søndag 12. april 2009

Stillhet

mandag[1]

Stillhet var ordet Mette la ut i sitt Mandagstema denne gangen.

Stillhet for meg er nok aller mest roen jeg finner på fjellet. Dit liker jeg å gå når ting må tenkes gjennom eller når jeg har brukt for å tømme hodet. Stillhet har også vært da ungene var små og de lå der i sengene sine. Jeg kunne stå og betrakte dem der de lå så uskyldige og sov, mens hjertet nesten svømte over av morskjærlighet og jeg hadde nok aller mest lyst til å bare vekke dem og ta dem med opp igjen.

Stillhet kan også være en fin dag på landet når sjøen ligger speilblank og hyttevimpelen henger rett ned.

Dette er “sommerlig stillhet” fanget i Engevikhavn sommeren 2008.

Stillhet

43 kommentarer:

Randi's Tanker sa...

Sommer!!! Og stillhet... Nydelig bilde. Norsk natur byr på mye vakkert.

Lyst på livet sa...

Vakkert! Som stillheten ofte er. Det beste jeg vet er å sitte å lytte til stillheten.
Men, stillheten kan også være vond noen ganger...
Kos deg den siste tiden i påsken :-)

Klem

anjoe playhouse sa...

Årstid er mig ligegyldig - hvor viser dit foto bare "stilhed" ;-) og det om så en togbane lå tæt på...

Madame sa...

Det er så smukt, hvad du skrive - ja naturen er det sted, mange af os finder stilheden. Dejligt billede du har taget, Petunia :)

The single girl! sa...

Så flott! Stillhet, sommer og norsk natur er virkelig noe som passer perfekt sammen!! Flott innlegg, som vanlig!!

Rimkogeren sa...

SMUKT - Et sted, der inviterer til at fordybe sig i sig selv.

Hanne@home sa...

Åhhh, jeg LENGTER etter sommeren:)
Nydelig bilde for mandagstemaet!

Monika sa...

heia
flotte bilde på stillhet - kan du prøve bloggen min ein gang til for å se på teksten ?
for den er jo her - iallefall ser eg den
hmmm... kor rart
smil fra monika
som gleda seg vilt til sol og sommer

Marihøna sa...

For et nydelig bilde av vakker natur! Og som jeg lengter til sommer og late dager *sukk*

Sommertid sa...

Herlig ! ja her var det alldels fortryllende..og stille vann..med en anelse krusning etter båten...sommerlig og fint..akk var vi der nå..jaja..midten av april nå..så tiden går...

Tove sa...

Vakkert.... Er heilt samd i at den vakre stilla når ein ser sovande born, er heilt spesiell.

Eg er eit fjøremenneske, så stillheilt for meg er å sitte på ein stein i fjøre og høyre bølgene skvulpe mot land. Nydleg... Difor likte eg så godt biletet ditt!

Anette sa...

Smukt billede ;) Man kan næsten fornemme stilheden i dit billede.

Wenche sa...

Flott sommarbilde! Når eg ser slike bilder så må eg innrømme at eg gledar meg til sommaren:-)

Anne-Lise sa...

Hei, godt å lese om din stillhet, den kjenner jeg igjen!! Flott bilde! Klem Anne-Lise

~ mona ~ sa...

Åå for et postkortbilde! Nydelig! Ja, stillheten er vakker!

MajorogMeg sa...

Ja, stillhet kan være så mangt. På godt og vondt..

Nydelig bilde som viser god stillhet!!

Vi holder koken på hytta enda.. Jeg har planer om å bli her i neste uke også, gode værmeldinger:)
Klem fra meg!

Anne sa...

Da er vi enige om dette også vi to :-)) og hadde først tenkt på et bilde fra skogen jeg også, men det kan man jo alltids publisere ellers... Nydelig ditt da, helt sånn wow!!!
Fikk nå en lang fin tur for meg selv i går jeg da, og det gjorde godt for både kropp og sjel. Blir så en går litt vel tett innpå hverandre dager som dette. i dag har vi vært på Hitra og i fjærs, så kom megetsent hjem denne dagen. oppholdsvær fikk vi også, ikke til å tro.

