søndag 15. mars 2009

Stig på! Stig på!

Joda! Du har kommet riktig! Det er bare den godeste Petunia som har hatt litt storrengjøring på bloggen sin. Stor på det har hun også blitt… snakker om seg selv i 3. person. To flotte runder med ABC i ord og bilder, har nok gått henne litt til hodet… Tenke seg! Over 80 stykker på helgens bokstav!!!

Men… det kunne ha gått så mye, mye verre..

For hva gjør man når man en lørdag kjeder seg og er ganske så lat. Det eneste man vil er å være i fred og sitte og leke seg på PCen. Da kommer det en fantastisk god idè susende om å pynte og rydde litt på bloggen. Som sagt så gjort. Nå ha man fått blod på tann og her skal alt forandres og vips har man rotet seg så inn i hampen bort at man egentlig ikke vet hva man holder på med. Plutselig er alt borte. Innlegg, bilder, alt i sidemenyen og mr. Linky. Alt man sitter igjen er en helt “ny” tom blogg…. (Gratulerer! Du er herved kåret til årets idiot!!!)

Man kjenner at panikken kommer – ikke sigende… Nei, den kommer som en tsunami og man føler at man blir dradd ned i bunnløs fortvilese…

For å gjøre en lang og svett historie kort, så klarte jeg å fikse det. Ja, det ser du jo! Og det gjør meg ganske så stolt. (Kanskje derfor denne 3. persons bruken?) Og jeg fikk en stor lærepenge. Ikke begynn med oppryddings prosjekter på bloggen når du holder på med større meme/temaer …

Det er fortsatt mulig å bli med på andre runde av ABC'n. Se innlegg under her.

mandag[1]

Mette og Mandagstema står for tur! Og dagens tema er Fritid! Hva bruker du fritiden din til? Hva forbinder du med fritid? Hva liker du å gjøre…

Vasking Blogging

Ja, her kan dere se hva jeg driver på med i fritiden. Det ene liker jeg – det andre ikke. Skal ikke mye fantasi til å forstå hva det er snakk om. På bloggebildet ser dere meg i det jeg oppdaget at bloggen nesten var borte…..

56 kommentarer:

Line sa...

Herleg løysning på Mandagtema:0)
Hmm, ja, eg veit korleis eg skal redigere overskrifta....
Men eg skulle så gjerne flytta overskrifta ned og kanskje hatt den i ein annan farge, og det finn eg ikkje ut av....
Hmmm, kjem på medan eg sit og skriv at eg kanskje kan bruke tekst i bildebehandlingsprogrammet mitt...
Ein lys ide;0)
Må "heim" å prøve.
Takk for hjelpa...
Klem

Berit T sa...

Kjempeflott opp-pussing, og slikt tar tid, men du var heldig som fann den igjen da i alt styret!
Og de to bildene av deg, ja, du såg da fornøyd ut med vaskekost og bøtte, men tror det "gav" deg mer foran pc`en :o)

Ha en fin ny uke.

Evami sa...

Herlig mandagtema:) Skjønner godt at du ikke liker å holde på med det første! Men du virker hakket mer ivrig på bloggebildet da!

Flott oppussing av bloggen og så fint at du har nok kunnskaper til å finne ut av det du har rota til.JEg hade mista alt!!!! Total blank på data-kunnskaper.

Ha en flott start på uka:) Klem Eva

Ida sa...

Jeg kan lett forestille meg den panikkfølelsen....! Uff og uff.
Når det er sagt, så er jeg glad for at du er her og for at du fikk løst opp i problemene.
Jeg kjenner meg igjen her, og synest at forandringene er fine. :)))
Kos deg videre med alle dine krumspring, og du, husk å prioritere riktig da.
Blogging kommer før husarbeid. ;)
Så det så! ;)))

BEA sa...

Ja, velkommen i klubben sier jeg som sletta hele bloggen...

Vel, flott layout...og nå som du har funnet innlegg og det hele, er det vel bare "tut og kjør" .o))

God natt..

The single girl! sa...

Veldig kjekt å se at du klarte å redde bloggen tross alt da!!
Skikkelig stilige bilder på løsningen av mandagstemaet! Jeg har akkurat kommet meg hjem fra Oslo og har ikke kommet så langt enda, men får se hva jeg rekker i morgen!
Hen en flott mandag!

Anne-Berit sa...

