torsdag 9. april 2009

Været eller ikke været + påskeparty

Bulle og JøllePåskefri og tid for turgåing for to og firbente . April kan være rimelig lunefull sånn være værmessig. I løpet av samme dag kan man oppleve alle de fire årstidene. Men i går hadde vi er grei dag med fin temperatur og det kom bare noen få dråper med regn mens vi gikk på en ny turvei de holder på å lage her vi bor. Den skal gjøre det mulig å gå fra Totlandsvegen og over til Kalandsvannet på fin grusvei. Jeg skal komme tilbake med mer nøyaktig beskrivelse senere. Selv om jeg liker best å tråkke rundt på gjengrodde stier, så er det ok med litt forandring også. Her kan det bli fint å både sykle og jogge når resten av veien står ferdig.

Bulle har ikke gått her før og syntes dette var helt toppers. Han og Jølle spratt fra kampestein til kampestein langs veien som om de var bukkene Bruse på vei til seters. Jølle synes det er ekstra kjekt når Bulle er med. Da blir det alltid noen avstikkere ut fra vei og sti og spennede ting som skjer.

Litt verre er det å få med familien ut når været ikke er så bra. I morges våknet vi til øs pøs, men gubben og jeg dro på oss fullt regntøy og fikk da luftet oss før en god brunch.

Ekstra viktig er det jo å være godt kledd og følge med på værmeldinger når man er til fjells og til sjøs. Været kan skifte utrolig fort og det er ikke kjekt når man plustelig blir overrasket av dårlig vær.

Fjellvettregel nummer 3:

Ha respekt for vær og værmeldingene

Lytt til værmeldingen!

Alfred Kvikklunsj og herr Appelsin sjekker nøye værmeldingen for å planlegge dagens tur.


paskeinvitasjon[1]
Manne, dronningen av Hobbyboden, arrangerer påskeparty fra i dag av.

Reglene er som følger:

-Legg inn invitasjonen på bloggen din og link til Manne sin blogg. I løpet av påsken skal du ha tatt bilde av noe godteri, noe drikke, noe hobby og noe du forbinder med påsken. Du velger selv om du vil ta alt i et bilde eller spre det utover flere bilder og dager. Link helst til andre som deltar på påskeparty når du oppdager bloggen deres. Er du innom en annen som deltar må du legge igjen en kommentar. Partyet starter Skjærtorsdag og varer til og med mandag 13.april.

Mitt første bidrag er bildet over her med herr Appelsin og Alfred Kvikklunsj. Appelsin og Kvikklunsj er noe jeg forbinder med påske. Kvikklunsj er dessuten godteri og siden jeg ikke strikker for tiden (pga å ha forstrikket meg på vinnisser), så er litt modellering + blogging eneste hobbyene jeg bedriver med for tiden. Du kan se herr Appelsin og Alfred Kvikklunsj vise flere fjellvettregler i innleggene under her.
Påskepartygjengen 2009:

1. Ruth@
2. Baddie
3. Vimsen
4. Bittami
5. Tiara
6. Lise H
7. Anitra
8. Sommertid
9. Kamelia
10. Linn
11. Manne
12. Sjante
13. Kristin
14. Theka
15. Tille
16. Melis
17. Sommerfuglen
18. Vibbedille
19. LeneN
20. Gud75
21. Assa
22. Frøydis
23. Blammy
24. Marihøna
25. Snorkfrøken
26. The single girl
27. Vanja
28. Havfrua
29. kamelia
30. Hespetre
31. Tittei
32. lise
33. Elin73
34. Fidus
35. Tussilago
36. AnitaK
37. Rita
38. Tora
39. Brit
40. Tino
41. Jeanette
42. Randi
43. Stubbetufsa
44. Gullfisken
45. Ronille
46. Heidi
47. Grethe
48. Henrik
49. TurboLotte
50. Ma-2
51. Felisi
52. Arielle
53. Turvid
54. Kristin

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.




God påske!

32 kommentarer:

Anne sa...

Nok et hærlig innlegg fra din kant, det skal være sikkert å visst.
I dag har vi hatt en jobbe i hagen dag vi, med litt raking og rydding.
Det er jo så utrolig mye rart som kommer frem når snøen forvinner vet du :-)

Som du ser har jeg nå kommet ut av skapet og fremstår som Anne ja !! ble plutselig så lei av å være en skjør blomst. Dessuten føltes det mer rett når jeg i tillegg har åpnet en ny fotoblogg.

