onsdag 13. mai 2009

Hjelp til oppussing?

"Sliter" du med en ektefelle eller samboer som ikke akkurat er kjapp i avtrekket når ting skal gjøres i hjemmet?
Er din bedre halvdel ikke like entusiastisk som deg når du har bestemt deg for at dere skal pusse opp? Har gubben borrelås til godstolen? Himler han med øynene bare du nevner ordet maling eller snekring?
Kanskje det bare er småting som skal ordnes, men du er som kvinner flest, redd for å ta fatt på prosjektet på egenhånd.
Tror ikke du vil klare det alene. Vet ikke helt hvordan det skal gjøres?
Drømmer du om å få gjort jobben akkurat når du selv vil uten å måtte mase, trygle, be, eller true? Kanskje det finnes en løsning på dette?

Det er mange jenter der ute som er flinke til for eksempel beise hus, snekre, fliselegge, mure, til hagearbeid - ja til og med felle trær… Og de aller fleste av oss kan i alle fall holde i en malekost.
Tenk om vi gikk sammen og tok et tak for hverandre.
Vi kunne kalle oss "DUGNADS DAMENE”.
Du ønsker for eksempel å pusse opp et rom og ved å ta en telefon til rette vedkommende, har du i løpet av kort tid samlet et dusin damer som kommer hjem til deg og vips så er rommet ferdig! Kanskje i løpet av en lørdag - selv med fotballkamper på tv!
Vi damer forstår hverandre. Vi vet viktigheten av å få pusset opp dette rommet akkurat når ideen om det har hengt seg fast i hjernen.
Det skal naturligvis ikke koste noe å være medlem av denne helt unike klubben.
Man betaler for jobben ved å jobbe gratis igjen hos andre som trenger en hjelpende hånd.
Men det trengs kanskje sponsorer som dekker diverse utgifter.
Dette skal naturligvis mennene våre betale....
De slipper jo billig unna - igjen…

Noen andre enn meg som har hatt lyst til å gjøre dette:

18 kommentarer:

9na sa...

God ide! Jeg lurer på å male rommet mitt!!!

Grethe sa...

God ide! Jeg er av den typen som stadig pusser opp og flytter om på rom. Det eneste jeg ikke flytter om på er bad og kjøkken - og det er bare på grunn av vannopplegget.
Men det hadde vært kjekt å kunne pusse opp sammen med flere.

Koselig koselig sa...

Jeg kan koke kaffe og vaske jeg!! :D

og ja, du må sjekke ut siden hennes: www.villmarksdottir.no hun er så flink at man blir reint dårlig!!!

Elin sa...

Yeessss !!
Både til dugnadsgjeng og video`n.
Nemlig limt fast til godstolen her òg !

Nissemann sa...

Jeg så for meg 12 damer som kunne komme og skifte kledning og vinduer for meg, helt til jeg så filmen. Nå tror jeg heller at jeg gjør det selv...

Gamleheksa sa...

For en genial ide!!!

Charlotte sa...

Fantastisk!!

Sånn rosa sett vil jeg ha!

ArneA sa...

Posten er oversendt til min kone
:I

Marit sa...

Knallbra! :D

hobbyvenn sa...

Dette har vært diskutert før. En kjempeidè som hadde blitt både nyttig og morsom. Nå skal ikke jeg klage for mannen min er ikke limt til godstolen, men oppussing er ikke det han ivrer mest etter... Jeg stiller på dugnad jeg, bare ring. Og skulle vi bli arbeidsledig så har jeg diverse rom på planen her også... Og lager "koselig koselig" kaffe så kan jeg bake boller.

vibeke sa...

Det hadde vært vidunderlig! Jeg har et stuetak som truer med å falle i hodet på oss beboere i huset. Ettersom jeg har noen mindre tommeltotter enn mannen min, har jeg i alle fall kontaktet snekker, noe min mann bare hadde tenkt på, men ikke gjort. Jeg ser likevel ikke bort fra at flere gesjeftige kvinns hadde klart å løfte taket til sine opprinnelige høyder.

Wenche sa...

Ein genial ide! Det er dessutan greit å låne verktøyet til din bedre halvdel:)

Marie sa...

Hehehehe, ja den videoen var god du :)
Dugnaddamene er ein kjempegod ide, berre så dumt det går så mykje i reiseutgifter... Kanskje me kan lure det også over på "det sterke kjønn"?

Gärdsmygen sa...

:)

Som mine dager er sa...

Jeg er med i Dugnadsdamene! Det er gøy å holde på og spesielt hvis man er mange om å gå sammen. Tenk så gøy det kunne blitt.

Men hva skal det bli av mannfolka?!??! Sitter i stolen og ser på fotball mens de filer negler og raper øl??? Nei vettuhva. Slike mannfolk vil vi ikke ha.

Klem fra Marit

Monica sa...

hahahaha! Den var god :-) Tror jeg må vise denne til gemalen.... :-) Kanskje enkelte ting han får fart på da? eller i allefall blir veldig engasjert neste gang jeg har et forslag til oppussing?!?!?!

sologbolig sa...

Knallgod ide. Her i huset er borrelåsen ganske sterk og det ender med at eg gjør de fleste ting sjøl. Det man ikkje kan, kan man lære seg. ha ein fin kveld.

HildeGV sa...

Jeg er med på Dugnadsdamene ja!

Så absolutt! For det er nemlig like før jeg leker "hermegåsa" og tar etter hun i videosnutten.. ;)