søndag 24. mai 2009

Trøbbel

mandag[1][1] Trøbbel for Mandagstema i dag… Eller i alle fall er det ordet som gjelder denne mandagen. Og det er rimelig dagsaktuelt spør du meg. De siste ukene har vært et evig kaos i problemer… Jeg snakker om datatrøbbel. Først har bloggen min levd sitt eget liv. Helgene med “ABC i ord og bilder” har vært ganske så arbeidsomme for å prøve å løse diverse problemer som dukker opp. Mr. Linky har ikke vært samarbeidsvillig og når Google, Blogger og Microsoft ikke klarer å samarbeide, da blir det trøbbel – for oss. Fredag satt jeg flere timer i telefonen med Microsoft Norge, NextGentel og Support for PC’n min. Den ene skyldte på den andre og jeg kjente jeg ble mer og mer irritert. HP mente at alle problemer lå hos nettleverandøren. De pleide ikke å gjøre jobben sin og etter at teknisk supportfyren hadde ledet meg gjennom bakrom på PC’n min som jeg ikke visste fantes, var han sikker i sin sak. Ring Nextgentel… Lite hjalp det at jeg sa at det ikke bare var meg som hadde problemer med nettet. Hos Nextgentel skyldte til på Microsoft som bare skulle selge nye programmer. Hos Microsoft klarte de ikke å sette telefonen over intern en gang, så at de ikke klarer å få Internet Explorer til å fungere, er ikke overraskene. De hadde forøvrig sluttet å lage gratis servicepakker for XP siden det var et gammelt operativsystem, så da han ville selge meg Vista, som Microsoft forøvrig selv har innrømmet ikke er av det beste de har gjort, da takket jeg for meg. Og “Blogger” da! De er det jo helt umulig å få tak i…. Nei, datatrøbbel er jeg lei… Skikkelig lei…


Trøbbel 1 Trøbbel 2Trøbbel 3 Trøbbel 4


Pondus har en stripe for enhver anledning. Også for datatrøbbel:
Klikk for større bilde!


Pondus stripen er gjengitt med tillatelse fra Strand og Øverli

Dere aner ikke hvor nær jeg var akkurat dette....

44 kommentarer:

Anne sa...

Et innlegg som bare du klarer min venn!!!

TurboLotte sa...

Stiiilig!! Trøbbel er noe som følger meg ofte. Dilldall som jeg er.
Pondus er bare konge!

Rimkogeren sa...

Vi har et ordsprog, som siger: "Herrens veje er uransagelige*!" (*undertiden ikke til at forstå for os dødelige)
I dag bør det hedde: "Computerens veje er uransagelige!"

Rimkogeren sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Rimkogeren sa...

For resten har jeg beskrevet den effektiveste løsning på alle computerproblemer. Nysgerrig? Så klik her:

http://rimkogeren.blogspot.com/2009/04/497.html

Forresten, tak for et kæmpegrin!

Runa sa...

He he! Pondus er min favoritt!Ha en vakker dag!

ArneA sa...

Datatrøbbel????
se HER

Ingeborg sa...

Så utrolig bra innlegg - her treffer du skikelig. Alle som er i besittelse av en pc, har nok kjent på frustrasjon og sinne når noe slår krøll. Herlige illustrasjoner du har lagt ved.

organic-lizzi sa...

Noe såååå irriterende!!Det er så bortkastet tid liksom!!
Håper virkelig det er orden i systemet for deg nå:-))
Selv har jeg nesten ikke vært på bloggen,for alt annet har kallet..
Superdeilig dag & Stooor klem fra Randi

Hege sa...

Datatrøbbel er noe som man kan blir ubeskrivelig irritert over. Og Microsoft har jeg gitt opp - fra nå av kommer ikke en PC inn i mitt hus. Etter overgang til Mac og Apple, har jeg sluppet alt av tullball. *lever på en rosa sky*

Pondus-stripen er ganske beskrivende slik jeg føler meg på jobb av og til.... :)

Ha en fin uke!

Anne-Lill sa...

Fantastisk! Kjenner igjen den situasjonen der ja. *ler godt og lenge*

jess1 sa...

Kjempegøy!!!
Dette er det bare du som klarer,ler godt her nå :o)
Vrir hodet mitt for å finne en bra løsning til denne opg,men det kommer vel iløpet av dagen -

Sommertid sa...

Her har du virkelig slått til ja..ser du har hatt skikkelig trøbbel om dagene...og at det har gått innpå deg...noe jeg sannelig forstår...det er ikke berre berre...men vi får da håpe det retter seg opp igjen her..etterhver..for ellers blir det slitsomme sommerdager fremover..
Kjempefint innlegg...lattermusklene fikk trent litt her ja..he he

Anne-Berit sa...

Stilige bilder.Datatrøbbel er noe herk,har mange ganger hatt lyst å gjøre som Pondus.
Håpere det er i orden nå,og blir i orden.

JULIE K sa...

Ha ha herlig. Du formidler trøbbel perfekt via bildene : )

Hanne@home sa...

Hehe, om ikke annet fikk du meg til å le her jeg sitter bak min egen pc. Jeg er nemlig litt småsinna på blogger for tiden:) Herlig fantastisk tolkning av mandagstema!

Linda sa...

Han Pondus vet å ordne opp!

Du kledde de hårrullene, Petunia!

Siw Aina sa...

He he he, du er morsom. Kjekt med en god latter. Jeg har også litt problemer med pc`n om dagen. Det er en del blogspot blogger den ikke vil åpne for meg.
Glemte helt å fortelle deg at du var sinnsykt flott på de bildene *lol*

Henriette sa...

