tirsdag 10. mars 2009

Gi meg et tegn!!!!

Kvinand par
.
Når man snart er halveis ut i mars og man våkner til slushføre, da trenger man desperat å finne tegn på vår. Jølle og jeg tok en liten luftetur etter jobb og jeg må innrømme at resultatene ikke var særlig oppløftende.
Et Kvinand par som hadde en liten pause på sin vei nordover var det eneste vi så.
Ingen pusekatter på trærne, ingenting som bare lå der i dvale og bare ventet på en solfylt dag til å vise seg frem.
Det eneste oppløftende er klosterklokkene i naboen sin hage. Så nå trenger jeg hjelp...
Gi meg tegn på vår!
Gå ut og knips bilder og legg ut på bloggene. Jeg kommer gjerne på besøk...
.
Klosterklokker

38 kommentarer:

Gamleheksa sa...

Hehe, eneste "vårtegnet" jeg kan by på er masse snø, holke på veiene og den islagte Mjøsa. Sjøl fuglene som kvitret da det var litt godvær sist uke, har forsvunnet. Så vi er flere som trenger vår-tegnhjelp.

Line sa...

He he, skjønar desperasjonen:0)
Skal sjå kva som kan gjerast;0)
Klem

Marihøna sa...

Her i Oslo er det nok ikke mye som minner om vår - er har vi tonnevis med snø! Men da solen så vidt tittet frem i går, hørte jeg at det dryppet fra taket - og det var en fantastisk lyd :)

Hobbygåsa sa...

Hehe, ingen vårtegn her heller. Hvis du ser på dagens innlegg hos meg så skjønner du at jeg ikke kan hjelpe...

Som mine dager er sa...

Her er det hauger med snø og ikke tegn til liv enda. MEN !!! De tegnene jeg har fått med meg er de jeg ikke kan ta bilde av, nemlig masse fuglekvitter og at dagene er MYE lysere - nesten til halv sju! Og det er deilige tegn det også - de kan sanses!

Håper du har det bra kjære du. Her går dagene i et svusj!

Klem fra Marit

MajorogMeg sa...

"pusekatter" har jeg også leita etter gitt. Uten hell.
Jeg er fortsatt på hytta, her er det iallefall nesten ikke snø i motsetning til hjem.

Tror jaggu jeg blir til vårs!! Send mere vin:)

Line sa...

He he, takk for påminninga...
Såg ikkje før no at eg ikkje hadde fått den med!!

VALKYRIEN sa...

Er jo nesten til å grine av, så vakre som de bildene er.... og så innmari mye snø som det er her i Oslo! Har funnet såvidt noen gåsunger, men det er jo tonnevis med snø, så ikke vet jeg.

Kjæresten truer med emigrering!

Gry sa...

Til trøst: du har sikkert ikke sett godt nok etter! Her ute på øyen (Askøy) kom de første pusekattene i januar.... Og det er vel ikke SÅ langt unna deg.

hobbyentusiast sa...

Ikke så mye vårtegn her på østlandet enda, men i dag hørte jeg masse fuglekvitter og hørte stadig drypping fra taket. Det var en deilig opplevelse. Så er vel ikke våren så altforlangt unna alikevel. Fint bilde!

Rune sa...

Dårlig med vårtegn på Konnerud i Drammen også, men skulle du ønske deg en meter snø eller noe slikt kan jeg ordne det :) Enn så lenge får man nyte andre sin vår via blogger. Pene bilder du har! :o)

Evami sa...

har sett litt vårtegn i dag jeg,men tok ikke bilder av dem,bare svaner i dag jeg:) Var på Lade i Trondheim,og der var akebakken blitt bar... Og gårdsplassen vår er snart bar,så tegnene i Trondheim by er vårlige:) Bor på motsatt side av byen av Marit som mine dager er:)Derfor vårtegn hos meg:)Ha en fin tirsdag:) KLem Eva

organic-lizzi sa...

Ikke spor av vårtegn her annet i mitt hode...
"Vi får sette oss sammen og tromme"
Fortsatt fin kveld & Stooor klem fra Randi

Sommertid sa...

Ok..tar utfordringen..her har det vært sol i 2 dager nå...og fugglane kvittrer..så skal ta med meg et lite kamera på turene ut...skal se om jeg finner noe.
Ha en forts fin kveld.

Anne-Berit sa...

Ikke mange vårtegn å finne her nei,det drypper av takene og begynner å bli bare veier,ellers er det dårlig stelt,gitt:o)

Heidi sa...

Med frykt for å virke skadefro overfor dere som sitter begravet i store snømengder, kan jeg bare fastslå at det ER full vår her ute på Holmen i havet! Snøen har vi ikke sett snurten av på flere uker, ungene har begynt å gå med joggesko til skole og barnehage, tjelden er kommet, sola varmer godt i solveggen. Hurra! Og selv om vi også kan risikere en omgang til med snø, velger jeg å tro at det ER vår nå! Knipsing av "vår i fjæra" loves.

Anemone sa...

Nydelige bilder, og jeg!! kunne tenkt meg å slått følge med dere to. ^*?=^Ææ AT du bor så langt unna!!

Min Verden Hanne sa...

Værsågod - mange tegn hos meg, selv om de er inne. Må ha noe å trøste meg med når det er 70 cm. snø ute. Jo, hadde forresten noen av gåsunger her om dagen og allergiforbundet varslet pollen - da er det noe på gang :) Godt å se du er ute av pysjen og ute og knipser deilige bilder. Hanne

Gry sa...