Blir det F i morgen foresten,??? eller har de gode programmen også her tatt påskefri :-))
mange som er bortreist kanskje, synes en ser det på aktiviten...

Flott kveld til deg min venn.
Her blir den kun rolig, kun utskeielser i form av sjokolade!!

Tofo sa...

Den turveien din må vi prøve!
Nå er jeg litt tyngre i baken enn Jølle og Bulle, men kanskje jeg kan få mannen opp en av de steinene..hihi.
Vi har også hatt noen fine spaserturer de siste dagene;)

Værmeldingen..ja den ser virkelig lovende ut!!!
Kos dere videre!

Charlotte sa...

Vel her har det vert strålende sol i hele dag. Varmt og deilig. Ingen hund som ledet meg ut på ukjente stier. Kun to grå katter som gir pokker.

Sommertid sa...

De har et ekstra aktivt liv nå de her...i påskeuka...men vi setter stor pris på deres viten og tilstedeværelse. Har de hørt at det er påskeparty på gang ?
og vet de at det er fredda imorra..er du/dere klare ??
Forts fin skjærtorsdag til deg :)

Randi's Tanker sa...

Jeg håper inderlig at Alfred Kvikklunsj og Herr Appelsin får være inne hos deg om natten. Ikke bare innom for å sjekke været...

MajorogMeg sa...

Herlig å komme seg ut, det er jo "bare" og kle seg. Å finne nye stier er også spennende! Flott bilde av kompisene Jølle og Bulle. Og de 2 nederste:)
Kos deg videre, har bestillt sol til imorgen:)
Påskeklem herfra:)

Ida sa...

Men, du. Det finnes vel ikke dårlig vær... Bare dårlige klær, som kjent. ;)
Det vet iallefall vi her Vest.
Dessuten har jeg hørt at Yr ikke er mye å stole på.... Eiere av fjellhytter, hotell og skianlegg er irritert, fordi Yr melder for "dårlig" vær i forhold til virkeligheten ;)
Da reiser ikke folk som planlagt, og da blir det mindre penger i kassa...
Når det er sagt, så elsker jeg de "naive" og originale gubbene dine der.
De er rett og slett herlige! :)))
Ser at Jølle og Bulle koser seg med ferie, og sammen.
Koselig!
Ønsker dere alle en fin kveld.
Klem.

Ida sa...

Noen ganger tenker man at man kanskje burde formulere seg annerledes, etter at man HAR kommentert! ;)
Det tenkte jeg nå, når jeg var på kjøkkenet for å hente meg drikke.

"Naive" under her kan godt byttes ut med optimistiske og godtroende.... ;)

Jepp!
Så er det oppklart. Hehe.

Jeg slenger forresten inn en F i morgen.
Vi blir kaskje en fin liten gjeng under den bokstaven. :)

Baddie sa...

Å se herlige figurer du har kreert i herr Appelsin og Alfred Kvikklunsj. Artig måte å fremstille fjellvettreglene på. For min del blir det bypåske. Koslig bilde du har tatt på tur. Ønsker deg fortsatt god påske.

(prøvde å linke til bloggen min i Mister Linky, men det ble litt feil..kan det slettes?)

Marie sa...

Kjekt å gå litt nye vegar av og til :)
Eg har også vore ute i dag saman med mannen min, søster mi og mannen, fint ver her i dag. Har tenkt oss på Boknafjellet i morgon. Treng jammen meg å komme litt ut for i kveld har eg vme vore hos svigers til nydeleg brød og pålegg, kaffi og kaker.
Så blir det besøk både til oss og å gå sjølv. Passeleg travelt og kjekt :)

Ønskjer deg fine dagar framover :)

TorAa sa...

Supert bidrag.
Jeg tror ikke jeg rekker å delta før til lørdag.
Langfredag har jeg BD. Ukens ABC er ferdig skrevet, men blir ikke lagt ut før i fredag ettermiddag.
(Denne uken var det faktisk veldig enkelt, men posten er full av facts for den som vil noe mere)
Skal først besøke min mor, snart 90, så blir det BD middag etc.

Når jeg tenker meg om, kan jeg egentlig legge noe ut på min blogg 2, men, ja, tiden strekker ikke til.
Nå er det nye 500 spørsmål.

Anne Grete sa...

Ja, været må jo sjekkes og så morsomt bilde du har lagt inn. Ønsker deg en fortsatt fin påske og håper værmeldingen blir bra.

The single girl! sa...

