søndag 22. mars 2009

Kugalskap

video
.
Sjarmerende kugalskapvideo er stjålet fra Nidar sin nettside.
Jeg blir i godt humør av denne filmsnutten her:)
Husk å ha lyden på - høyt på!!!
Enjoy!

mandag[1][1]
Jeg har grublet litt i dag om hva jeg skulle bidra med på Mandagstema der dagens oppgave var siffer/tall. Og jeg kom frem til at det jeg forbinder med dette er matte. Ikke akkurat mitt sterkeste fag på skolen. Addisjon, subtraksjon, multiplikasjon og divisjon...
Akkurat det siste er jeg veldig dårlig på - spesielt når det kommer til sjokolade.
Man har en sjokolade med 13 biter og den skal deles på to personer. Hvor mange til hver?
I min fasit står det: 1 til deg og 12 til meg...
.
Deling
Ja, nettopp kugalskap!!!

48 kommentarer:

Marihøna sa...

Enig - Helt herlig :)

Hanne sa...

Fabelaktig :-)

Min Verden Hanne sa...

Den er stilig :) Deilige, blå kua!

9na sa...

Hahaha...! Hi hi.

Tove sa...

Den kua der er berre heilt herleg!!! Men du, så flott heading du har fått på bloggen din! Vakkert, vakkert, vakkert!

Marie sa...

Hehe, tøft!

Som mine dager er sa...

Du - jeg og min Ivrige har ledd og ledd av denne video-snutten. Uttrykkene til kua er ubetalelig. Reklamen er så bra at man for en stakket stund glemmer hva den reklamerer for!

Helt rått!

Marit

Randi's Tanker sa...

Blir smittet av gleden. Er jeg da blitt smittet av kugalskap?

Ønsker deg en fin uke!

Berit T sa...

Hehe, artig den!
Kan en svinge seg slik som det, så går det an å unne seg en sokolade også!

9na sa...

..Men, du... Jeg synes kua har litt maskuline bevegelser, jeg synes det likner en okse med sving på saker og ting???

Tofo sa...

Hehe..herlig:)))

nemisa sa...

men jeg trodde ikke at okser hadde jur;)

Ida sa...

He-he-he-he-he-heeeeerliiiig! ;)))

Anemone sa...

Me like too... :-)
Stratoskua, det er jo den jeg melker hele tiden så...

Hopper over mandagstema denne uka jeg, blir litt for kort tid fra tema legges ut til en skal lage innlegg, en må liksom stå helt parat for så å være kjempekreativ på null komma niks..., for treig i hodet jeg sikkert :-(( Men mandag er og blir mandag.

Fin fin ukestart til deg da petunia.

GAWO sa...

Etter dette bobler jeg av glede :-)
Morsom snutt

Bjørg 47 sa...

Herlig !! Takk for den. Lar meg påvirke av reklamen, og skal jammen prøve smaken !! Får du betalt for det ??

Charlotte sa...

Ja jeg så den på tv. Holdt på å knekke meg av latter. Gubben bare lo av meg, ikke av reklamen. Gikk rett inn hos meg den der.

kari - carpe diem sa...

SÅ enig! Har guffa opp på tv`n når den har kommet, for den er bare så ku-uuul.

MajorogMeg sa...

Grattis med ny heading, nydelig.

hehe..læn blåku:)

Klem herfra!

Kathrine sa...

He..En god grunn til å snike opp i gotteskapet nå ja ,)

...Nei har du sett! Der har det vært noen alt :/

Sommertid sa...

Hehe ..de kan det her med fengende reklamesnutter fortsatt ( sier en som i sin unge arbeidstid jobbet for Nidar når de hadde fabrikk i oslo) Har vært med å sett maange gamle reklamefilmer..og de nye er heller ikke så verst...spes den blå kua da..herlig er ho :D

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Det var lurt! Herlig bidrag! Fortsatt fin dag til deg. Klem fra Randi**

Elisabeth sa...

Nam nam, en av de beste sjokoladene dette.
Jeg kom på nett et lite glimt nå, men nytt modem er sendt fra atelenor. Takk for hjelpen.

Vanja sa...

Så herlig:-) helt enig med du. blir litt sånn når jeg også skal dele sjokolade-biter.
Ha ei herlig uke...digg den kua:-)
klem vanja

~ mona ~ sa...

Hi-hi - herlig! Flott tolkning av tema!

Lone sa...

