Pernille på 1. sa...

Sikken en fin Monsterkylling den bliver man helt sikkert glad for at titte på . Man er altid glad for ungernes ting :) Bra torsdag til deg :)

kariannebk sa...

Så koselig! Det er alltid gøy med hjemmelagde små "monstre"... :-)

Brit sa...

Hærlig monsterkylling. Har et par lignede slekt av arten, de er helt sjelden og unik og sprer påskegleder i hvert et hjem:)

Whoopsi Daisy sa...

Kjempe fin kylling Petunia. De grønne fingrene digget jeg....sånne hakke jeg ;o)
Ha en god helg!!! (starter litt tidlig jeg)
Mvh
Whoopsi Daisy

formigrafisk sa...

Bedårende liten og gul.
Passe godt på denne! Gul(l) verdt!

Sulvis sa...

Dette må være tidenes beste kylling! <3

Koselig koselig sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.