Alltid koselig med de karene dine!! Kjekt å bli minnet på fjellvettreglene vettu!! Sjøl er jeg jo heme og ved sjøen denne påsken så blir ikke mye regler på meg, men koselig likevel!!

Slenger iallfall med en F i morgen jeg også, og siden jeg er veldig glad i utfordringer så har jeg også slengt meg på påskeparty utfordringen!! Takker så masse for at du lærte meg om den!!

Ha en strålende påske videre!! Klem!

Vanja sa...

Godt at Hr. Kvikklunch og Hr. Appelsin holder oss oppdaterte på fjellvett reglene;-)
Herlig de guttene der:-)
...fortsatt god påske, klem Vanja

Kerstin sa...

Herlig innlegg... Så du tråkker på tur ikke så alt for langt fra meg du skjønner jeg... Så kjekt da..
Herlig bilder av din sønn og hunden.. Hvilken rase er det??

Blir det bokstav F i morgen ??

Kerstin

Marihøna sa...

Påskeparty er gøy! En flott måte å bli kjent med mange nye bloggere på (deg kjente jeg jo fra før da ;)
Herr Appelsin og Alfred Kvikklunsj er to kjekke karer - kjempeflott at de holder oss oppdatert på fjellvettreglene.

Nå må jeg begynne å tenke på ukas bokstad i ABC i ord og bilder - syntes den f'en var litt vrien jeg da....

Ha en fin kveld videre og fortsatt god påske!

gud75 sa...

så koselig å treffe deg på påskeparty :) du får ha en fortsatt god påske :)

ps. hvordan har du fått til den skjemaet hvor man kan skrive inn navn og blogg adresse??
kan jeg også ha sånn på min blogg bare ved å registrere meg der?

Guro sa...

Så søte kompiser du har!

ASSA sa...

Herlig historie ;D

Vims sa...

Hiiiaaaa.. Ha en fortreffelig påske videre! Hærlig med party!
Kule fyrer du har avbildet. hihi..

Blammy sa...

Hei igjen.. Party... hørte jeg... herlig.. FOr noen bilder du har .. kosa meg og sett på alt fra påskesjokolade, til fjell og landskap.. + vaskekjerringa he he..lekker. Ønsker deg en flott påske videre...

Elin73 sa...

Hei.Takk for hyggelig hilsen på bloggen min.Du har en koselig blogg,med masse fint og se på.
God påske.Hilsen Elin73

Vibbedille sa...

Herlige fyrer!Fniiiis!
HUSK:Extra strikketøy idag! Det blir en laaaang fredag! Kooos deg og ha en herlig påske!

Klem&Kos fra Vibbedille

snorkfrøken sa...

Så koselig med et lite påskeparty, har tatt en del bilder av både påskepynt og drikke ++, men har ikke fått det inn på bloggen enda. du får ha en fortsatt fin påske:)

Anita K sa...

Hei igjen du, som alltid nydelige bilder i bloggen din. Stilig appelsin og Kvikk lunch, da. Ønsker deg en fortsatt god påske

Rita R sa...

Hei og takk for besøk.
Gøyale kare du har som sjekker vær og føreforhold.
Veldig mange fine bilder du har i din blogg, jeg kommer tilbake for å studere litt nærmere.
Fortsatt god påske.

TORUNN sa...

Takk for hilsen idag!
Kjekt med party og bli kjent med andre bloggere.

Ha fortsatt en god påske!

Tino sa...

Hei
Her var det mye flotte bilder.
Morsomt med bloggparty, det er kjekt å bli kjent med nye bloggere.
Ønsker deg en fortsatt fin påske :)

LinnMarit sa...

Saa koselig aa komme paa besoek til deg! takk for besoeket i bloggen min, kos deg videre paa party da, og ha en riktig god paaske...!

Charlotte sa...

Hei hei.
Gøy med påskeparty. Kjempegod idè. Jeg har ikke linket til alle fra min siden, men var så frekk at jeg linket til din side over flere inlegg. Fikk ikke til å legge inn slik liste som her. "rødme"

Koselig koselig sa...

Herlig med påskeparty da! Jeg har hatt en ikke-digital påske på hytta, men jeg snek meg til litt wapping her om kvelden *ler*
Hører på musikkvideoen din nå, den er så herlig den låta :)

Kristin sa...

Egentlig så er det deilig å gå tur uansett vær og når man har vært ute i øs pøs regn er det skikkelig godt å komme inn igjen!! Ha en fortsatt fin påske :)