lørdag 11. april 2009

Påskegodt!

Endelig er det en høytid igjen der sjokoladen står i sentrum!
Det er så pass lenge siden julen at gamle synder er tilgitt og glemt.
Tenk deg: Store deilige påskeegg fylt med "kolibriegg", Stratosfigurer og små eventyrlige gode egg med sjokolade rett igjennom.
Sjokolade før frokost.
Sjokolade til frokost.
Sjokolade på tur.
Sjokolade etter tur!
Sjokolade til kaffen og sjokolade uten kaffe.
Tennene løper i vann bare ved tanken.
Små tilfeldige tusleturer ut å kjøkkenet for å snike i mitt hemmelige godteskap. Vel inne i stuen igjen, spør de andre hva jeg gomler på...
Ingenting! Naturligvis ingenting! Mors sjokolade er hellig. Den deles ikke med noen. Det er bare en hake med det hele... jeg kommer til å spise til jeg blir kvalm. Og naturligvis ender det med at jeg lover meg selv at det skal bli lenge til neste gang.
I alle fall ikke før litt ut i neste uke;)
Tips:
Mens jeg spiser påskesnopet mitt og blogger, så hører jeg på "Trollspeilet" - påskekrim på nrk nettradio. Tre kjekke ting på en gang! Det er jo nesten Kinderegg!

Er du også med på påskeparty, kan du sette deg på listen min her og så kommer jeg garantert på besøk!

26 kommentarer:

The single girl! sa...

Ja, ingenting er som påskegodt, det er helt sikkert! Og så lenge det er en anledning er jo alt lov da, det mener iallfall jeg! Hehe! Kose deg masse med snopet ditt!!

Ida sa...

Du har hamstret Mandelegg du også, ser jeg.
Min favoritt det.
MMMMMMM.....! ;)))
Nyt det og kos deg! ;)

Charlotte sa...

Jepp, ganske kvalm her også. Mmmmmmm.

Sommertid sa...

Bare såvidt begynt jeg ...men jeg gleder meg allerede til neste bit..thihi..god påskeaften Petunia..kos deg..imorra er det slutt...kanskje ??

GundaM sa...

Hihi, kunsten å nyte livet!!!

Kos deg videre, håper det blir litt igjen til imorra og ;)

Klem fra meg

ASSA sa...

Masse godt der ja MUMS!
Fortsatt får du ha en Koooselig Påske!

GAWO sa...

Her jeg sitter i skodden mumser jeg Anton Berg sine påske egg, blogger og titter på TV. Tre ting på en gang det også. Perfekt på en påskeaften.

Malys krok sa...

Ja, sjokolade er godt, men ikke FOR mye. Festlige figurer du har laget lenger ned. Virkelig kreativ er du! Har ledd av det du har fått til. Du er jo en "tusenkunstner".
Hilsen Margit.

Randi's Tanker sa...

Bare kom på besøk, så skal du få smake...

Fortsatt god påske!

Elin sa...

Å, fristende påskeegg!
Kjempefin blogg du har med mye fint!
Du tar veldig flotte bilder:-)
Ha et fortsatt fint påskeparty!

Anne sa...

Sleng over noe da...

BEA sa...

åhhhhhhh.... æ vil åsså ha.....norsk sjokolade!!!!!

Kos dæ..:o))

Felisi sa...

Der var det mye snaskens ja! Men jeg sitter her og er stappmett, så det kan hende jeg måtte sagt nei takk til den porsjonen der... ;)
Ha en fortsatt flott påske.

MajorogMeg sa...

hehe...jeg er så glad for at jeg ikke har det slik med sjokolade. Nesten så jeg ikke liker det?! Men vi skal alle ha våre laster:) Når min gamle mor var på hytta måtte Gubben kjøre innom bensinstasjonen på palmesøndag. Hun ville ha Troika og Hobby. Hun stappa i seg og ble kvalm...
Nyt kvelden..med smugspising:)
Klem fra meg:)

organic-lizzi sa...

Thi..hi.. Du er da søt nok fra før:-))
Selv om dette ikke er "min greie"for tiden er det noe spesielt når det ligger i et egg og nesten er ubegrenset..
Fortsatt deiig påske & Stoor klem fra Randi

Anne-Berit sa...

Nam-nam,mye godt der å mumse på.Selv er jeg ikke så hekta på sjokolade,er mer svak for potetgull i alle varianter,farlig,farlig.
Men i påsken er det lov.
Fortsatt god påske til deg!

Bitt@mi sa...

Hei Petunia:-)
Deilig med påskegodt - og mors hemmelige skap finnes her også. Men etterhvert må jeg forflytte godisen for de andre finner ut hvor jeg har det...
Tror sannelig påskeeggene blir større og større for hvert år - da jeg var unge var det ikke såååå kjempestore egg.
Ha ei sjokoladegod påske videre!

Fidus sa...

Da har vi delt ut påskeegg, og her er det iallfall godterifrokost! Ha et fortsatt morsomt påskeparty!

Toril sa...

Kos deg med sjokoladen!!
Den er helt sikkert vel fortjent :D

Nikoline sa...

Det er godt at jula og påsken kjem berre ein gong i året seier eg...men den ideen om privat godteskap trur eg var lur.Der kan det vel (slik heiiiilt tilfeldig) ligga att litt godteri frå både påske og jul der...?
God 1.påskedag til deg.

Theka sa...

Sjokolade sjokolade sjokolade :-)
Akkurat sånn det skal være når det er påske!
Takk for hilsen i bloggen min.

Henrik sa...

Svært stemningsfullt påskegodtbilde :-)

Arielle sa...

Takk for hilsen i bloggen.
Er enig med deg man oppdager mange blogger man ikke har vært innom før så nå linker jeg deg under dette innlegget.
Heldig vis er ikke jeg så glad i sjokolade men potetgull står høyt på min liste.

Koselig koselig sa...

Hallois Petunia! herlig innlegg, I loooove sjokolade too! Åh jeg har spist litt i påska jeg også haha.. Samboeren har tatt sjokolade til morgenkaffen han, jeg venta litt da men det var ikke lenge *ler*

Jeg har brukt forslaget ditt til Mandagstema ord i dag igjen. Takk for hjelpa :) Klem!

Grethe sa...

Hei:)
Kjempekjekt med nettradio, var Trollspeilet fint?. Koselig med besøk på bloggen min, måtte jo ta en tur innom deg også, og god påskebloggparty til deg også.
Så mange fine innlegg - nydelige bilder og koselig blogg. Har lagt deg til "Blogger jeg besøker", håper det er greit! :)

Lise H sa...

Namm, nammm!
Herlig innhold i påskeegget, og selve egget var jo utrolig vakkert :)!