Hei, du lurte på headingbildet i bloggen min.
Fjellet i midten er Gygrastolen ved Hardangerfjorden. Til høyre akkurat utenfor bildet ligger kanskje mer kjente Melderskin (Rosendal)

Jeg har vært på begge toppene og spesielt turen til Gygrastolen var uforglemmelig.

Muffin sa...

Mitt vårtegn er at det er nok lys til å fotografere ute midt på dagen :) og det har jeg da også gjort.

Dagny sa...

Åå, eg blir så overraska (og litt skadefro) når eg ser omkring på bloggane og les at dei fleste er nedesnøa! Trur eg må ut og knipse vårbilete frå hagen i morgon. Her på Sunnmøre eg det nemleg vår :-D

Litt av Mitt, Jorunn sa...

Uff, ja da skal ikke jeg ta bilder fra utenfra stuevinduet mitt i alle fall!! For her i indre Østfold er det snø, snø og atter snø! Syns bildene dine var riktig så vårlige jeg da ;0)

Bjørg 47 sa...

Det sies at det er krokus utenfor sykehuset vårt, men kan jeg rusle rundt veggene, der da?? På jakt etter våren ?? Kanskje jeg blir lagt inn på psyk.avd. rett over veien !! Jeg prøvde å grave fram noen juleroser idag, ca en meter snø, men siste 10 cm var is, så jeg tror jeg må ligge der ute og varme dem opp !!

9na sa...

Heeia, du bir neppe oppløftet av våre snøfonner, det er nesten så vi ikke ser hverken drivhuset eller bilene enda...

9na sa...

ps apropos pusekatter...alle tre er innendørs, ligger i venduskarmen og lengter de også... og de går til og med p kattedoen for å slippe å gå ut...

heidi sa...

På hedemarken ligger vi nok mye dårligere an enn dere når det gjelder vårtegn... faktisk så dårlig at jeg sjøl måtte gå til innkjøp av et vårtegn i dag. Noe må man gjøre for å få litt følelse av vår!

Nordjenta sa...

Hei på deg :-D Tok bilde av krokus og snøklokker la i bloggen min for noen dager sider ;-D Her har vi vår.. Nydelig vær på Sunnmøre idag med solskinn og 9 pluss på graderstokken... Jeg klager ikke :))

The single girl! sa...

Hm jeg er bare rett ute på sotra, men her er det mange tegn på vår iallfall! Gåseungene spretter rundt meg! Har enda ikke funnet hestehov da (var ute med kamera og leitet i dag) men ellers gryer det overalt! Og ikke minst er det lysere om dagene og mye fuglekvitter og det er jo bare herlig da!! Håper det trekker innover til byn også! Hehe!

Annepålandet sa...

Hmm, du kan jo ta en titt på bloggen min, bare snø og atter snø... Ikke tegn til tegn her.
Må nok kjøpe vårblomster i potte i blomsterbutikken i år, sukk.
Anbefaler en titt på danske og noen svenske blogger om du vil ha vårstemning. Det er så en kan bli vårgrønn av misunnelse...

GAWO sa...

Hæ ???
Våren er jo her. Nå! Og du har funnet den. Det er på Vestlandet den er og jeg tor den kom tidlig i år. Kom bare innom og kikk hos meg.

Flotte bilder. Og Klosterklokkene er fantastiske. Både på bilder og i levende live :-)

kathrine sa...

Vårdag her i går. Tok med katten på tur i hagen i sola. Etter jeg fant årets første tulipanspire, fant jeg fem til etterpå:) Jo, det våres ved fjorden i Midt-Norge! Bare kom og ta deg en runde du også:))Ha en fin fin dag!

:)

naturglede sa...

Nå skal jeg ut i sola og se etter om det våres. Jeg får gi deg beskjed om jeg finner våren:)

Tuppa sa...

Her på innerste Østlandet,er det snø nok til hele Norge,det er jeg sikker på!
Men småfuglene har nok ikke skjønt at våren er avlyst her,for de kvitrer og synger som om det skulle ha vært en normal Mars måned..
Så for å unngå de verste depresjoner,og tross alt gjøre noe positivt,har jeg meldt meg på ABC i ord og bilder,så har jeg iallefall noe å bedrive tiden med i lange,snøfulle kvelder..;-)

VALKYRIEN sa...

Petunia - nå har jeg funnet noen vårtegn til deg! De ligger på bloggen min! PUH! Endelig livnar det i lundar..... :)

KKannDesign sa...

Hei hei hei - nydelige bilder!
Skulle gjerne ville oppmuntre deg - men her er dessverre ingen tegn til vår..

Ha en fin fin onsdag likevel!

SmilKKann

Elisabeth's bright side sa...

Du har tatt et utrolig vakkert bilde med Kvinendene på vannet. Vannflaten er som et maleri. Et jeg ville ha på veggen om jeg kunne.

Tusen takk for opplevelsen!

Pillepalle sa...

Så herliger bilder du har lagt ut! Fin blog også!
Tusen takk for nydelig kommentar!
Hilsen fra Pillepalle

Lone sa...

Du har dorothealiljer i Norge allerede, Petunia. Så er våren kommet til jer :-)

Smukke billeder :-)