Hej Petunia. Ja datatrøbbel er søreme noget af det mest dræbende der findes. :.)

Rigtig godt eksempel på ugens ord.

Kærlig hilsen og god mandag fra
Henriette

The single girl! sa...

Ja, datatrøbbel er skikkelig kjipt, det er sikkert og visst, iallfall når ingen vil ta ansvar for det! Artig innlegg!

Randi's Tanker sa...

Hei Petunia

DER traff du spikeren på hodet! Jeg har også slitt med datatrøbbel den siste uken. Noe så inn i hampen! Oppdaterte til IE8. Nei, samme skitten. La inn Firefox, det går bedre selv om jeg ikke er helt fornøyd.

Likevel valgte jeg en annen tolkning av mandagstema.

Ha en flott uke, helst UTEN datatrøbbel!

MajorogMeg sa...

Datatrøbbel er no dritt!! Her skal det bare være og trykke på knappen altså!! Skjønner frustrasjonen din meget godt:)
Håper ting er på stell nå da!!
Ha en super dag i Bergen! Her kom regnet i dag, nesten godt etter dager med sol:)
Klem:)

Miriam Elisabeth sa...

flott tolkning av trøbbel :) Morsomme bilder!

sologbolig sa...

Datatrøbbel er pyton. Sitter her med gubben sitt gamle treskeverk av ei maskin ( mi er på jobb!), den er såååååååååå treg, så tolmodigheten min får prøvd seg. Åneidu, eg kan verken skriva eller uttala den walisiske byen. De bruker forkortelsen Llanfair og dobbel -l i begynnelsen av ord uttales som ein slags skarre-l, hvis det er noe som heiter det da !!!! Ha ein fin dag og håper du unngår meir datatrøbbel.

foto CHIP sa...

Så bra beskrivet hur det kan kännas när datorn inte fungerar! Talande bilder :D
Jag funderar som mest på vad mitt trubbel ska bli :)

Besta sa...

Artig innlegg du hadde. Ha ei fin uke.

Malys krok sa...

Artig å lese om datatrøbbel hos deg, men regner med at det ikke var artig mens det sto på. Håper du har fått orden på det nå da. Tusen takk for kommentaren. Fra Margit.

Koselig koselig sa...

YAY! Forbaska skiiit alt sammen.Jeg tok nesten Pondus her i går kveld etter å ha installert nye IE 8... jeg avinnstalerte den rimelig fort, alt ble stort og uskaprt her...

herlig innlegg!

Annepålandet sa...

Pondus har nok den beste - og raskeste løsningen - som vanlig!

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Haha - dette var et superartig innlegg! Datatrøbbel er ILLE, vet en del om det jeg også:o) Og Pondus er størst!

Evami sa...

SÅ kjdelig med data-trøbbel og når ingen kan hjelpe,irriterende!

Pondus stripa var bare knaill morsom:) Håper at trøbbelet ditt gir seg snart! Klem Eva

Je@n1te sa...

Du er morsom du :D Hehe

Wenche sa...

Ein virkeleg god beskrivelse på datatrøbbel. Data er heilt supert når den virkar, men det er ingenting som kan skape så mykje frustrasjon som data når den ikkje virkar.

Du var virkeleg lekker på bildene:)

Madame sa...

Haha, det var sjovt illustreret, Petunia - og vi kender det vist alle sammen ;-)

TurboLotte sa...

Tar du utfordringen inne HOS MEG??

Moonbeams sa...

Hehe, jeg måtte faktisk le av bildene, men det er ergerlig når pc-en lager trøbbel for oss.

Arya sa...

Kjempeartig løsning - og flott historie! Lo så tårene rant - om jeg kjente meg igjen?!?

linsky sa...

Haha! Så morsomt innlegg!
Gå over til mac.. ;-)

Tor sa...

Vi har en printer på jobben som er en såkalt follow me printer. Det vil si at du trykker print og så går du til nærmeste printer (i hele skandinavia) trekker adgangskortet igjennom en kortleser å så vips så kommer din utskrift! Det var i alle fall slik de hadde tenkt. Virkeligheten er at kortleseren ikke virker. Så du må logge inn med brukernavn og passord med store og små bokstaver og tall. Når du endelig har fått logget deg inn så tar den våren på å varme opp og vinteren på å printe. Jeg får hjerteinfarkt av mindre. Vi har allerede døpt om printerommet til ventestua! Jeg har foreslått at vi skal åpne et av vinduene i fjerde etasje og la printeren gå planken rett ned på NSB's skinnegang!

Jeg tror det ville gjort godt i mang en sjel som har forbannet denne nye fantastiske printeren!!!!

Så jeg melder meg på til de som sier at for å få et komplett kaos trenger du data!!!!!!

♥Angel♥ sa...

Morsomme bilder =)

anne-linn sa...

Datatrøbbel er noe herk! Takk for kommentar på bloggen min!

Anette sa...

Det er SÅ irriterende når "skidtet" ikke virker ordenligt. Men for pokker hvor er det et skønt indlæg :D

Kosene mine sa...

Åh, jeg deler frustrasjonen din!! Så irriterende når ting ikke virker som de skal!
Men FOR et innlegg, må bare le da :o) :D :o)
Du er god! Og Pondus ruuler gata!

Melusine sa...

Det er sannelig enerverende når datatrøbbel oppstår! Især når man må, som du, bruke enormt med tid og energi på resultatløse telefonsamtaler...
Skikkelig stilig illustrert!