Jeg er bestemt ikke god til regning. Men din regnemodel kan jeg sagtens forstå :o)

heidi sa...

Ja slik er det jo!

Fortsatt god mandag!

Bente sa...

Ha ha, stratos er en annen sjokolade som svensker har gått glipp av..(Kvikklunsj og)....og en sjokolade som jeg også savner!!
Nyyyyt den!! ;-)

Viola sa...

Hehe! Kjempekult bidrag!! Stilig musikk og dans av kua! :D Jeg vil gjerne ha en bit til, om jeg får? Men det er vel ingen ting igjen av den sjokoladen etter alle som har vært inne her før meg!! :(
Hehe :)

Lisa sa...

Morsom variant dette og den filmer er herlig. Digger den. Og det rare er at jeg blir i så godt humør at jeg ikke trenger å spise sjokolade når jeg har sett den.

Malys krok sa...

Hehe, den var artig. Lo godt her jeg satt. Skikkelig bra tall-bidrag!
Takk for komentar! Ble lenge før mitt "svar" kom, jeg har vært og besøkt en dame på 86. Hun ble glad!
Fra Margit.

Marten sa...

Så morsomt! Ha en fin uke:)

Evami sa...

Den beste kugalskapen som finnes:) 1 til deg og 12 til meg:)

Malys krok sa...

Hei igjen! Det er sant, det tenkte jeg ikke på. hehe...

Hobbygåsa sa...

Hehe, da har vi samme fasit - bare fortsett og dele på den måten du! Herlig videosnutt, jeg ler så jeg griner når jeg ser den! Litt sært er det kanskje at oksen har jur da hehe. Flott innlegg du har!

Gladie sa...

Haha, herlig Q-galskap ;)

Annepålandet sa...

Haha - ja hadde jeg vært læreren din, hadde du fått en stor R (for Riktig) av meg! Morsom tolkning!

Ida sa...

Hehe! ;)
Du er herlig!
Og med tanke på proposjonene, så får jeg ta til takke med den ene biten jeg da.
Rettferdig fordeling det. ;) Hehe.

Takk for fine ord!
Du er raus.
Jeg sender ordene i retur! :)))

MÅ legge meg nå. Skal kjøre husbonden på Flesland i morgen tidlig.

♥Angel♥ sa...

Haha ! !
Genial den filmen altså !
Og morsom tolkning av mandagstemaet !

=)
http://perfectfoto.blogspot.com/2009/03/naturbilder.html
=)

Anemone sa...

:-))))) men du Petunia, av prinsipp liker jeg ikkede der som er ferdig oppdelt, den Startos men selv knekker er mye bedre ja...

RuneE sa...

Nå har jeg nettopp spist frokost, og av grunner du vet om må jeg være noe forsiktig med kaloriene, men: SEND NOEN OVER!!

PS Takk for kommentaren - jeg får ta meg en ny runde og se om bøtten fremdeles henger der. har glemt å se etter.

PPS Snakker om navn - hva tror du de sa den gang Oslo hadde en ordfører som het - Stranger?

HildeS. sa...

Den reklamen er så herleg, og på laurdagskvelden kom denne på tv, og eg sa til min kjære at den er så kul, og gjett kva me kosa oss med??
Stratos vel!!!hehe

Marte sa...

Helt herlig, kunne ikke vært mer enig!:)

Og takk for kommentaren på bloggen min. Godt å høre at folk liker det jeg skriver om, og ikke minst bildene :) Skriver egentlig bare det som faller meg inn, det som svirrer gjennom hodet mitt. Fint å få det ut :)

Har jo smugkikket på bloggen din i ny og ne også da, liker veldig godt alle de flotte innleggene dine, og spesielt fan av bildene :)

Og såklart er det ok at du setter meg på blogglisten! INGEN problem!!:)

Sonja sa...

Fantastisk måt å løse oppgaven på.Nå lo jeg godt.Selvfølgelig fortjener du noen ekstra sjokoladebiter fordi du var så flink.

TorAa sa...

Hurra, med slik anvendelse av mattekunnskaper kan du aldri tape.
I det minste ikke vekt;)))

Supert innlegg.

Charlotte sa...

Stilig!!

The single girl! sa...

For en fantastisk matematisk logikk! Kunne ikke vært mer enig!! Den videoen er jo bare artig og da!! Hehe! Flott tenkt!

Melusine sa...

Mmmm, med slike tilgjengelig går tellingen som en...lek - eller snarere rett i munnen :)
Flott bidrag til mandagstemaet!