mandag 6. april 2009

Humor på fjellet!

mandag[1] Jeg slår sammen Mandagstema og oppfordringen min fra i går i dagens innlegg. Ukens tema er HUMOR og jeg har tatt noen bilder for å illustrere et par fjellvettregler som forhåpentligvis får folk til å trekke litt på smilebåndet.

Hovedpersonene i dette innlegget er: En appelsin, en kvikklunsj og en løk.

Hovedrolleinnehavere

Etter å ha besøkt kostymelageret her i huset, fremstår de som Herr Appelsin, Alfred Kvikklunsj og Urban Løk.

Herr Appelsin og Alfred Kvikklunsj Urban Løk

Herr Appelsin og Alfred Kvikklunsj har vært ute en vinternatt før og er alltid godt kledd for allslags vær. Urban Løk er av den hippe og kule typen som er mer opptatt av å ta seg bra ut. Med capsen bakfrem og musikk på ørene er han absolutt ikke kledd for fjellet.

Fjellvettregel nummer 4:

Vær rustet mot uvær og kulde selv på korte turer. Ha alltid med ryggsekk og det utstyret fjellet krever.

Lytt til erfarne fjellfolk

Appelsin og Kvikklunsj prøver å forklare Løk om at han ikke er kledd for å gå på tur i dette området. Her skifter været fort og tåken kan være et stort problem.

Fjellvettregel nummer 5:

Lytt til erfarne fjellfolk!

Ingen skam å snu

De to erfarne fjellfolkene har sitt svare strev med å overbevise Løken om at han bør ta korteste vei ned igjen. Men er du løk så er du løk....

Fjellvettregel nummer 8:

Vend i tide. Det er ingen skam å snu!

55 kommentarer:

Elisabeth sa...

Fy søren, så bra. Elsker humoren din!

Bjørn-Erik sa...

For noen fantastisk morsomme komposisjoner du har laget her. Veldig bra :)

kari - carpe diem sa...

Knaill-bra, som alltid. Bare du som kjem på sånn!

Nissemann sa...

Stilig! Ungene likte veldig godt appelsinmannen din!

ASSA sa...

Dette var virkelig PÅSKE - HUMOR!
Megabra løsning!

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Hvor tar du det fra? überherlig!

Randi's Tanker sa...

Kanonbra! Du er kreativ, som vanlig.

Denne påsken er jeg trofast til fjellregel 1 og 2. Nå er jeg ferdigpyntet, fotografert og klar for hjemmepåske. Velkommen på besøk!

GOD PÅSKE TIL DEG

Sommertid sa...

Så vettigt og morosamt det her va..knallbra !
Likte Herr Kvikklunsj jeg da..min type ..he he Sjokkis er nam nam..
og er det påske så er det påske,.
Ha en fortreffelig mandag...og om litt så er det visst påske au ;)

Vanja sa...

Ha-ha-ha:-) dagens beste...morsomt og lærerik. Herlig tolkning. Riktig god påske, klem vanja

Runa sa...

INGEN over INGEN ved siden!
Knallbra!NYT PÅSKEN VIDERE!

Anne-Berit sa...

Hehe,du e no berre herlig,og for en fantasi du har.Du greide absolutt å få fram smilet hos meg.Dette var knallbra,Petunia.
Ha en fin dag videre.Klem!

Tovepia sa...

Utrolig flott innlegg! Og så mye arbeid du har lagt ned, det ble jo en serie som burde vært filmet!!!Denne må utvide til en historie og skrive ned. Rene barneTV'en:) Ha ei kjemepfin uke!

Anemone sa...

Superbra!!! kun ett ord, superbra!!

Gamleheksa sa...

HAha! Syns du nevnte noe om bloggtørke for litt siden. Vel, tror ikke det du...

Anne-Lise sa...

Ja, blir en ikke inspirert av dette vet ikke jeg:-), superherlig laget!! Ha en flott mandagskveld!! Anne-Lise

Madame sa...

Haha, sikke en dejlig fantasi, du ha, Petunia. Det var virkelig morsomt :O)

Lille meg sa...

Haha, den var gøyal! Du er sannelig kreativ!
Og den oppfordringen om ikke å dra på tur uten kamera, bør absolutt følges!
Tusen takk for hyggelig hilsen til meg! Du er velkommen til å besøke min nye blogg også:
http://britsinblogg.blogspot.com
Riktig god påske til deg! Kos deg!:)

Rimkogeren sa...

Hold da mund, hvor er de bare sjove. Bravo, bravissimo!!

Charlotte sa...

Hehe, så utrolig bra :) Så kreativ og flink du er!!!

RuneE sa...

Der sa du noe - vi har litt sjokolade i skapet!

Tofo sa...

Kjempebra Petunia! Du er den mest kreative jeg vet om! ;-)

~♥~ Monica S sa...

Heheh!! Du hadde jobba litt du! KULT!

Monica

Charlotte sa...

Ha-haa!!! Fantastisk stilige fyrer!

Anemone sa...

Det ble fjellvettregel nr 1 på meg da...

anne-linn sa...

Haha! Morro!! Så bra komt på!

kate sa...

