mandag 1. juni 2009

FORMER

mandag[1][1] Dette må jo være det letteste ordet på Mandagstema til nå. Da jeg så ordet visste jeg med en gang hvilket bilde jeg skulle ha med. Et bilde jeg egentlig hadde tenkt å bruke på min “ABC i ord og bilder”, men det passer nå egentlg mye bedre her i dag. Det skal bli spennede å se hva dere andre har kommet på. Former kan jo være så mangt. Og som den lett irriterte mannen sa til sin kone:Jeg er i form! Rund er også en form!

Statuen under her heter “Dansk pige” og er laget av Gerhard Henning i 1955. Du finner den utenfor Kunstforeningen rett ved Byparken her i Bergen.

Dansk Pige 1

Skulle være nok former å her, ja! I naturen finnes det mange fine former og det er vel de naturlige formene som er de fineste;)

38 kommentarer:

Marie sa...

Ja här var det verkligen former!!! ;-) Flott!

Önskar en bra måndag!
Marie

Ida sa...

Fine former!
Veldig flott!
Du er en èner Petunia. Dine innlegg og idèer er velkomponerte og proffe. :)

Jeg er tilbake! ;)
Skal bla med nedover her nå, og kose meg.
Klem fra ei med ganske så "frodige former". ;)
Nyt sommerdagen og livet!

TurboLotte sa...

Ja til former!

jess1 sa...

Flott bilde,det var noe slikt jeg tenkte på med en gang jeg så ordet,men har ingen bilder som passer. JA til former!!

stromma sa...

Vilken vacker kvinnostaty.
Dom formerna skulle man ha :-).

Önsakr dig en fin vecka

strömma

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Flotte former på en vakker statue!

Gamleheksa sa...

Flott dame. Sånn skal det være. Tynne hesjestaur er ikke fint, hehe.

Rimkogeren sa...

Rund er også en form, skrev du. Det inspirerer til et rimeri en dag!
Sikke en pige, jeg tror jeg vil være billedhugger.

organic-lizzi sa...

Syntes denne var utrolig vanskelig jeg...Din tolkning var bare suuuuperfiiin:-))
Verdens deiligste dag med Stooor klem fra Randi

Anne-Berit sa...

Her var det former ja.En virkelig flott statue:o)

~ mona ~ sa...

Denne damen har virkelig flotte former. Enn om slike kunne vært "populære" nå for tiden? Flott løsning! Ha en fin dag!

The single girl! sa...

Hehe! SKikkelig genialt1 Og helt enig!! Er jo ikke bare det å være sprek som er i form liksom! Alt er former, om det er sånn eller slik! Flott innlegg11

Frk.Badegakk sa...

Jøss, det er nesten som å se meg det der!
*le og sette kaffen i halsen*




Vi har forresten bestemt oss for å flytte. En smule nedfor om dagen, men det går.

Randi's Tanker sa...

Vakker statue. Og for å si det sånn; JEG er i form!

Vibeke sa...

Tja det er vel drømmeformer for de fleste!
Flot tolkning!
Flot statue.

Anette sa...

Flot statue - gode former ;) God mandag.

Sommertid sa...

O la la..her va det fine former ja..
Det finns mange forskjellige former..runde, firkanta..bølger..stjerne..u name it.
Ha en flott mandag videre *S*

Malys krok sa...

Flotte former på henne ja! Nydelig statue! Vakker løsning. Ha det godt. Hilsen Margit.

Evami sa...

FLotte former på den "DAnske pige",og jeg digger den kommentaren: Jeg er i form jeg er rund.. Tror det er mange som har det sånn:)

Ha ei strålende uke:)

Hege sa...

Flotte former - som burde være kvinneidealet! :)

Berit T sa...

Denne var flott, virkelig!

Du finner alltid slike flotte blinkskudd!

Håper du har hatt en fin pinsehelg.
Her har vi iallefall hatt det nydelig, selv om det har blst en del i dag, så har det vær varmt og fint, og folk har badet. (ikke jeg)

Ha en fin kveld videre, og en flott ny uke i Juni.

Min Verden Hanne sa...

Nydelige former og nydelig bilde! Kjempebra. H.

Line sa...

Frodige former og flott statue!!
Kjempebra tolkning, Petunia:0)
Klem

Lindaen sa...

Haha, vi har vært i byen i dag og da vi passerte denne statuen, rødmet min 8 år gamle sønn og ville absolutt ikke se på den :D

Moonbeams sa...

Hehehe, dette var virkelig former :)
Ha en fin uke :)

hobbyentusiast sa...

Tøft bilde med massevis av former ja :)

vibeke sa...

Hun har en søt liten mage og ganske lekre pupper, synes jeg :-) Men hvorfor er hun dansk? Var det ingen norske piker som ville eller torde stå modell den gang i 1955?

Lotten sa...

Sikke en formfuldendt tematolkning :-)

Anne sa...

Former slik de skal være kanskje, og ike som flaggsang formene en forventer seg i dag.

Har former på fotobloggen min i dag jeg også, former i fjæra.

Er så sjelden innom Litt Av Meg bloggen min om dagen jeg at nesten skjems. Blir mer Litt for meg etterhvert, for sjela mi ligger nok i fotobloggen nå ja.

Hvem i all verden skulle tro en skulle få sån glede av et kamera du?? Kjærringa har fått rompa opp av stolen, og legger ut på tur, alene men ikke ensom.
Tiden flyr og bort er alle hverdagstanker som flyr, jeg bare storkoser meg.
Så om du synes du får sjelden besøk er det nok derfor. Så mine kruspring finner du nok på fotobloggen etterhvert også..., blir vel innlegt snart...

JULIE K sa...

WOW åja det var former det. Har vist tenkt likt du og jeg selv om mine modeller er litt mer vaggende : )

MajorogMeg sa...

Hei PEtunia

Ja i dag har jeg hatt roligheten himself. Begynte å merke endring på søndag..ikke noe masing...ikke noe kaving på tur. Kunne holdt ham i lillefingeren i ettermiddag. Er det mulig..Han ser så go`dempt ut.

Former på dama i innlegget ditt ja:)

9na sa...

Heia, kjempefin tolkning!

Siw Aina sa...

Takket være bloggtillegget jeg har dratt på meg, er mine former ikke så ulike denne damens ;)
Flott løsning på temaet min venn!

ASSA sa...

Flotte former ;oDønsker deg en deilig uke!

Miriam Elisabeth sa...

Flott løsning. Fint bilde!

Wenche sa...

Fin statue og genial løysing:)

Fée sa...

Ja, her var de formene min mann foreslo, og i en form også jeg kunne godtatt å blogge! Flott statue!

foto CHIP sa...

Avundsvärda former på denna vackra dam :)