Anne ja..., greit nok, det er jo det man er mest vant til også vet du.

En dag igjen å nyte!! deilig

Berit T sa...

ÅÅÅÅÅ noe så vakkert, en slik stillhet som vises på dette bildet den er bare så fantastisk.
Og når ungene var små ja, da de sov, ikke noe mere herlig enn det.

Ja vi hadde det artig da vi lagde denne serien, både små og store :o) Og måte "låne" et bilde av min fjellonkel,
Men Randi var ikke med på dette;o)

Charlotte sa...

Noe så vakkert!!!

heidi sa...

Nydelig bilde på stillhet, fred og ro! Det er ubetalelig.

Vibeke sa...

Flot billede, det "viser" stilhed!
Mkh. Vibeke

Cathrin sa...

Kjempeflott bilde, norsk natur på sitt vakreste! :O)

Miriel sa...

Kjempeflott bilde! Synes du fanget følesen av stillhet veldig godt der! Og det fikk meg til å lengte til sommeren!

Takk for kommentaren i bloggen min - jeg har forresten lagt deg til i blogglisten min :)

Siw Aina sa...

Nydelig bilde du har valgt å dele med oss, og det illustrerer stillhet på en utmerket måte. Og jeg hadde det akkurat som deg da barna var mindre :)

Tovepia sa...

Nydelig bilde på stillhet! Enig med deg om det du følte da ungene sov, de var som engler, så stille, og timene før...Ha ei riktig god natt!

Vanja sa...

Aldeles nydelig bilde på stillhet:-)
klem fra Vanja

fot CHIP *Birgitta* sa...

Vilken vacker bild på kristallklar stillhet :)
http://foto.rudenius.se/post/2009/04/13/Mandagtema-Stillhet.aspx

Kosene mine sa...

Herlig bilde!
Og jeg er heeelt enig ang sovende barn, vakreste som finnes :o)

Anne-Berit sa...

Nydelig bilde,og det du skrev kjenner jeg meg veldig igjen i.Liker også å rusle på fjellet og "høre"på stillheten der.Ellers nyter jeg å rusle på ei stille strand kanskje vel så mye.
Nyt den siste påskedagen.Klem!

adama sa...

Jeg "hører" stillelyder i bildet ditt. Et lite vannblipp, en fugl laaangt borte........nydelig

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Det er mange av oss som finner stillheten i naturen. Den er livsnødvendig for meg iallefall:o) Et alldeles nydelig bilde fra deg denne gangen også! Ha en fin dag - Klem fra Randi**

JULIE K sa...

Nyyyyyydelig : )

Sol sa...

Åh, det er så man lengter til sommeren, sitte ved et stille vann, uten et vindpust i lufta. Lekkert bilde, mankan fornemme stillheten.

Line sa...

Vakkert og illustrativt bilde, Petunia:0)
Naturens stillheit gir ein eigne ro i sinnet og verkar som balsam for sjela....

Koselig koselig sa...

Hei så fint bilde du bruker til ordet Stillhet! Det var veldig veldig fint. Det er helt stille på sjøen også, eller som de sier her i fylket: Bleike.

Klem fra Mette

organic-lizzi sa...

For et bilde..Gav meg fred og stillhet også."Drypper på klokkeren":-)),så tuuusen takk..
Deilig uke til deg & Stooor klem fra Randi

Monica sa...

Nydelig! Her er det bare å nyyyte :-)
Klem

Melusine sa...

Virkelig et nydelig bilde,
og flott tekst til :)
Takk for fin kommentar hos meg!

UFOS sa...

OJ! Vilken vacker bild, den andas verkligen stillhet.
Ha en bra vecka :)

Margrethe sa...

Hvor er det smukt :-)

AnnetteK sa...

Nydelig bilde, som jeg ble sittende og drømme meg borti i. Følte jeg fant stillheten i bildet ditt :)

Mia sa...

Mange takk for kommentar inne hos meg :) Flott stillhet bilde du deler her Petunia :)

Mandy Lou sa...

Dette bildet er så nydelig! Drømmer meg helt bort i det landskapet.