Hehe,du har jo flotte bilder til å illustrere mandagens tema med du,knallbra.Må ellers få gratulere med ny flott blogg,bra du fikk fiksa det så du ikke mistet alt,det hadde vært veldig synd.Header`n din var nydelig,skulle nok ha skifta ut min kjedelige,gamle,men vet ikke hva jeg skal bruke.Må tenke,og det er jo ikke alltid så lett,hehe.
Ha en fin mandag,klem fra meg!

Annepålandet sa...

Haha, lekre bilder av deg!
Fint at du fikk reddet bloggen din da - men hvis ikke burde det jo vært hjelp å hente på "Norske bloggdamer"?

Mia sa...

herlige fritidsbilder :) Flott headder du har fått deg :)

Bente sa...

Ha, ha, ha, det var da godt att du klarte å rydde opp i det igjen da :-)

Helle K. sa...

SKØN besvarelse - du har en fantastisk humor :D

Angelo sa...

Headeren din er blitt nydelig. Og oppryddingen har heldigvis ikke skadet bloggen på noen måte :)

Jeg har nok en gang satt meg opp på mr. linky'en på siden din. Jeg vet ikke hva som gikk galt sist, men jeg gjorde det faktisk før jeg skrev kommentaren :) Nå håper jeg at jeg blir stående.

Morsomme bilder til mandagstemautfordringen.

Ha en flott mandag.

Klem, Kristin :)

Sommertid sa...

Det kunne ha blitt en skikkelig mandag morra blues ja..men tenk ho Petunia klarte det her også..Gratulerer med ny header og at du redda bloggen din med et skrik !.
Fine fritid bilder..vet hvem du liker best ja ;)

Juni sa...

Skjønn tolkning du hadde her!
Det er ikke alltid så greit med storrengjøring - det kan jo rett og slett være skummelt.
Bra du klarte å fikse det igjen - både for egen del og også for oss andre som liker seg her hos deg:)

God uke til deg!

kari - carpe diem sa...

Åh, herregud for en panikk det skulle blitt her om jeg hadde "mistet" alt...da tror jeg at jeg stille bare hadde forsvunnet ut av blogglandia...Tenk å ha ork til å starte helt på nytt, da!
Jeg har ikke kasta meg med dette Tema-proskjektet jeg, men det er morsomt å se hva alle dere andre gjør.

Charlotte sa...

Sitter her og humrer for meg selv på jobb. Utrolig vittige bilder.
Bildet i Headingen er jo nyyydelig!

Kathrine sa...

Å skrekk og gru om bloggen forsvinner da. Da vet jeg at jeg ikke skal gjøre som du.
Morsomme bilder:)

Ha en flott uke!

:)

Elisabeth's bright side sa...

En ny dag, et nytt liv, en ny blogg. Og hvilken ny blogg? Gratulerer!

mreteveian sa...

Åja, skumle saker det der...men gratulerer med redningsmanøveren. Jeg liker godt at bloggen ikke er så på "flyt" lengre, men har fastsatt vidde :-)

Gode innlustrasjoner til "fritid", - kan tenke meg at du så litt sånn "oppvridd" og "husmorlig" ut da du streve som verst med rydding på blogging.
Ha en fin dag!

Gamleheksa sa...

Så flott at livredningen på bloggen virket. Dette var et godt kjent senario. Min siste morsomhet er at jeg har rota bort bakgrunnsfargen, får bare hvit. Da ble jeg så irritert at jeg har ikke prøvd å rette mere. Må finne en dag jeg er i godt lune.

Mandagsmorgenklem

Marihøna sa...

Bloggen din ble veldig fin etter opppussingsprosjektet ditt. Jammen godt du fant igjen alt!

Herlige bilder av deg og jeg tror jeg skjønner hvilke av sysslene du liker best ;)

Ha en fin dag!

organic-lizzi sa...

Jeg ble helt "svett"på dine vegne jeg!! Puh! Jammen godt at du greide å fikse det..
Litt fritid og så skal man gjøre noe "lurt"...og vips så var mere enn fritiden borte..
Herlige bilder av deg..
Superdeilig mandag&Stoor klem Randi

Drømmefangeren sa...

Artig, måtte le litt nå, og ja den panikk følelsen kjenner jeg :) artige bilder

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Ufattelig kult! Og så flott det har blitt hos deg! Ha en fin dag, Petunia! Klem fra Randi**

HildeS. sa...

