lørdag 7. februar 2009

På den gale siden av null

Anemone kunne by på melisdryss i går og i dag forsetter jeg med litt gelatin:


Gelatin 2
Et tynt lag med is i vannkanten laget de vakreste figurer.

Gelatin
.
Det er meldt kaldt vær i Bergen hele neste uke. Men temperaturer ned mot minus 10 om natten, så er det bare til å stålsette seg.
Når man tar hensyn til luftfuktigheten her, kan vi jo sikkert legge på noen grader - eller trekke fra kanskje - siden vi er på den gale siden av null.
Virkelig kaldt med andre ord...
En frysepinne som meg, grøsser bare ved tanken...


30 kommentarer:

Rune sa...

Det er kaldt... alt for kald,brrr.. men det må vel gi seg snart nå. Flotte bilder du har fanget her :)

Tofo sa...

Stilige bilder;)

Kaldt ja, tror jeg trenger en ekstra jakke her jeg sitter...
Ha en fin kveld;)

kate sa...

Her har vi over 10 minus og en frossenpinn som jeg holder på å fryse i hjel!
Flotte bilder fra dæ:)
Ha en koselig lørdags kveld,
klæm fra Kate:)

Charlotte sa...

Vakkert ja!
Her er det snø. Hagen ser faktisk pen ut.

Koselig koselig sa...

Ja huttetu!!! jeg fryser hver dag, men når jeg går til jobben så har jeg en vanvittig bratt og lang bakke, der blir jeg så varm at jeg kler nestne litt av meg. Først lua, så vantene og så åpnes jakka og skjerfet ... pust pes!

Nydelige iskalde bilder du viser. De var flotte!!!

organic-lizzi sa...

Jeg nyyyter bildene dine av bar mark og steiner!!Her er det kommet over en halv meter snø i dag!!!
Vi med dyr må vi(heldigvis:-)ut uansett,så det er bare å kle seg..
Deilig lørdagskveld&Stooor klem fra Randi

Runa sa...

DET går mot VÅR!!! Helt sikkert
:-)!Jeg likte isbildene dine!:-)Ha ei fin helg!

Randi sa...

Dette var ISKUNST. Vakkert!

Jeg liker heller ikke kulden og koser meg inne med fyr på peisen. Og MASSE telys rundt i stuen.

Ha en fin lørdagskveld!

Eli Kristin sa...

Sniker innom for å ønske deg en riktig fin lørdagskveld. Det er så nydelige bilder hos deg. Herlig! ;)

*Klem*

mimouna sa...

Brrr.... Minus 10 grader her i Bergen er KALDT ja!

Nydelige isbilder, naturer er en fantastisk kunstner!

sissels sa...

Flotte bilder du har tatt.
Jeg er glad i vinteren jeg, ogda skal det være snø og noen minus - er 12 minus her nå lørdagskveld. Godt å sitte inne foran peisen da med strikketøyet og bare kose seg.

Anne-Berit sa...

Så nydelige bilder,det er mye vakkert om vinteren,bare man vet å se etter.Her er det minus 18 nå,så her fyrer vi med ved,og det spraker godt i ovnen.Ha ei fin helg videre.

Hanne sa...

ja, i dag var det kaldt - var ute å knipsa litt is sjøl i går... det er vakkert. Måtte legge ein link til bloggen din hos meg - du har så masse fine bilder og innlegg og bor i samme by :-)

Pernille sa...

Dæsken,- 10 grader hos dere er mye! Men så blir det vakker kunst av det! Så da tåler en litt kulde;)

Kos deg inne i varmen du og ha en hærlig morsdag:)

MajorogMeg sa...

Ja grøss sier jeg også..vi har hatt kuldegrader med tall -6 og nedover i rå luft siden..lenge siden. Det er bare og kle seg godt. Begynner å bli lei av alle ullunder..og utenpå. Men det er vel tiden for det. Februar er tross alt en vintermåned.
Ha en flott søndag!!

AnnetteK sa...

Stilige bilder. Du er en mester med kamera altså!!
Kulde ja, det vet vi hva er her i Trøndelag for tiden, kan ikke huske sist det bare var ett par-tre minus... Den kommer seg liksom ikke over -5 grader igjen her :(
Så nå venter vi på vår og varmere dager

Skautrollet sa...

Er ofte innom bloggen din og har lagt igjen en kommentar i ny og ne. Liker så godt bildene dine. Mange flotte motiver. Prøver å lære meg litt om kunsten å ta bra bilder så bloggen din er en inspirasjon... Ha en fin dag.

naturglede sa...

Det ser ut som glasskunst. Nydelig. Her er det minus fire,masse snø og sol idag. Gleder meg til å gå ut med fotoapparatet mitt. Ha en flott morsdag:)

Anemone sa...

Noe av det vakreste jeg har sett.
Nesten så jeg har lyst til å styrte i fjæra med mitt kamera!!

A-mora sa...

Så fine bilder du tar:))
Ser du lurer på hva du skal bli.
Har du tenkt på fotograf? naturfotograf? Du som er så flink med data og fotografere.

Er det ikke rart hvor stille det blir når det kommer snø?
Ha en fin søndag

Hobbygåsa sa...

Stilig, isflakene er jo rene kunstverkene! Flotte bilder!

Tone sa...

...men fine foto blir det når det er kaldt!!!
Desse går jo rett inn i fotoalongen dei, du hiv deg på, gjer du ikkje?!

Du kan leggje ut så mange foto du vil, og under alle av månedens tema.
Neste mnd blir det nye tema, og ny visningstråd.

Og så...off, eg håpar det veninna di såg i Vestlandshallen ikkje er representativt for det vi skal få sjå framover.

GAWO sa...

Utrolig fine bilder.
Det er kaldt ja, men så lenge det ikke er altfor langvarig liker jeg det. Jeg var innom hytten og der var det minus 16. Det har vært en vakker dag og jeg håper vi får flere sånne.

lisa sa...

Huffet er kaldt. Det var -13 grader da jeg stod opp i 8 tiden i morges og nå er det nesten minus 9.
Har tatt frem alle de varem klærene jeg har for i morgen har jeg et oppdrag utendørs som nok vil vare noen timer.
Men for hver dag som går, er våren nærmere!!!

Ruth sa...

Nydelige bilder - isen minner meg om silke. Vakkert.

Nålefilting ja. Du finner knapt noen med mindre tålmodighet enn meg, så det er bare å sette i gang. ;) Det aller først jeg skulle lage var en knapp, men så greide jeg ikke å holde opp og det ble en hel liten bamse utav det, med tilhørende bie.

Ha en flott uke.

Catta sa...

Stilige bilder!!

Kristin sa...

Flotte bilder, og fin blog! Award til deg i bloggen min!

siv anita sa...

wow....så nydelige bilder:-D

Ida sa...

Nydelig! :)
Klem fra ei som liker skikkelig vinter. ;)

Ramme alvor sa...

Nydeleg!

Britt