tirsdag 3. februar 2009

Matpakke Deal

Matpakke Deal 1

.
I alle år har det vært min mann sin oppgave å lage matpakker til familien.

Da bare eldstemann sin skolemat kunne bestå av 8 -10 skiver, kan man jo forstå at dette ikke var gjort på 5 minutter.
For tiden er vi bare tre stykker her hjemme og da har det blitt til at den som har tid, lager matpakkene. Jeg kan legge min flid i arbeids/skolematen til andre, men med min egen, slurver jeg fælt. Det er ikke noe gøy å spise noe du har smurt på til deg selv.
Derfor har min mann og jeg gjort en avtale. Vi lager matpakkene for hverandre.
Hver dag på jobben er det en liten surprise fra meg til han og omvendt.
Ja, det har faktisk gått litt sport i det fordi ingen av oss vil jo lage en dårligere matpakke enn den man får servert.
Min mann sin matpakkemeny for i dag er som følger:
2 stk grove polarbrød med salatblader. På den ene er det løk, omelett og et lite stykke laks og på den andre; agurk, cherrytomater, omelett og Strandaskinke.
Jeg er rimelig fornøyd med innholdet og er veldig spendt på hva han topper dette med!!!

.
Matpakke Deal 2

47 kommentarer:

Anemone sa...

Matpakke er faktisk et ømtålig tema her hos oss...
Jeg bare må ha mine skiver med ost vet du, tykke sådan, brødskiver ja. Og hele kantina ler når jeg kommer, der er hun med den store matpakken, sier de og glor... Tynne brødskiver er det verste jeg vet, knekker da bare... :-(
Har ikke råd til å kjøpe meg mat hver dag heller, blir alt fr dyrt i lengden selv fra vår subsidierte kantine. Skal fotografere den matpakken en dag skal du se...

Og sønnens matpakker, de finner jeg igjen i ranselen uåpnet, vært grobunn for mang en diskusjon faktisk!!

AnnetteK sa...

Den så utrolig deilig ut da :)

Juni sa...

Den matpakka kan jo friste den meste kresne, det blir ikke lett å toppe den du:)

Miamor sa...

...så herlig kreativt..det er ekteskapstips på høyt nivå....ha en herlig dag....

organic-lizzi sa...

Naaaa!Sååå lekkert!!Gjett om han smiler når han åpner den da:-))
Håper det samme med din..
Deilig dag&Stooor klem fra Randi

Koselig koselig sa...

Åh nam nam nam! Den pakka der så helt fantastisk ut! Jeeg skulle ønske jeg hadde rukket å lage en sånn en jeg! For jeg lager våre, men jeg gjør så godt jeg kan. Men omelett og skinke var en god ide. Jeg kan jo bare lage det dagen før, det skal jeg jammen meg gjøre!

Jeg har matpakke hver dag jeg også, og til mannen min. Det synes jeg er en litt koselig morrasyssel, jeg har heller ikke råd til å kjøpe mat hver dag i kantina vår (selv om den er subsidiert). Jeg liker dessuten en viss mengde smør på maten, det skal være next to nothing og i vår kantine slenger de på masse hihi...
men en gang i blant kjøper jeg! :)

tonemi sa...

Så koselig da:-) On lekker matpakke mannen din får:-) Håper din er like fristende....

Charlotte sa...

Jøsses!!! Nå ble jeg sulten gitt!

Marihøna sa...

For en god ide! Ser kjempegod ut den matpakka mannen din får i dag. Jeg er så lat at jeg kjøper mat hver dag, og mannen er borte vekk i fire uker når han er på jobb, så dette ville nok ikke fungert hos oss. Men lurt var det :)

Bente sa...

Han er heldig mannen din ja.....du blir sikkert ikke skuffet du heller :-)
Ha en fin dag/Bente

sipusa sa...

wow! Så smarte dere er:-D

ida sa...

Veldig god idé! Hadde det bare vært en mulighet for at jeg skulle få med samboern på noe sånt... Tviler på at det kommer til å skje desverre. Men da får jeg heller kose meg å se på dine matpakker :P

mimouna sa...