Herlege bilete du viser av fritida di:)
Gratulera med oppussinga av bloggen, den vart fin og er fortsatt Petunia:)

Lindaen sa...

Bloggen din ble kjempefin! Vårlig og vakker!

Hobbygåsa sa...

Så flott blogg du har fått, nydelig bilde i headingen. Uff ja, kjenner følelsen av å være på vei til kroningen av årets idiot hehe, men er det ikke godt når man klarer å løse det allikevel og er så stolt så stolt over seg selv. Jeg syntes det høyre bildet ditt er så stilig, regner med at det ikke er husvask som er din fritidsfavoritt... Klem fra meg.

KKannDesign sa...

Herlig - et stort smil kommer din vei!! Smiiiil!

Ha en super duper mandag!

SmilKKann

Monica sa...

Hahaha, jeg ler her - for jeg kjenner meg så utrolig godt igjen! Den ene idèen ble fort avløst av neste som var mye bedre osv - og tilslutt så er man så langt inni html-verden at man ikke husker hva man heter.... og i allefall ikke hva man har gjort og ikke - og så vips, så har man trykket på èn knapp for mye........ Da var det den angreknappen som dessverre ikke fantes...... Uff og uff! Nei, Petunia - det er bare å venne seg til å lagre html-kodene FØR man begynner å styre, og husker man det (som om det hjelper i det lange løp.. not!) så har man en kriseplan klar! Men uansett; fin ble bloggen - veldig fin :-)
Flott bidrag også - tror kanskje den dama til venstre kunne vært innleid til meg av og til :-)
Ha en superfin dag!!

9na sa...

Den var da lekker da, headingen din, vakkert bilde og pent komponert!!!

Tovepia sa...

Flott tolkning av fritid! Egentlig blir den jo brukt til både artige og mindre artige saker;) Ha en flott dag videre:)

Turid sa...

"Digger" samme fritids syssel som du , men gidder ikke blogge om det- velger det bort for å si det slik.
For ei ukas tid siden etterlyste du vårtegn- om du ser innom hos mæ , finner du mitt bidrag.
Ha en flott dag!

ASSA sa...

Godt at du fant alt tilbake til dine innlegg. forandringene du har gjort er flotte :D

Ja en må velgjøre de mindre morsomme tingene i fritida også, for når skal man gjøre de ellers?

viola sa...

Hehe! Så artig bidrag! Det du liker er kanskje det første bildet da, eller? Vasking av golv! ...eh, nei, det var nok det andre - pc'n! ;)

Oi, mistet du alt på bloggen din? Huffda, det må være skrekken selv! :0 Men du har et aldeles nydelig toppbilde!! :)
Jeg også holder på å forandre på utseendet mitt (bloggens!).... Tenkte jeg skulle prøve å få en ny bakgrunn... farlig det kanskje??...
Flott bidrag!

L i n d a l o v e sa...

Headingen din er blitt utrolig vakker Petunia..Kanskje du har hatt deg en skikkelig vårrengjøring på bloggen istedenfor huset? Eller forresten..når jeg ser hva du bruker fritiden din til, så må du vel ta huset også;)

JULIE K sa...

He he. Ja sånn kan det gå. Har ikke fått lagt ut B enda jeg, men det kommer. Sliter som sagt med bildene, og da mister jeg litt piffen. Tror jeg skal opprette en ny blogg. mulig min har for mange bilder i seg nå.

Marten sa...

Hehehe... morsomt innlegg og artige bilder! Fin var bloggen din også blitt, og du er flink!

MajorogMeg sa...

hehe...først må jeg le til opprydding av blogg. Den tsunamifølelsen kjenner jeg igjen gitt:)

Og bildene under...helt utrolig herlig:) Skjønner det er bloggingen som gjør fritiden lystbetont og ikke mopping:)
Supert innlegg, klem herfra..

Bjørg 47 sa...

Da har jeg egentlig laget et innlegg i bloggen min med tema - Fritid, men vet ikke hva jeg gjør med det ????
Kjempeflott fornying av bloggen din, du er kjempeflink. Nyter det.

Siw Aina sa...

Fin fint ansiktsløft, og de bildene dine gav meg en god latter ;)

Marie sa...

Härligt! Vilka underbara bilder...
Och att "rydda" kan ibland vara lite "skummelt" Bäst att ta det lite försiktigt ibland, men det kan vara svårt....Skönt att det inte blev en stor katastrof, och som med det mesta, alltid lär man sig något.

ninabakke sa...