Råhærlig HUMORinnlegg Petunia:) Du e så god tel sånt!!!
Gopåskeklæm fra Kate:)

Koselig koselig sa...

hahahaha så herlig!!! UTROLIG BRA!!!!!!!!!!!!

Ruth Synøve sa...

Ha ha... så morsomt. Nå fikk jeg meg en god latter og mange nye ideer til hvordan bygge opp kommende temaer. Du har en god porsjon med humor du..:) Og veldig flink og kreativ med kamera. Ha en trivelig påske.

Cathrin sa...

Denne var jo bare så utrolig stilig! Ligger nok litt arbeid bak regner jeg med, men resultatet ble jo kjempebra!:O)Flotte bilder og tekst!
God påske til deg!

Viola sa...

Hehe, den var artig! Så stilig og morsomt påfunn!! :D Fantastisk! Jeg selv blir å kutte ut Mandagstema, da jeg synes jeg får for lite tid. ABC skal jeg fortsette med. Ha en fin påske!

Ivar Ivrig sa...

Ha ha, så kreativt :-)

Jo jeg brukte Topaz og Lucis filtre i Photoshop.

Ønsker deg og din familie en morsom og avslappende påske.

Jenn sa...

Gud hjelpe meg så bra,lo godt av dette:O)) Helt fantastisk,takk for en hyggelig stund her inne hos deg:O)

Ha en fin og god påske.
Klem Jenn.

Malys krok sa...

Haha.. Den var god! Og nyttig! Mange kan vel trenge en repetisjon av de reglene og du har gjort det på en fantastisk artig måte.
Tusen takk for kommentaren hos meg. Ha det godt,. God påske. Hilsen Margit.s

Evami sa...

FAntastisk:) No har æ humra godt ja:) Herlig humor du har og for noen flotte representanter for fjellvett regel nr 4,5 og 8:)

Monica sa...

Hahahahahaha, mohahahahaha, hahahahaha! Kanonbra! Beste innlegg :-)
Takk for at du gav meg noen ekstra år :-) (en god latter....)
Klemklem

MajorogMeg sa...

Hva du får til Petunia:) Flott innlegg du har laget. Ja..påskevettregler er viktig..løk eller ikke løk. Her er den viktigste regelen: Husk sydvest!! Et must!!
Klem fra regnfyllte Åfjord...

Berit T sa...

Hahaha, du er bare bra, herlig å leke!
Jeg skal ta utfordringen når barnebarna kommer, så de får være med å gi ideer og sette de ut i livet.

Marie sa...

Knallbra, hehe :)

Lindaen sa...

Du er og blir kreativ og morsom du!
Ja, om ikke bloggtørke hos meg så i alle fall fototørke. Blogger litt på den andre bloggen min da. Har hatt det travelt, vi har nemmelig fått et nytt medlem av familien ;)
Jeg blir hjemme i påsken, helt alene. Vegard reiser sørover til besteforeldre. Har ingen andre planer enn å putle litt i hagen og gå meg noen turer. Så hvis du trenger selskap på en av dine morgenturer, får du gi meg en lyd!
God påske til deg og dine også!!!

Mia sa...

Kjempe morsomt innlegg Petunia :)

Anonym sa...

Hoho, jeg må innrømme at jeg føler meg litt som en løk..

9na sa...

Heia Løken, ikke la deg knekke, eller skrelle...

Lone sa...

Det er kreativ humor, Petunia :O)
Det er nogle herlige påfund, du kan mestre.

Og så har du fået to opgaver klaret. Flot!

Ati. Norway. sa...

Herlig humor :-))

Min Verden Hanne sa...

Haha! så utrolig flotte. Kos deg videre i humorfjellet. God påske. H.

Ida sa...

FOR en herlig gjeng! ;)))
Løken bør nok satse på by og hjemmepåske, ja. ;)

Digger deg, Petunia! ;)
SMASK!

naturglede sa...

Du er bare herlig altså. Fantasi har du i bøtter og spann.Takk for en god latter:)

Klidmoster sa...

Ha ha, det er en rigtig fin tolkning :-)

Melusine sa...

Dette var virkelig morsomt,
og så bra laget da!

Ha en god påske :)

Melis sa...

Så flotte bilder, kjempemoro og se på de :)

hobbystua sa...

Her er det ingen tvil om at du har en kreativ og livlig fantasi.-))
Er jo riktig så artige disse skapningene dine.
Stor påskeklem fra Østfold:-))

TorAa sa...

- jamen, sier Urban Løk, jeg har tatt med meg flere lag og vokser helt naturlig på disse breddegrader.
- men ikke fjellet, kommer det kontant fra de to fjellvante.


Artistisk utført innlegg;))

The single girl! sa...

Hehe! Skikkelig artig dette her da!! Må si du har strålende fantasi!! Har en strålende påske!! Klem!

Mandy Lou sa...

Så tøfft og morsomt. Artige bilder og tekst. Også veldig imponert over fantasien til å lage disse figurene. Og så løk da. He he!

vibeke (Spindellett) sa...

Artig å se gjengen her i BT i dag da :-)