lørdag 16. mai 2009

Pondus's fairytale!

Så vant Alexander og hva skal man si om det… Jeg må dessverre meddele at jeg har fått gnagsår i ørene av låten. Den er rett og slett blitt spilt til døde på eteren. Låten fenget den – i en uke omtrent. Men så var det stopp. Det blir som å spise seg kvalm på søtsaker. Nok er nok! Orker ikke tenke på hvordan det vil bli nå…. Jeg er nok redd jeg kommer til å gjøre som Pondus her…

Pondus

Men sant skal sies. Det er den beste låten Norge har bidradd med i Melodi Grand Prix på mange år. Og man skal ikke være smålig! Gratulerer så mye til Alexander og hurra for Norge!

Pondus stripen er gjengitt med tillatelse fra Strand og Øverli

29 kommentarer:

Randi's Tanker sa...

HURRA!!!!

9na sa...

Nei nei nei, jeg er ikke enig med deg, ikke enig, fairytale er flott!!! Gratulerer til Alexander og Norge og 17. mai!!!

Petunia sa...

Har ikke sagt at jeg ikke likte låten.. den er bare spilt i stykker på radioen... og tenk hvordan det blir nå...

Charlotte sa...

hihi... jeg har hatt det litt slik som deg, og pondustripen (utrolig bra!!) Men UTROLIG moro at han vant!!! Det var vel fortjent, ja det var det.

9na sa...

Fra nå av blir det et ekte eventyr...

Min Verden Hanne sa...

Hehe - mannen her også, men ikke jeg! Trallala... with a Fairytale... og hurra for 17. mai! H.

Tor sa...

Dette er enkelt. 9na og jeg giftet oss 4. mai 1985 da Bobbysocks vant. Da Norge vant gang nummer to så var vi på krus til Kiel for å feire vårt ti års jubilee. Så hva er mer naturlig enn at vi nå i vårt 25 år feire med Aleksander Rybak! Mon tro hvem som vinner i 2035?

Ps. Aha gikk til tops på Bilboard dagen da vi forlovet oss Ds.

9na sa...

Altså, hvem vet hva som skjer i dag, ...haha...!

torleif ann karin sa...

Gratulerer, gratulerer Alexander. Har ikke vært i slik ekstase siden -85 med Bobbysocks. Flott gutt, flott sang, dette er topp. Men.... Gratulerer med morgendagen også<3

Gladie sa...

Nei nei nei - den sangen er umulig åspille ihjel. gratulerer aleksander, gratulerer med dagen, Norge.

Bergen 2010? Hihi :)

TurboLotte sa...

Hurra!! Gøy det da. Men noen må putte tennissokkene til Synnøve i kjeften på henne.

Evami sa...

Tihi. Det var ALexander feber i huset vårt igår. Chamagne korka spratt,for detta var gøy:)Men Pondusstripa var Gøy den:)
HA en strålende 17Mai:) Klem Eva

Havehyrden sa...

Ja tillykke til Norge for den flotte sejre. Men Bobbisocks var nu bedre!
Men i har åbenbart vundet 3 gange, så en af vinderne kender jeg ikke.
Jeg holdt nu godt nok med Tyskland. Normalt er deres bidrag rigtig dårlige, men i år var den meget anderledes.
Men tillykke til Norge!

Kerstin sa...

Gratulerer med dagen...håper du har hatt en fin dag..
Jeg liker låten jeg, men har ikke hørt den så ofte...

Kjekt at han vant iallefall...
Kerstin

Reader Wil sa...

I want to congratulate you all on this very important day! On my blog there's also a Norwegian flag.Have a wonderful day.

Gamleheksa sa...

Jeg er helt enig med Pondus og deg. Alt med måte. Låta er bra, men å høre den nesten døgnet rundt blir i meste laget. Jeg holdt på å tørne da Gubben hadde den som ringetone, men nå er det andre toner der, heldigvis.
Alexander er en flott fyr, men jeg vil ha ham i passe porsjoner.

anne - moseplassen sa...

bistrålende stripe :)
Jeg hører ikke på radio og skrur av lyden når det er reklame, så jeg har faktisk ikke fått denne så mye inn. Men _en_ gang var nok til at jeg hadde den på hjernen i flere dager etterpå. Veldig fengende låt, men lett enerverende ja.... (og jeg er glad jeg ikke hører på radio)

men, gratulerer med dagen!

Anne på Moseplassen sa...

haha, vitti skrivefeil. Det skulle naturligvis stå strålende, ikke bistrålende...

ArneA sa...

Gratulerer med dagen

GAWO sa...

Gratulerer med dagen.
Og sender jeg gratulasjoner til Alexander med. Jeg er ikke enig med deg. Låten er like fin hver eneste gang jeg hører den og for min del må den bare spilles og spilles. Liker jeg noe skal det mye til før jeg går lei :-)

Som mine dager er sa...

He he ... sånn er det med de fleste låter: de spilles sønder og sammen og man blir så lei at man nesten spyr. Men jeg tramper enda takten til denne sangen og nynner med jeg da ;-)

Klem fra Marit

PS! Enn at jeg glemte ABC i ord og bilder denne uka. Helt blåst bort. Jaja... tar det igjen.

Linda sa...

Velfortjent seier til Rybak, men jeg må innrømme at jeg holder meg til andre radiokanaler enn de som spiller denne låten... Har hørt den nok på TV i dag. Fin låt, men alt til sin tid!

Håper du har hatt en flott 17.mai i din flotte fanabunad! Verdens fineste! ;)

RuneE sa...

En forsinket gratulasjon med dagen!

Tåken begynner å lette...

Catta sa...

Mo ha ha ha! Da blir du nok glad for å høre mitt innlegg, jah!
Nei, må gjøre som meg; hør på lydbok i stedet!! :D
Og, ja... er forresten litt enig... Er ikke lei av den, men radioen har nok brukt den opp litt, ja...

MajorogMeg sa...

Har sett denne Pondusstripa tidligere...må si meg enig med deg gitt! Flott låt men...

Jeg blir varm i hjertet hver gang jeg er sammen med Tobias:) Han er mormors GULL!!!!!

Ha en herlig dag i Bergen:)
Klem:)

hobbyvenn sa...

Flott melodi av en flott gutt, men enig med at den spilles litt ofte ja... Så flott du var i bunaden i går forresten! Så deg i prosesjonen, men da vi kom til endestoppet var du søkk vekk... (Men så var det nå som å lete etter den berømte nålen i høystakken også da...)

Sister Bonde sa...

Har skrevet det før, vi to ELSKER Pondus, og den der siger ALT. Tusind tak for den stribe Petunia.
Jeg kan heller ikke forstå at Norge vandt - den melodi er total kedelig.

Frk.Badegakk sa...

En ting er når den går på eteren. En annen ting er når 70% minst, av norges befolkning har den som ringelyd. Felespillet blir ikke like fengende når det kommer ut av en mobil... Jeg er også litt lei. Men gutten er sjarmis han. =)

TorAa sa...

Jo, jo, sier vi.
Det mest spennende for oss er stemmegivingen. Og vi vet og utnytte positive resultater.
Denne gang hadde vi 4-retters middag, vår egen jury og fremføring av egne sanger av hver gjest.
Tre land var representert:
Norge, Tyrkia og Tyskland.
Med andre ord, vi lager party og sier høyt hva vi mener om det enkelte bidrag. Det blir ganske artig, for å si det slik.