Fristende matpakke! Her går det i ost, ost og ost. *flau*

naturglede sa...

Det så da aldeles nydelig ut! Her i huset er det jeg søm smører. Det blir litt av hvert, ettersom jeg har tid og lyst. Men det settes umåtelig pris på at jeg gjør det, og det er hyggelig å vite. Velbekomme:)

Gamleheksa sa...

For en god ide. Nå fikk jeg nesten lyst på nistepakke igjen.

Gubben må smøre maten sin sjøl han, stakkar, så der er det få overraskelser, tror jeg. Sjøl har jeg sjelden bruk for niste og de gangene er fantasien elendig.

Er spent på hva mannen din har stelt i stand...

Kari Aspenes sa...

Jeg tror den matpakka kunne ha inneholdt hva som helst med den innpakningen :-)

Kristin sa...

Åååå.... den som kunne fått en sånn matpakke... Så kjemp godt ut :) Så koselig at dere lager matpakke til hverandre :)

MajorogMeg sa...

Råsmart spør du meg. Artig at matpakken kan være surprice. Gourmematpakke du ordnet da.
Jeg pleide å tegne på matpapiret til ungene når de var små.
Ha en flott tirsdag med nydelig matpakke!

Kelsina sa...

Veldig smart tiltak. Den matpakken så så god ut at jeg fikk vann i munnen her jeg sitter helt uten matpakke.
Nutrilettbar er ikke helt de samme ;-)

Liv Irene sa...

Åh, herlighet! Så nydelig ut! Skal noe til for å slå den, og med de hjertelappene som prikken over i-en!

Anne-Berit sa...

Så smart å smøre matpakker til hverandre,blir vel et av dagens høydepunkter å finne ut hva som er i matpakka da vil jeg tro.
Ha en flott dag.Klem!

Angelo sa...

Jeg er skikkelig imponert!! Tror du det er mulig å få sette seg opp på ei bestillingsliste for tilsending av matpakker? :) *hehe*

Her i huset er det jeg som lager matpakker til to sønner og meg selv. Guttene får to matpakker hver, og da blir jeg litt lei når jeg skal smøre min egen mat. Kanskje jeg skal overraske med omelett i matpakken en dag, for guttene har faktisk ytret ønske om en forandring i matveien. :)

Takk for inspirasjon. I matveien er jeg helt håpløs til å komme på noe selv :)

Klem, Kristin :)

petronellas sa...

Nam nam - ser veldig godt ut :-)

Lisa sa...

Dette var en god ide som jeg jammen skal legge frem til min mann i dag. Vi har lenge snakket om at vi må slutte med å kjøpe lunsj hver dag. Det gå noen unødvendige 100(0) lapper i måneden på det. Mat må vi jo ha, men det er dyrt når man må storme ut og kjøpe noe kjapt i halvtolv tiden hver dag. Da tar man det første og beste uten å tenke på prisen. Vi hadde kanskje fått råd til nden nye sofaen vi (jeg!) ønsker oss på denne måten.
Jepp, jepp, jepp!!!

HildeS. sa...

Så koseleg å gjere det slik.
Veldig kjekt å opne ein matpakke ein ikkje har smurt sjølv.
Dagens såg veldig delikat og god ut:)

Ida Lovise sa...

For en hyggelig avtale.

HobbyMegHer sa...

Heisann!
Dette så jo kjempesnadder ut!
Ikke dumt å gjøre det slik, nei.

kari - carpe diem sa...

Æ e imponert!
gubben min lager sin matpakke selv, og jeg har alltid lunsj på jobben...
håper du får en riktig belønning for denne. -blunk-blunk-

Jannicke sa...

Det synes jeg var en superavtale. Matpakken du har laget til din mann, er laget med kjærlig hånd og sinn - det synes. Ønsker deg en fin arbeidsuke med dertil tilhørende matpakke.

Gry sa...

Flott sport å lage matpakke til hverandre! Og mye kjekkere enn å få ferdigkjøpt lunch.

Nå har jeg laget mitt først fotosafari innlegg. Håper jeg har gjort det riktig. Legger du meg til i listen?

Rebekka sa...

