lørdag 21. februar 2009

Ikke akkurat purple rain

FARGEUKE
.
Lilla Vinnisse 1

.Hva finner man på når det er den lilla dagen da?
Selv Bergen kan ikke skryte på seg Purple rain, men en lilla vinnisser i snø, kan man jo alltids vise frem.
For å gjøre det litt fancy, kan man ta bildet og leke seg litt på denne siden her.
.
Lilla vinnisse 2
.
Dette er altså en av mine mange vinnisser ( akkurat denne lille her, ga jeg navnet "adventsnissen") som jeg rett og slett har "forstrikket" meg på.
Jeg har altså strikket så mange at jeg føler et intenst ubehag bare jeg ser strikkepinner eller garn som egner seg til toving....
.
Lilla Vinnisse 2
.
For flere lilla saker og ting, anbefaler jeg et besøk inne hos Mette.

25 kommentarer:

Berit sa...

Ja jeg husker disse da du holdt på som verst, og søte var og er de!

Ha en flott lørdag, Petunia.

Berit sa...

Meg igjen....
Bildet er laget i PhotoScape.

Anemone sa...

KJEMPESTILIG!!

Prøvde ut den fotosiden jeg også, men passet nk ike helt inn på den ribba kroppen til Beckham nei...

Søt en nisse da, sklle tatt patent på de der du Petunia, reist rundt før jul og solgt.

Sommertid sa...

Søt er han, fint at han er i lilla da, sånn at han allerede i advent kan titte frem. Skjønner at man bli litt antinisse/toving..om det er slik at du lagde an mass av disse her. Go lørra te dæ * klem*

Koselig koselig sa...

God morgen Petunia :) Det var en herlig lilla nisse da. Men forstår at du blir forsynt hvis du har laga mye ja. Ha en kjempeherlig lørdag, det skal jeg ha. (les: vaske, vaske, vaske!)

Lørdagsklem fra Mette

AnCa sa...

Inte visste jag att tomtarna var lila borta hos er i Norge;)

Han var i alla fall väldigt fin din lille nisse.

Ska spara länken till den sida du tipsar om, kan vara kul att gå in o leka lite där när man får en stund över...

Lördagskram // AnCa

JULIE K sa...

Tjihi for en søt nisse : )

Brit sa...

Det var jo en SØT liten vin nisse:)

organic-lizzi sa...

Hyggelig å se vinnisse igjen da!!
Denne var da spesielt lekker:-))
Stilig med dette plakatbilde.Gav en veldig fin effekt..
Så mange du lagde skjønner jeg virkelig du ble lei!!
Verdens deiligste lørdag&gi en "knusekos" til Jølle er du snill..
Stooor klem fra Randi

Hobbygåsa sa...

Flott lilla bilde! De er så fine disse nissene dine. Synd du ikke strikker lenger, du laget mye fint. Jeg har vært en tur innom garnlageret mitt og funnet ut at bloggen min må nok være med strikking en stund til, det er for mange kilo der til at jeg kan gi meg nå hehe. Men å ta bilder er gøy så det blir nok en lett blanding av både det ene og det andre. Ha en fin lørdag!

Som mine dager er sa...

He he ... Mye gøy å lage på Photofunia. Så Arne hadde tøysa litt der inne også - på din oppfordring ;-)

Ha en fin lørdag Petunia.

Klem fra Marit

VALKYRIEN sa...

Artig nisse det der da! Og bildet i midten var jo stilig! Får finne en dag å leke meg litt på den siden jeg også....God helg!

Evami sa...

For en kul vinnisse:) Det kan jo være at han opplever litt Purple Rain etterhvert???
Nyt lørdagen:)

kari - carpe diem sa...

Det var nisse helt etter min smak!
Lilla- favoritt farge over alle farger. Har stua full...

Tofo sa...

Flott adventsvinnisse! De vinnissene dine er jo bare helt herlige:)
Stilig bilde fra PhotoFunia:)
Ha en flott lilla kveld:)))

Juni sa...

Det var flotte lilla nisser!
Lilla er da en nydelig farge.
Selv holder jeg på å strikke votter som skal toves, så jeg havner kanskje i samme felle som deg - kanskje jeg og blir så lei toving etter hvert, skjønt jeg tror det ikke for jeg elsker å strikke enten det skal toves eller ei.

The single girl! sa...

Dritstilig bilde altså!! Må få meg et sånt program jeg også!!

Forresten søte nisser også!!

God helg!

Lise sa...

Stilig nisse:)

happy in pink sa...

herlig lilla nisse!!!

ser at du lager sånne kjekke linker i kommentarene dine...hvordan får du til det???

klem tara

MajorogMeg sa...

Nissen var råstilig. Synd du har forstrikket deg på de. Jeg kan knapt å holde i et par strikkepinner..
Ha en flott lørdagskveld!
Klem fra Major&Mossan

Renathe sa...

Åååå! For en fantastisk flott nisse!!! Den var jo helt herlig! :) Ha en flott lilla lørdagskveld! :)

Line sa...

Herleg lilla tolkning, Petunia:0)
Ynskjer deg ein koseleg laurdagskveld, klem

Vanja sa...

Fineste lilla vinnisse:-)jeg har sett...
Ha en koselig søndag

Marie sa...

Ubehag eller ikkje, nissen er kjempefin!

Ida sa...

Fine er de iallefall. :) Og hvem vet, kanskje inspirasjonen kommer tilbake en vakker dag..... ;)