Hei :)
Tenkte kanskje du kunne sende meg en mail, så kan vi samarbeide om du vil ;)

fotoverden@hotmail.com

Mvh Nina Bakke
www.fotoverden.blogspot.com

Marie sa...

Nydeleg heading!
Flott storreingjering dette!

Eg har lyst å endre HTML slik at eg får større bilde, men vågar meg ikkje inn på det. Får vente til eg får besøk av ein eller annan bloggar som har greie på det :)
Har du tenkt deg sørover? Du kan det vel du no? Hehe.

Cathrin sa...

Kjempekule bilder! Fikk meg en god latter. Flott bloggen din ble etter en liten vårpuss. :O)

Vanja sa...

Herlige bilder:-) liker egentlig heller ikke så godt å arbeide med moppestativ og hansker...men må man, så må man. Her ble det riktig så flott etter *rengjøringa* Selvgjordt er velgjordt;-)
Ha ei strålende uke
Klem fra Vanja

Gladie sa...

Fnis - du er bare så herlig altyså! :)

Anemone sa...

Utrolig flott det ble her inne da, opprydding og litt pussing førte virkelig noe godt med seg, det ser man nå. Dritt stilig ble bloggen din!!

Nesten 80 stk på ABC, noe så arti da, men om jeg gidder nå å besøke alle sammen nå, det vet jeg rett og slett om jeg ikke har tid til.

Her regner det på tvers i dag og er så surt og ekkelt, nesten så man ikke har lyst til å gå ut engang, men MÅ :-(

Klem til deg.

Nyperota sa...

Å huff, å huff,

for en skrekkopplevelse
det må ha vært.Men,
nå skåler vi for det
nye designet her :

SKÅL : )

ArneA sa...

Bildet til venstre var faktisk det beste, men så misliker jo jeg røykånde fra vakre kvinner

Tone sa...

Riktig, Petunia, tida strakk ikkje til, men det er ein along eg aktar å følge.
Og Buekorpsposten din var fin synest no eg.

Og kampen, visst såg eg den. Veit du det verste er at eg vart ikkje overraska.
Men fortsatt håper eg på at eg tok feil i at Steinar Nilsen kanhende ikkje er rett mann for Brann sjølv om han var det for Tromsø.

Eg burde visst kjøpt partoutkort likevel, for no treng dei visst all den støtte dei kan få.

Malys krok sa...

Haha.. måtte le litt, så morsom tolkning av ordet FRITID. Når en kan bruke fritiden til det en har lyst til er alt bra., men alt blir jo bra når det er renvasket og.
Gratulerer med flott blogg! Bra du fant tilbake.
Takk for hilsen hos meg.
Hilsen Margit.

Lilian m/flock sa...

Hei Petunia!
Har nå endelig tatt mod til meg og gått med i din Fotosafari!
Liker bildesidene kjempegott, fölger med, selv om jeg ikke alle ganger legger igjen noen kommentar.
Ha en fin fin dag, önskes fra sverige.

Må gratulera med oppussinga av bloggen, den vart kjempefin :)

Nikoline sa...

Godt det var du og ikkje EG som hadde opprydding og vårpuss på bloggen.... her hadde det nok vore borte for alltid heile sulamitten! Men du ordna saken ser eg,og bloggen er kjempefin!Ei vellykka oppussing!!
Skulle ynskja eg hadde tålmodigheit til å prøva å ordna med stooore bilder på bloggen,men har prøvd uten å få det til... vart frustrert og SUR av det! Fekk "oppskrift" på korleis ein gjer det,så det er nok toppetasjen her i gården som ikkje funkar..
Ha ein fin-fin kveld :0)

Koselig koselig sa...

hahahaha herlig Petunia!!!!

Hils tilbake til han på 47.. jeg kommer traskende (motvillig) etter;) fnis!

Herlig fritid, jeg er i samme bås (minus hårrullene hahahaha)... men ikke langt unna ;)
kniiiis

Anonym sa...

Hehehehe. Fikk meg en kjempelatter her. Herlig mandagstema fra deg. Jeg har endret bloggen min til www.solskinnet.net En del av innleggene er passordbeskyttet, men hvis du sender meg en mail kan du få passordet altså. Ellers vil ikke Abc i ord og bilder, samt Mandagstema ikke bli passordbeskyttet. Jeg hette Blondhild før

Linda B.R.J sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.