Det var vel lurt!

Gry sa...

Nå har jeg laget etikett med fotosafari. Håper jeg da.

GAWO sa...

Dette var da en romantisk deal. Sunt og godt i tillegg. Og du lurer på hva du skal bli "når du blir stor"? Hele deg er da full av ideer. Kan du ikke starte opp en bedrift med salg av delige matpakker, smørbrød, osv. For dette såg så utrolig godt ut. Hadde jeg stilt på jobb med noe sånt hadde øynene ramlet ut på flere. Jeg har vanligvis bare to kjedelig knekkebrød

Randi sa...

For en smart avtale dere har inngått! Dette er jo en kjempeide for mange. Lekker matpakke du hadde laget.

ArneA sa...

Regner med at han inviterte på kjærlighets lunsj på ett av Bergens bedre restauranter.
Det ville jeg ha gjort

amylin sa...

Så morsom avtale da! Her smører vi ikke matpakke med mindre vi har noen gode rester fra dagen før til lunsj. Begge har mat på jobben, eller pålegg på jobben også tar vi med brødskiver. Ser veldig godt ut med sånne matpakker da.

sissels sa...

En lekker matpakke det der, og så den flotte innpakkingen da. Om han ikke har åpnet pakken så skjønner jeg godt det.

Line sa...

Så koseleg å lage matpakkar til kvarandre, da...
Og denne her såg jo berre fantastisk fristande ut:0)
Fin tirsdagskveld til deg, klem

swimzy sa...

Åhhh, denne matpakken kunne jeg virkelig ha tenkt meg å åpnet til lunsjen min også!! :-D så koselig dere smører hverandres matpakke:-D Det var en god idè!! Skal høre om samboern min vil være med en sn slik deal:-D

Tofo sa...

NAm! Dette så godt ut. Kjempelurt;)

BEA sa...

Hadde alle tenkt som dere, ville mange eksteskap vært berget...

Herlig, Petunia... og takk for påminnelsen..

Lindaen sa...

Vet han hvor heldig han er?
Syns forresten jeg ser deg lage DEN matpakken for så å ta bilde av den!! :D

Elisabeth sa...

Så søtt! Jeg laget matpakke til mannen min da han jobbet på land. Hjemmebaket brød med forskjellig pålegg, men etter at han begynte å jobbe offshore ble det slutt på matpakke og etter at jentene ble født, ble det slutt på hjemmebaket brød. Smører niste til jentene da. Timmi vil gjøre det selv.

MajorogMeg sa...

Må bare kommentere tilbake..å gjøre alle til lags er umulig. Her har det vær 4 unger til tider. mine og dine..ikke våre..bare hund der. MEN jeg blir helt matt av at noen ALLTID griner på nesa. Nesten irritert. Derfor har jeg hengt opp menyen på kjøleskapet, så får han som bor hjemme enda skrive seg på. Så kan vi "gamle" kose oss med maten.
Men skal si matpakkene gjorde inntrykk på folk.Hehe.. et tema i de fleste hjem :-D
Her har det begynt å snø nå..Kong vinter har ikke tenkt å gi seg enda. Ha en super kveld!!

Ida sa...

KNUTSEN og LUDVIGSEN!!!!!!!!!!!!!!! Kom her og se!!!!!!! ;))) For noen har det morsomt når de spiser sin mat som ligger i pakke og ikke på fat. ;)
Ikke bare var dette sunt, næringsrikt og omtenksomt. Det var en herlig kjærligheterklæring mellom mellomleggspapiret. :)

Sylvia sa...

Wow, deilig matpakke, nam nam
Ungene her vil ha knekkebrød med salami på deres matpakker, og jeg synes det støver av deres mat. selv spiser jeg også knekkebrød på jobb, så jeg er nok like tørr som dem, hi hi.....
Så koselig med hjertene på da....

RennyBA sa...

En hyggelig måte å friske opp en travel hverdag på. Så blir det jo faktisk morsomt å spise sin mat når den ligger i pakke og ikke på fat :-)

PS: Takk for kommentar på min varsel om DianeCA opplevelse av norske mattraditioner.