torsdag 30. april 2009

Småprat

2 fugler Jeg har vært og snopt litt hos Frøken Fryd. Jeg var inne på Frøkens Fryd sin nettbutikk og bare måtte ha disse keramikkfuglene. Jeg har en stor forkjærlighet for fugler og disse to søte små, skal få pynte hagebordet ute i sommer.

Forrige uke hadde jeg bursdag og jada jeg lot det passere i stillhet! Jeg liker ikke å slå på stortrommen når jeg runder år, men det er veldig kjekt å åpne postkassen og finne små gaver der:) Hehe!

Av 9na fikk jeg blant annet denne stilige datamappen. Hun hadde hentet et bilde fra Gaver Datamappebloggen min av mine tre håpefulle knipset en dag på kjøkkenet. Dette bildet har hun på mystisk vist klart å overføre til stoff og det gjorde denne mappen veldig personlig. Min lille Acerbaby ligger trygt og godt inne i der. Av Gawo fikk jeg et flott hageblad og deilig, deilig sjokolade. En del av sjokoladen overlevde ikke dagen og fikk dessverre ikke være med på fototagningen…kremt! HildeS sendte meg en søt liten oppmersomhet! En liten pastilleske med kjempegode små drops i. Tusen takk alle sammen:)

Bosch pussemaskin Av min mann fikk jeg denne Bosch pussemaskinen. Den stod høyt på ønskelisten – ja, faktisk min - ikke hans. Så nå er det bare til å brette opp ermene og operasjon oppussing kan settes i gang!

Vi har fine dager her i Bergen. Varmt og godt og det lille regnet som kommer, klarer bare så vidt å fukte bakken. Det har faktisk vært den varmeste april måneden på mange år og i følge de som har greie på de, så ligger vi ca 14 dager foran skjema. Det vil si at all blomstring og slikt er 2 uker tidligere enn det som er normalt. Jeg synes det har vært slikt de siste årene,jeg. Før måtte vi ta inn bjørken og sette den i vann for å få den til å springe ut til 17. mai. Nå har den allerede stått grønn i flere dager. Men det er mange år siden jeg sist måtte ta bjørken inn da – mener jeg. Men hva husker jeg da som ha blitt så gammel;)

20 kommentarer:

Juni sa...

Så koselige presanger du har fått:)
Og gratulerer med dagen!

Wenche sa...

Gratulerer med overstått! Er veldig koseleg å gå i postkassen å få presanger på bursdagen din. Kjekt å vite at andre tenker på ein. Koselege presanger.

Charlotte sa...

Heyy grattis på etterskudd da!!! Så koselig med slike gaver da.

Min Verden Hanne sa...

Gratulerer med dagen som var og gratulerer med alle flotte presanger :) Kos deg med alt og god helg. Grønt blir det her også til 1. mai - det hadde jeg aldri trodd. Det er bare to uker siden det var en halv meter snø!

Grethe sa...

Gratulere med dagen som har vært. Det var mange koselige gaver :)
Ønsker deg en god langhelg og fortsatt deilig vår :0)

ArneA sa...

på ønskelisten – ja, faktisk min - ikke hans.
Sterk innrømmelse, men kanskje noe jeg skulle foreslå for fruen her i huset.
Dødfødt :(

Tofo sa...

Gratulerer med overstått;)
Så koselig å få overraskelser i posten!
Ja deilig vårvær om dagene. Jeg husker akkurat det samme som deg..før måtte Bjørken inn i hus, for å "spring ut" til 17. mai:)
Ønsker deg en fin 1. mai!

Hanne sa...

Gratulerer med overstått...
Såg på facebook at du snakka med Sigrun om Totlandsfjellet... Sigrun er på mi liste- vi syng i samme kor :-)

Veldig fine keramikkfuglar!

Gamleheksa sa...

Så koselige gaver. En træg Totning får nøye seg med å si gratulerer slik litt på etterskudd.

Det er ikke bare i Bergen at våren kommer tidligere. Jeg husker godt at bjørka måtte i hus før 17.mai og at det var stort å få rakt plenen til den dagen. Nå er jo alt i boks til 1. mai. Det må vel bety at en er gammel når en husker så langt tilbake(og lite av det som skjer nå for tida, hehe)

Ati. Norway. sa...

Gratulerer sa mye med dagen. Flotte presanger i postkassa :)

Randi's Tanker sa...

Gratulerer med vel overstått! Kjekt med overraskelser i postkassen. Denne datamappen var jo helt super!

Ha en fin helg!

Annepålandet sa...

Så hyggelig med gaver i postkassa! Som oftest er det jo bare regninger der...
Gratulerer på etterskudd!!!

Merethe sa...

Gratulerer med vel overstått! ;o)

Det er koselig med overaskelser i posten, den datamappa var super!

Gratulere med ny mus, jeg har en slik - et must for en "handy women". Bare husk å kjøp inn flere typer papir.
Ha ei fin helg!

Lindaen sa...

Gratulerer med overstått!! Kjekt med bursdag! I alle fall når man får sånne flotte gaver!!

Anne-Berit sa...

Gratulere med dagen som var.Fine ting fikk du også,artig med den databoken.
Ønsker deg en trivelig helg!

Marihøna sa...

Gratulerer med vel overstått! Koselig med små overraskelser i posten når man fyller år. Kjempesøte fugler du har kjøpt :)
Ha en fin helg!

The single girl! sa...

Gratulerer så mye med vel overstått bursdag da! Alltid kjekt å få gaver, det er sikkert og visst!!

Sister Bonde sa...

Tillykke med fødselsdagen - hurraaaaa fra Danmark.
Jeg må vist lige ind og titte på de fugle, nøjjjj, hvor er de skønne.

Ida sa...

Ett flott gavedryss, som er vel fortjent. :)

GAWO sa...

Gaver er så koselig å få men det er koselig å finne noe og gi bort også. :-) Nå håper jeg du finner noen ideer i bladet som du kan bruke i hagen din.
Du fikk mye fint på dagen din. Den mappen var da utrolig fin. 9na er en kunstner med nål og tråd!

Tusen takk skal du ha for den superfine presangen fra dag. Den falt i smak :-)