torsdag 16. april 2009

Det blir ikke bedre enn dette

SWF knapp


Jølle og Petunia It doesn't get any better than this. The spring has arrived and yesterday I took a hike in the mountain near by.
Please use the Google translater

Deilig vær i Bergen om dagene og Jølle og jeg måtte bare ut og nyte det. 5 minutter unna låTotlandsfjellet badet i sol og bare ropte på oss. På med fjellstøvler og frem med kamera. Mitt lille TZ5, som jeg fikk til jul, har jammen fått være med rundt omkring. Det er et lite og hendig kamera, lett å putte i lommen eller i en rumpetaske. Begynner å bli litt fortrolig med det også. Øvelse gjør mester.

Jølle er kjempefornøyd hver gang jeg tar i kameraet. 9 av 10 ganger betyr jo det tur! Det er akkurat som windows sin avslutningstrudelutt på PC'en. Da reiser Jølle seg fra plassen sin, strekker seg og er klar for action.

Utsikt 1 Innsikt 2

Utsikt og innsikt. Samme sted sett fra to forskjellige punkter.

Det første bildet viser utsikt ut av dalen. Det andre viser "innsikt" inn i dalen til det gamle uthuset på det første bildet.

The only way is up!

The only way is up!

Veien til himmelen

Kanskje dette er veien til himmelen?

38 kommentarer:

Fjellrosa sa...

Utrolig flotte bilder!! Ha en flott vår!

Gamleheksa sa...

Regner det ikke alltid i Bergen da? Hehe. Dette var flott, kos deg med go'været og våren.

naturglede sa...

Så flott dette var. Herlig å være ute i våren. Kos deg videre:)

Grethe sa...

:) Så flott natur, forstå godt at du måtte ut en tur. Du tar flotte bilder. Her i huset er det helgerengjøring. Ha fortsatt en fin dag! :)

sipusa sa...

Nydelig natur......og det er jo ikke rar tjeg synes, for vestlandsnaturen er en av mine klare favoritter
:-D

Og klart Jølle blir glad, allid flott å være med matmor ut på tur, og man er jo smart og lærer å se tegnene:-D

The single girl! sa...

Så flotte bilder da! Kjekt å komme seg på tur i fint vær, det er sikkert og visst! Vi må virkelig nyte de flotte dagene vi har nå!!

HobbyMegHer sa...

Så herlige bilder du har tatt!

Ser ut som om dere hadde en fin tur. :0)

Tofo sa...

Du er flink til å komme deg ut! Men forstår godt at alt dette flotte lokker! Nydelige bilder!

Jorids BestemorBlogg. sa...

Alltid like spennende og følge deg Petunia, og din gode og skjønne Jølle!!Jeg blir glad av å lese dine blogginnlegg!!!!!
Ha en fortsatt fin og koselig uke!!!

Juni sa...

Flotte turbilder. Jeg skjønner godt Jølle blir glad når du tar frem kameraet, for da skal dere på tur og med slike turområder kan jo noen og enhver ønske seg med:)
Og du - den veien så jo ut som den gikk rett til himmels, men er den ikke litt for brei?

Malys krok sa...

Ja de forstår mye disse firbente. Flotte naturbilder du har tatt! Godværet må nytes, så klart. Her er det iskald vind, så det frister ikke med tur. Gleder meg til snøen forsvinner i marka her. Ha det godt! Hilsen Margit.

RuneE sa...

Nyt det mens du kan!

Jenn sa...

Det der er nok veien til himmelen ja;) Jeg drømte her en natt at jeg vandret opp en sånn vei,jeg var død og på veg opp til himmelen*ler*
Flotte bilder du byr oss på:)
Ha en fin kveld.

Kerstin sa...

Flotte biilder fra Totland... Herlige dager... og de må nytes=)
Kerstin

MajorogMeg sa...

Herlige bilder:) Godt at dere også har godt vær om dagen, det har Major og Mossan å..som fortsatt nyter hyttelivet.
Nyt våren Petunia..det er en herlig tid:)
Klem til deg:)

Berit T sa...

Ja kanskje det er det...
Nydelig plass du kom til uansett.
Herlig å være ute i dette fine vårværet.
I dag våknet vi til regn, men det lettet og ble flott.
Har jobbet i hagen og føler meg råsterk etter å ha "skoget", det er vondt/godt på samme tid, musklene skriker!!
Kos deg videre i fineværet.

Anne sa...

Takk for at jeg fikk være med deg på tur :-)) kjente det gjorde godt.

klem herfra.

VALKYRIEN sa...

Flotte bilder! Likte spesielt det siste - og teksten! :) Du har det jo vakkert rundt deg i Bergen da!

bowledover sa...

Wonderful open spaces with clear skies. Lovely

Steffi sa...

Very beautiful pictures!Thank you for sharing!Have a nice weekend!

felisi sa...

Nydelige bilder som vanlig, du er så flink!

Mokomoko sa...

ja, de vakre fjellene våre!
Bra kamera!

Bjørg 47 sa...

Flotte bilder, og en god ide med himmelveien. Takk for det tipset !!

Wenche sa...

Flotte turbilder! Skjønnar godt at du vil ut på tur med det veret! Du har jo dessutan ein super turkammerat i Jølle.

esnorway sa...

fin serie med bilder og ord. ja prøvde meg på mitt bilde sånn 70 talls look.

Marie sa...

Fantastisk!
Betre blir det ikkje det er sikkert!

Charlotte sa...

Ahhh så varkre bilder :)

Photo Cache sa...

beautiful is beautiful in any language, and that's what your photos are.

TorAa sa...

Oi oi, der jeg jeg gjerne ha vandret, men min stortå er fortsatt maroder. Det er ganske så irriterende for en som liker å bruke kroppen og føttene og nyte naturen.

btw. Min G er ferdig. Gode pekere til Norge også denne uke. Men ikke Grieg eller Geiranger, men noen enda mer tradisjonelt og folkelig. tatt alle bilder selv.
Er det mulig?
Trykker på knappen fredag ettermiddag.

Gleder meg til ukens ABC G'er

foto CHIP sa...

Ja jag tror det är vägen upp till himlen i detta himmelskt vackra landskap :)

nonizamboni sa...

Dreamy landscapes! Such beautiful countryside--thanks for sharing a bit of your world.

Arija sa...

Nice skywatch post. If I spoke Norwegian I would join your meme above...I think it is very beautiful.

John sa...

Meget flotte bilder Petunia. Det store er min favoritt :)

Naturegirl sa...

Petunia I enjoyed this view of your hiking trail! I was in Arizona and did my first hiking! The highest was 2050 feet! I'm a novice so I was pretty proud! Great photos!

Erin sa...

awesome series of shots...love them all.
have a wonderful weekend.

pts sa...

beautiful!

Nissemann sa...

Flotte bilder! Jeg har jogget forbi innsikt/utsikt-dalen din i dag. Lurte på å ta omveien inn for å se nærmere på husene, men det får bli en annen gang... :)

Dagrun sa...

Du har så flott og kreativ blog. Totlandsfjellet så flott ut!